Stránka 1 z 2
DISKUZE - Kdy řadit?
Napsal: 15 led 2008, 14:19
od Stanno
Ahojte...
zaciatkom roka som kupil Fiat Punto I, 1.1L, 96tka. Rad by som sa dozvedel nieco o tomto motore (1.1, 40kW) - ake otacky to ma rado, pri akej rychlosti radit vyssi prev. stupen. a pod. Mam totiz Punto 55S, a to nema otackomer, takze tak..
Jasne, da sa radit podla zvuku, ale necham si poradit..
Ma to skor rado vyssie otacky, ale nizsie..pri akej rychlosti hadzete 5ku?
Diiik za vsetky rady a vase skusenosti..
Re: Punto I otacky a radenie
Napsal: 15 led 2008, 15:24
od X-Slim
Stanno píše:Ahojte...
zaciatkom roka som kupil Fiat Punto I, 1.1L, 96tka. Rad by som sa dozvedel nieco o tomto motore (1.1, 40kW) - ake otacky to ma rado, pri akej rychlosti radit vyssi prev. stupen. a pod. Mam totiz Punto 55S, a to nema otackomer, takze tak..
Jasne, da sa radit podla zvuku, ale necham si poradit..
Ma to skor rado vyssie otacky, ale nizsie..pri akej rychlosti hadzete 5ku?
Diiik za vsetky rady a vase skusenosti..
Zdravim. Mám stejný model jen 97. A řadim asi takto: 1. 0-20(max); 2. 20-40; 3. 40-60; 4. 45-80(dá se i 100); a 5. 80-zbytek.
Záleží taky jakym stylem jezdíš, jestli klidná jízda, nebo trošku z ostra. Já třeba ve městě jezdim spíš na 4., ale otec na 3. je to hodně subjektivní. Jinak co se týče otáček tak si myslim že když ho občas vytočíš tak mu to jen prospěje.
Toť můj názor. A ať slouží.
Re: Punto I otacky a radenie
Napsal: 15 led 2008, 15:45
od abusacek
Puntíci mají rádi trošku vyšší otáčky. Určitě mu tím neuškodíš. Taky mám Puntíka 1.1 55S bez otáčkoměru a řadím podle sluchu. Ve městě jezdím na 4 ku. Jinak kdyby si chtěl něco málo zainvestovat, tak si sežeň na vrakáči budíky s otáčkoměrem a bude. Já je chci taky. Hodiny sem už vyřešil digitálnímu s interiérovým osvělením. Na vrakáču by se přístrojovka dala sehnat kolem 500. Jak kde. Navíc tam budeš mít i ukazatel teploty. Ne jen kontrolku která se stejně rožne až je pozdě
Napsal: 15 led 2008, 19:26
od Thor
To radenie záleží od toho ako chceš a potrebuješ jazdiť, keď som sa chcel vyblázniť, tak som preraďoval až pri najvyššej povolenej rýchlosti, to znamená z 2 na 3 pri 72 z trojky na štvorku pri 105 a štvorka sa dá točiť do 138
Samozrejme "pretočiť" sa to nedá, keď prekročíš povolené otáčky tak aj tak ti obmedzovač vypne motor na dobu kým neklesnú otáčky pod povolenú hranicu. No a keď sa jazdí na úsporu tak napríklad 5 som tam dával asi tak pri 60 km/h, keď sa jazdí v meste konštantne a ideš napríklad 55 tak piaty rýchlostný stupeň to zvláda úplne v pohode bez nejakého sekania alebo trápenia, akurát keď potom chceš zrýchliť tak treba podradiť a nie zbytočne ho trápiť. A čo sa týka čo má Punto rado, tak rozhodne občas prebehnúť k maximu, lebo zlenivie..
Napsal: 15 led 2008, 23:45
od Semo
Thor píše:2 na 3 pri 72 z trojky na štvorku pri 105 a štvorka sa dá točiť do 138
Na vlastnú kožu odskúšané obmedzovače (tiež nemám otáčkomer, tak na pretekoch pozerám na rýchlosť):
1. - 45 kmh
2. - 80 kmh
3. - 120 kmh
4. - necelých 160 kmh (158 alebo tak nejak)
5. - (ešte som nenašiel taký dlhý dole kopec
)
Napsal: 16 led 2008, 07:41
od Arrow79
Ta 5. je
Napsal: 16 led 2008, 11:59
od Thor
Semo: Ja som tam dával koľko píše FIAT v múdrej knihe pre motor 1.1
Ale tebe akosi privysoko dovolí točiť sa mi zdá...
ja keď som skúšal, tak obmedzovač ma na dvojke vypol kúsok nad 75 a na trojke pri asi 110...
Napsal: 16 led 2008, 15:06
od Katy
no tak ja jsem jeste omezovac u sveho milacka neslysela a neda mi to srdce ani zkusit...
))
Jinak kdyz jezdim svizne, naucila jsem se i diky jinemu silnemu motoru, radit takto:
1 a 2 - nevim, cumim na cestu a posloucham zvuk
)
3 - do 80km
4 - do 120km
5- dale.
a kdyz jezdim normalne az pomaleji tak:
1 a 2 - 20km
3 - do 40/50km
4 - do 60/80km
5 -dale , ale nekdy zaradim petku i na 60km
Hi, tak nejak podobne me to ucil i deda, jezdil za 5L ale mne to furt nejde at jezdim tak či tak.
A jinak samozrejme posloucham zvuk .... vyfuku
Napsal: 16 led 2008, 15:18
od stifmajstrABARTH
Katy píše:no tak ja jsem jeste omezovac u sveho milacka neslysela a neda mi to srdce ani zkusit...
))
ja ho slysel ale nechtene myslel sem ze je mokro a bylo namrzlo a kdyz sem na to slap tak to valitlo ze sem to nestih a omezovac nastoupil...
Jinak k tomu zareni radis jak potrebujes kdyz nepospichas 2500-3t ot. a kdyz potrebuju jet rychle dzrim ho az na 6-6.5t
Napsal: 16 led 2008, 15:33
od Intercooler
Ja teda votackomer mam, ale nenasel sem omezovac... Maj ho TDcka vubec? Moc semi to nechce zkouset aby mi nevyskocily pisty z motóru
Ale smekam pred vama co z tech Puntiku tahate ty zavratny rychlosti pres 160
Napsal: 16 led 2008, 15:45
od Katy
umiiiiii i na tech 16*8,5
Jsou to proste male žihadilka s malymi sosačkami
Napsal: 16 led 2008, 15:56
od Vencapunto
Tak já se taky přidam
Klidná jízda
1-10-15km/h
2-30km/h
3-45-50km/h
4-60km/h
5-80km/h
A točim třeba 2000ot.,ale většinou do 3000ot,to po městě stačí
Ale když jedu s Dohym nebo Trinem na sraz tak se nedostanu pod 4500ot. a 10l/100km
Napsal: 16 led 2008, 15:57
od Katy
mno, tak ja na srazy pravidlne specham,takze napodobne
Napsal: 16 led 2008, 16:02
od stifmajstrABARTH
Intercooler píše:Ja teda votackomer mam, ale nenasel sem omezovac... Maj ho TDcka vubec? Moc semi to nechce zkouset aby mi nevyskocily pisty z motóru
Ale smekam pred vama co z tech Puntiku tahate ty zavratny rychlosti pres 160
Ropaaci (diesely) nemaj omezovac v pravym smyslu jako benzinaky ale maj nastavenej doraz na čerpadle kdyz sou otacky uz vysoky ze to netahne si "v omezovaci" cerpadlo uz ti neda vic paliva....proto se diesel neda pretocit
Napsal: 16 led 2008, 16:05
od Intercooler
Tak to je vyborny! Ale stejne asi nejsem toho srdce to tahat pres 5000...