Stránka 1 z 1
Startování dieselu v zimě
Napsal: 05 led 2008, 20:49
od palioji
Koupil jsem palio 1.7 TD (Itálie), nechal jsem vyměnit rozvody, olej, všechny filtry, žhavičky, seřídit motor v diesel servisu, přesto mám problémy se startováním při teplotách pod -10, musím startovat na 5, zkoušel jsem dvojí žhavení, ale bezůspěšně . Máte někdo nějaký nápad případně tip co s tím. (do -15 by snad nastartovat něměl být problém)
Napsal: 06 led 2008, 13:02
od paliodan
A motor má tlaky jaký??
Napsal: 06 led 2008, 16:23
od bigben.m
dej si bacha na přechodový odpory-třeba já měl u žh. relátka kabel u oka natavený a tak jsem to pečlivě proletoval a o poznání se zkrátila doba žhavení.jak dlouho ti trvá než zhasne kontrolka žhavení?
Napsal: 06 led 2008, 16:30
od bigben.m
ještě jeden tip-nažhav , vypni zapalování a osahej si kabely od baterky k relátku a od ralátka až na žhaviče-pokud nic nehřeje je vše OK a chyba je jinde-asi tlaky.a bacha -nespal se.
Napsal: 06 led 2008, 19:27
od paliodan
Nevím odkud jsi ale dnes je změření tlaků velice jednoduché,jen se napojí na odběr starteru diagnostický přístroj a podle odběru startéru a rychlostí otáček motoru se zjistí tlaky válců velmi jednoduše a vcelku přesně,nutno na studeném motoru.
Mé podezření je nejspíše na ty tlaky,podle toho co píšeš s jakou závislostí to jde na teplotě okolí.No nic je možný že budeš mít letní auto a v zimě strtovat na eter ale s tím opatrně na množství nastříknuté směsi,tudíž opravdu málo,jinak se ti po startu motor roztočí na 10000tis/ot prasknou rozvody a je po motoru.No kdyby se takl stalo mám motor s volným pouzdrem nahoře na ojnici.
Napsal: 06 led 2008, 20:30
od palioji
Díky za tipy, žhavení opravdu na můj vkus trvá příliš dlouho (porovnávám se služební diesel felicií), s autem jezdí manželka tak bych chtěl aby startovalo na první pokus, doufám, že to nebude opravdu letní auto! Tipy projdu, budu informovat o výsledku.
Napsal: 06 led 2008, 20:47
od paliodan
no felda ráno žhaví už když otevřeš dveře