Stránka 1 z 1

Vibrace Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85 kW

Napsal: 26 led 2008, 09:51
od Martin Frejlach
Ahojec,
koupil jsem něco přes 3 roky staré Fiat Stilo JTD (85 KW). Zatím jsem najel 3000 km a včera jsem zjistil, že celé auto rezonuje a zřejmě to způsobují buď zvýšené vibrace motoru nebo zvýšený přenos (normálních) vibrací. Po půl hodinové cestě z toho brní ruce, je to cítit v plynovém pedálu a okem je vidět třesoucí se kapota). Ale spíš to první - dělalo to od samého začátku (z motoru šel navíc chrastivý zvuk podobný atmosférickému dieselu), ale po krátkém zahřátí motoru to vždy zmizelo - silentbloky motoru to tedy asi nebudou.
Díky moc za názory, zkušenosti a rady - jdu do servisu a i když jsem se tam půl dne předtím stavěl a sdělil problém - měli pocit, že to je jen uvolněný plast - ale nenašli to.
Můj mail: martin.frejlach@seznam.cz

Díkes, Mates z Třeboně

Napsal: 26 led 2008, 12:20
od kecka
zkus se podivat na tady: http://www.gabriel-net.de/forum/forumdisplay.php?f=35


hodne krat se to tam resilo :-) :)

Vibrace Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85 kW

Napsal: 28 led 2008, 20:27
od Martin Frejlach
Díky Kecko, už to se servisem řeším a "...zase se mi chce zvracet..."

Ale za to Fiat nemůže, jen lidi...Ahojec :D

Napsal: 28 led 2008, 21:00
od kecka
No aby ti nerekli ze to je setrvak ........ ten je drahy .-)

Vibrace Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85 kW

Napsal: 29 led 2008, 06:53
od Martin Frejlach
Zajímavé Kecko je, že servis navrhl udělat rozvody, které byly údajně dělány ještě v Itálii (dle servisní knížky). Chrastivý zvuk z motoru by tomu napovídal. Rozvody jsou svině a nebylo vyhnutí. Setrvačník v servisu vůbec neuvedli jako možný důvod vibrací - to mám z internetových diskusí s tebou a několika dalšími majiteli JTDčka. I to ukazuje na špatnou úroveň schopnosti diagnostikovat "hlavou" (když jim počítač neukáže jasně dotáhnout....vyměnit....to a to", tak jsou celkem bezradní a opravují metodou pokus omyl.
No a bude-li to setrvačník, nezbyde, než rozbít prasátko... Bez setrvačníku nelze žít....
Ahojec a díky za rady i soustrast, Mates

Vibrace Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85 kW

Napsal: 03 úno 2008, 13:45
od Martin Frejlach
Do servisu jsem dojel se 2 problémy - chrastivý zvuk z motoru a vibrace. Chrastění prý dělají rozvody - rozebrali a potvrdili - následně vše vyměnili - a ta sranda za 7000 Kč nezměnila vůbec nic - chrastí to dál.

Na vibrace neměli žádný názor, ale od chvíle, co jsem se zeptal na setrvačník se toho drží jako klíšťata, ačkoli to, že to vibruje už od volnoběhu, by ukazovalo na něco jiného (setrvák se projevuje od vyšších otáček)

Díky za zkušenosti a názory, pošlete prosím na martin.frejlach@seznam.cz

Ahojec, Mates

Napsal: 03 úno 2008, 14:43
od kecka
Prave ze ten setrvak by mel vyrovnavat vibrace pri volnobehu Aspon sem to tak slysel ................

Vibrace Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85 kW

Napsal: 04 úno 2008, 07:15
od Martin Frejlach
Ahoj Kecko,

v onom problematickém servisu dělá chlápek, který dělal ve Fiatu a mám tam známého. Ten mu poslal (ale bohužel na můj dotaz o možném vlivu setrvačníku na vibrace...) papír - evidentně z nějakého originál "Fiat elektronického poradníku" - mělo to hlavičku - obrázek - popis příznaků a popis řešení problému (TO BYCH MOC CHTĚL! - mohli bychom si možné závady projít ještě před návštěvou servisu - pak by si z nás nemohli tak snadno dělat prdel...). No a na papíře se právě psalo, že to dělá při otáčkách nad 1800 (i kdyby nad 1500 - pořád to není volnoběh). Jinak ve vyšších otáčkách to většina lidí není schopná vnímat - trochu se to chová jako klasický atmosférický diesel - ten takové vibrace má. Ale tady to původně nebylo. Tak uvidíme Čau, Mates

Vibrace Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85 kW

Napsal: 09 úno 2008, 22:21
od Martin Frejlach
Přátelé, prošmejdil jsem internet křížem krážem a naprosto stejné příznaky mají u TDi motorů od BMW, Opelu, Citroenu (i benzínových u Subaru) stejný důvod - dvouhmotový setrvačník skonal. Takže už mám jasno a mohu rozbít čuně a vyrazit do servisu. Ceny setrvačníku Valeo se na internetu liší i o 50% (ceny od 10 do 15000 Kč!!!). Pokud máte tipy na co nejlevnější kvalitní spojku vč. setrvačníku nebo setrvačník (dvouhmotový), dejte mi vědět.
Ahojec, Mates

Napsal: 10 úno 2008, 09:13
od milan333
Ahoj Mates, ještě bych s tou výměnou počkal do jara, mám Stila dvě se stejným motorem a v zimě na volnoběh vrní hlasitěji. V servisu kam jezdím už několik setrvačníků měnili a v zimě to začalo drnčet znovu. 115 to dělají. Ale do volantu se mi to nepřenáší. To chrastění může dělat i řemenice, je uložená v gumě a mně se začala ozývat po 120tkm. Poznáš to při odstavení studeného motoru, tak to divně zacvrliká. Škoda, že se nevyměnila hned při rozvodech, ta moje musí počkat taky na příští výměnu řemenů. S tou výměnou setrvačníku bych počkal na jaro, když ty vibrace zůstanou, je to na výměnu. Jinak jsi vyhodil peníze.

Vibrace Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85 kW

Napsal: 10 úno 2008, 10:01
od Martin Frejlach
Ahoj Milane,
dost pečlivě jsem sledoval všechny příznaky u mého Stila a stejně systematicky a podle mnoha bodů jsem sledoval informace na internetu. Řemenici jsem měl v hlavě také, ale setrvák je skutečně jasný (píšeš, že Stila 115 k tyhle vibrace mají, ale moje to nemělo a stalo se to po ujetí cca 3000 km, během 1 dne a ne ráno po nastartování.
Za tip na kontrolu řemenice děkuju, možná bych na to zapomněl - i na ní při rozborce juknem.
Zdarec, Mates