Stránka 1 z 2
DISKUZE - Punto I 85 16V
Napsal: 17 led 2006, 19:01
od LOBO
Dobrý den,
mám možnost koupě Punta 85 1.2/16V r.v.98. Na netu jsem vše možné,ale zjistil jsem ,že tenhle typ motoru není zdaleka tak rozšířen jako 1.1(40kW) a 1.2(43kW) . Proto Vás žádám o radu ohledně tohoto typu-jsou na něm nějaké jiné problémy než na zmíněných typech? Na co je potřeba dát si pozor ...
Děkuji všem za odpovědi !
Napsal: 17 led 2006, 19:21
od Peto Fiat
Ale je rozšírený.Montoval sa do Punta Mk I, II,do Bravy,do Stila na niektorých trhoch do Idey.Je to jeden z najlepších maloobjemových motorov kedy vyrobenýchAj dnes patrí medzi špičku ak nie je najlepší.Tých 80 koní je super a v spojení s mušacou váhou Punta je to raketa..Skúsenosť älen pozitívna) z Bravy.Myslím že sa to oplatí zobrať.
Napsal: 17 led 2006, 21:25
od Patrik
Super motor. Osobni zkušenost z Punta II s 80k verzí. Starší 85k znám taky. SUPER. Tečka.
Napsal: 18 led 2006, 09:06
od jirka
Stojí mi v garáži ten starší model s vyšším výkonem. Proč nedávali i do novějšího punta ten silnější motor? Mám ho od prosince a zatím "jen" nefunkční víčko nádrže, problémy s tankováním, vadný termostat, asi nefunguje klimatizace a před časem mi prasklo čelní sklo. Teď jsem ho dal dokupy, tak uvidíme co mě potká dál. Jinak motor jede skvěle, spotřeba při normální jízdě v zimě kolem 6l. Jen semtam kolísají otáčky na volnoběh.
Napsal: 18 led 2006, 17:43
od Patrik
Motory 85PS a 80PS jsou v podstatě stejné. U novějšího motoru je "jen" zcela jiná elektronika. Místo výborného Magnetti-Marelli IAW se do novější verze dává, ve své době supermoderní, Bosch Motronic ME 7.3.
Důvod byl přechod z Euro 2 na Euro 3.
85PS verze je podstatně dynamičtější při rychlých změnách pedálu plynu, což je silně poznat na neutrálu a na 1. rychlostním stupni, na druhou stranu si pro 85PS musíte zajít až k 6000 ot/min, což ovšem dodá pocit ještě vyšší dynamiky.
80PS verze má elektronicky ovládanou škrtící klapku, což zhoršuje dynamiku přechodových stavů. Vyniká ale lepším momentem v nízkých otáčkách (který je ale i u 85PS verze výborný) a hlavně příznivější spotřebou paliva. Maximální výkon je sice "pouze" 80PS, ale motoru k tomu stačí nicotných 5000 ot/min.
Nevim jak v Bravě/Stilu, ale v Puntu je to ideální motor, který se rozhodně nezadýchá ani ve vetších kopcích a je skromný na spotřebu.
Napsal: 18 led 2006, 17:57
od Patrik
jirka píše:Stojí mi v garáži ten starší model s vyšším výkonem. Proč nedávali i do novějšího punta ten silnější motor? Mám ho od prosince a zatím "jen" nefunkční víčko nádrže, problémy s tankováním, vadný termostat, asi nefunguje klimatizace a před časem mi prasklo čelní sklo. Teď jsem ho dal dokupy, tak uvidíme co mě potká dál. Jinak motor jede skvěle, spotřeba při normální jízdě v zimě kolem 6l. Jen semtam kolísají otáčky na volnoběh.
K tvým závadám:
- problémy s tankováním - minimálně u Una, Una Logo, Punta Mk1 i Mk2 je to "normální" (osobní zkušenost). Důvod je asi snaha fiatu o co nejvyšší využití vnitřního prostoru, a tak palivová hadice se rychle lomí dolů k nádrži. To může způsobit problémy čidlu v tankovací pistoli, která pak vypíná. Zaručeně pomůže pistol povytáhnout zpět, cca o 2cm (nervat ji tam nadoraz).
- termostat je častá závada všech vozů, prázdná klimatizace také, zejména u vozů havarovaných. Pokud ti prasklo čelní sklo, řekl bych že auto opravdu havarované kdysi bylo ...
Napsal: 18 led 2006, 18:00
od jirka
ano, bylo havarovane na zadní blatník, když jsem to kupoval, měřil jsem si tloušťku laku. Jak vyzkouším teď v zimě klimatizaci? Je tam čídlo které porovnává okolní teplotu a nedovolí pustit klimu, nebo má jet i teď v zimě?
Napsal: 18 led 2006, 18:49
od Peto Fiat
Patrik píše:Motory 85PS a 80PS jsou v podstatě stejné. U novějšího motoru je "jen" zcela jiná elektronika. Místo výborného Magnetti-Marelli IAW se do novější verze dává, ve své době supermoderní, Bosch Motronic ME 7.3.
Důvod byl přechod z Euro 2 na Euro 3.
85PS verze je podstatně dynamičtější při rychlých změnách pedálu plynu, což je silně poznat na neutrálu a na 1. rychlostním stupni, na druhou stranu si pro 85PS musíte zajít až k 6000 ot/min, což ovšem dodá pocit ještě vyšší dynamiky.
80PS verze má elektronicky ovládanou škrtící klapku, což zhoršuje dynamiku přechodových stavů. Vyniká ale lepším momentem v nízkých otáčkách (který je ale i u 85PS verze výborný) a hlavně příznivější spotřebou paliva. Maximální výkon je sice "pouze" 80PS, ale motoru k tomu stačí nicotných 5000 ot/min.
Nevim jak v Bravě/Stilu, ale v Puntu je to ideální motor, který se rozhodně nezadýchá ani ve vetších kopcích a je skromný na spotřebu.
Aj pre Bravu to bol výborný motor.Spotreba 5,5 l a najnižšia pojistka.Výkonný motor,často lepší ako 1,4 od konkurencie (VW).KeĎ to zhrniem,človek s nič lepšieho nemôže želať.Keď by som sa mal znovu voziť znovu v Brave tak rozhodne 1,2 16v.
Napsal: 18 led 2006, 18:51
od Peto Fiat
jirka píše:ano, bylo havarovane na zadní blatník, když jsem to kupoval, měřil jsem si tloušťku laku. Jak vyzkouším teď v zimě klimatizaci? Je tam čídlo které porovnává okolní teplotu a nedovolí pustit klimu, nebo má jet i teď v zimě?
No klíma by mala "behať" aj v zime.V Stile (manuálna) ide.
Napsal: 19 led 2006, 12:27
od bany
zdarec co se tyce
1.2i/16V/85k/sporting/rok 1998/ tak su nad miru spokojenej je to takova mala super raketa
. Pridas plyn a kolem 4000 otacek uzasne zrychluje. Jel jsem s nim nejvic 180 a pak jsem ubral.... no problemy zadny jenom mam liny motorky u stahovani oken... jinak elektronika slape jak ma... GO PUNTO GO GO GO!!!!!
Spotřeba
Napsal: 19 led 2006, 12:38
od LOBO
bany píše:zdarec co se tyce
1.2i/16V/85k/sporting/rok 1998/ tak su nad miru spokojenej je to takova mala super raketa
. Pridas plyn a kolem 4000 otacek uzasne zrychluje. Jel jsem s nim nejvic 180 a pak jsem ubral.... no problemy zadny jenom mam liny motorky u stahovani oken... jinak elektronika slape jak ma... GO PUNTO GO GO GO!!!!!
Jaká je spotřeba při jízdě po městě ???
Díky
Napsal: 19 led 2006, 13:39
od Peto Fiat
V Brave to "žralo" v meste pod 7.Vonku 5,5 a kombinovaná 6.Ale všetko záleží od vodiča,od spôsobu jazdy,podmienok atd.
Napsal: 19 led 2006, 16:59
od Patrik
1.2 80PS - v Puntu II není problém v létě udržet spotřebu pod 5 litrů v maloměstě nebo i v silně kopečnatém terénu, pokud je teplý motor. Ve městě ale záleží na xy faktorech. Teď v zimě to žere mnohem víc, dokud je motor promrzlý. Pak mne ještě překvapila spotřeba kolem 4.5 litru, když jezdím na 2-3 rychlostní stupeň (!) na zledovatělých silnicích. V podstatě třeba trasu 35km jsem jel přes 60 minut ... Odpor vzduchu, který se zvyšuje kvadraticky s rychlostí je opravdu hlavní aspekt spotřeby ...
Napsal: 19 led 2006, 22:56
od bany
Zdarec na tohle je celkem tezky odpovedet zalezi fakt na ridicovi jak tomu dava a kolik veze lidi atd.... kdyz sem se zabival kolik me to zere vychazelo me to okolo 6 litru(mesto) no a kdyz sem se moc nekrotil na krizovatkach s podobne smyslejicima blaznama tak se spotrba klidne vysplhala k 9 litrum....
fakt zalezi jen na ricovi tak jen GO PUNTO GO GO GO!!!!!
Napsal: 20 led 2006, 10:35
od Patrik
Ty brďo, 9 litrů ... ou. To jsi musel jezdit se zataženou zadní brzdou ! Zkoušel jsem v létě maximální spotřebu, jel jsem docela ultrasportovní jízdou, pod 4.000 jsem nešel, pořád 3,4,5,3,4,2,atd a prostě s maximálním úsilím jsem docílil 8 .... I když, určitě záleží na četnosti používání brzd. Každopádně, na spotřebu je 1.2 16V geniální.