Stránka 1 z 2
Výměna oleje 1.6 16V
Napsal: 05 led 2008, 10:57
od Kubasek
Tak se mi to krásně potkalo po vánocích.Zjistil jsem,že přejíždím o 1000km olej v motoru.Ohledně výběru se pokusím vyčíst ze servisky možnou značku oleje.Pokud né,pročítal jsem tu možné typy olejů.Jde mi ale o to,jestli jste si někdo troufl na výměnu oleje u 1.6 sám,nebo raději dáváte přednost servisu.Při prvním otevření poklopu motoru jsem málem padl,prostě nikde místečko na ruce
Napsal: 05 led 2008, 13:50
od paliodan
no no ,snad se ti nezdá 1.6 nějak složitá...neboj nic na tom není vyměnit filtr vypustit horký olej a nechat řádně vykapat a nalít,jen prosím nekupuj filtry typu alco radši si připlať na bosch nebo mann je to pár korun rozdílu ale rozhodně se ti v novém filtru neválí ocelové piliny atd. auta už nějkou dobu servisuji a už nedělám s ničím jinným a pokud budeš kupovat olej tak snad jedině starline se vyhni na něj už odešlo několik motorů.
Napsal: 05 led 2008, 22:25
od Palof
Presne tak. ako píše paliodan. Nič to nie je. Filter BOSCH a olej Castrol, alebo Shell.
Napsal: 06 led 2008, 00:23
od Kubasek
Kluci..díky za dobré info..Měl jsem Formana a uznejte tam nebyl problém něco sám vyměnit,Tady u Páloša jsem znejistil při omrknutí motoru.S tím filtrem je to kříž.Pokud si to člověk vymění sám,je lepší poptat se zkušenějších.Jen otázečka mezi náma.Objem oleje v litrech je kolik?...díky
Napsal: 06 led 2008, 13:06
od paliodan
4L by ti měli stačit,a pokud mohu doporučit tak si kup olej od Q8 10W40 stojí prd a kvalita velmi dobrá,,,inu dělají ho kuvajťani.
jinak tady máš tabulku náplní
http://195.82.66.170/castrol/oilguide/i ... odel=16751
Napsal: 06 led 2008, 13:14
od paliodan
Blbý je že castrol nemá jedinou svoji rafinerii a žije z brutálních reklam
Napsal: 07 led 2008, 21:04
od Kubasek
Tak jsem se dnes vrhl na výměnu oleje u Páloša.Jel jsem do svého oblíbeného obchodu,kde jsem podal info o fáru.Fajn se mě opět věnovali a doporučili syntěťáka SUNOCO Marathon 10W40.Vhodný olej určený pro vozidla nad 100 000km.K tomu olej.filtr a hurá do garáže..Kupodivu jsem filtr uviděl pohledem zvrchu ale to bylo jedině,co jsem z vrchu dokázal..Tak jsem šel hezky do leže a začal úkon..Spodní šroub byl sice jinej,než jsem čekal(imbusový a dost velký průměr)ale není nad to,když je v garáži z čeho vybírat.Po zapocení při povolení jsem konečně začal vypouštět olej do nádoby pod otvorem vany.Bez prvního ohledání vrchního uzávěru na olej jsem na chvilku znejistil při nalezení a otevření pojistky uzávěru...(u Formana vyřešeno omotáním hadry na víčku )Vleže jsem se pustil do vyšroubování olej.filtru.Napotvoru jsem nebyl schopen dostat se správně rukama k vyšroubování a musel jsem hodit předek na kozy,abych měl lepší volnost ruk.Na pomoc přišel hasák na povolení starého filtru,který byl velmi natvrdo zašroubován.Podařilo se a hrubá síla vyhrála..Filtr už nebyl problém vyměnit.Po vykapání jsem tedy namontoval zátkový šroub dole na vaně a osadil filtr.Nebyl již problém nalít olej do motoru...Měl jsem sice truchu obavu s výměnou,ale vše proběhlo bez komplikací....
Nějak jsem se chtěl podělit o zážitek..
Napsal: 07 led 2008, 21:13
od paliodan
tak vidíš,já ti říkal že na tom prd je
Napsal: 07 led 2008, 21:48
od Kubasek
No,je to snad to nejlehčí,co se u toho Páloša dá udělat.Momentálně mě OPĚT potkalo zděšení,když jsem při brždění na straně řídíče uslyšel dření.Odělal jsem narychlo kolo,ale nedokázal jsem to tak určit bez demontáže destiček.Nemusí to být snad jen destičkama,né?Nezdály se mne nějak moc sjeté i když po stranách jakoby byly rozdrcené kraje..Je to prd,když to nedokážu psát s určitostí..
Napsal: 08 led 2008, 08:36
od paliodan
pokud je síla destiček dobrá tak většinou slaná voda dokáže kotouč pěkně oreznout přes noc a tudíž to je chvíly hlučné,chce to párkrát zostra na brzdu a mělo by to být ok,ty nadrolený kraje destiček znamenají že někdo před tebou jezdil dost ostře
Napsal: 08 led 2008, 19:51
od Kubasek
Nevím,asi to budou destičky...Drhne to furt i při rychlém obrušení.Mám pocit,jako by to malinko drhlo i bez brždění.Jsem už zaujatej a slyším snad už něco,co ani není...
Napsal: 08 led 2008, 20:07
od hanys
solí se a hlavně sype-šutřík mezi kotoučem a plechovým krytem vyluzuje odporné pazvuky.budeš se asi divit,ale i takové věci se stávájí.v mé praxi zatím jen jednou,ale taky jsme mysleli,že je něco s brzdama.sundej kolo,zalomcuj s plechem a budeš vědět,na čem seš
Napsal: 09 led 2008, 16:17
od Kubasek
Měl jsem jedno kolo sundaný o kterým jsem si myslel,že dře..Destičky byly na plochu tak 3mm,což je málo,ale nemělo by to mít už vliv na dření při brždění..Kotoučem jsem jen tak zatočil,ale nevšiml jsem si nějakého dření.... Ještě to omrknu,pač ten šutrřík je taky možnost...
Napsal: 15 led 2008, 22:32
od pukavec
Nejsem si jist, ale na nízký profil destiček by tam měla být kontrolka na přístrojové desce, která tě na to upozorní. Mě právě teď začala svítit. Je v levém dolním rohu.
Napsal: 16 led 2008, 00:00
od Kubasek
Dneska jsem započal s výměnou předních destiček..Ano,je pravda,že tam přívod pro signalizaci destiček byl.Boužel nesvítil na palubce.Nevím proč,byl normálně zapojen do destičky.Problém je,že destičky jsem vyměnil,ale kotouče jsou totálně po smrti.Je hrozné,když dává člověk na mrtvé něco živé,ale musím to vydržet aspoň měsíc.Nemáte někdo nějaký dobrý tip na nákup dobrých kotoučú na Páloše?Značka průměrné až vyhovující.....Díky..