alternátor, pískání řemenu
Napsal: 13 pro 2007, 08:35
1. alternátor
2. pískání řemenu
ad1. Seicento 1.1 MPI, 3/2001 – asi po 80 tis. km skoro vždy po jízdě v dešti ráno při nastartování začalo něco hvízdat, stupňujíc se se zvyšujícími se otáčkami, ale jinak než volný řemen k alternátoru, max. do minuty to přestalo. Při kontrole po 100 tis. km ve Fiatu mi řekli, že mám prasklé tělo alternátoru. Ale ať jezdím, že může vydržet týden i rok. Asi za 8 tisíc km se při startu alternátor nadobro zasekl a nešlo nastartovat – neotočil se, řemen jsem měl dost napnutý a tak se při prokluzu na řemenici motoru spálil a prasknul. Ve značkovém servisu výměna prý okolo 8 700 kč. Koupil jsem ho asi za 6 200, levnější jsem nesehnal, dělají jen značkové, Čína to nedělá. Alternátor opravit nejde, jednotlivé části se neprodávají.
Tato závada je prý běžná u těchto motorů 1,1, i v Puntech prý nevydrží vysokou teplotu – je dost dole pod motorem a moc se neochladí při jízdě. Pravili ve Fiatu.
Výměna jde bez sundání kola i bez zvednutí na hever. Uvolní se částečně plastový podběh, kola se vytočí co nejvíc vpravo a uvolní se čidlo otáček u řemenice motoru, aby šel nasadit nový řemen.
Alternátor je chycen třemi šrouby, ten třetí jsem nebyl schopen našroubovat zpět z nedostatku místa – je zbytečně dlouhý. Koupil jsem kratší o 5 mm a šel výborně. Má ale jemné stoupání a hůř se shání. Jinak není problém.
Praskliny si na první pohled nevšimnete. Mě tedy po dešti tedy nepískal řemen, ale kouslá osa s ložiskem, než se usadila – řemen piští jinak.
ad 2. Řemen jsem ještě nedotáhl (3 tisíce km), trochu se vytáhl. Při každém startu zapiští asi vteřinu, pak je ale klid. Dotažení by asi zapištění odstranilo.
2. pískání řemenu
ad1. Seicento 1.1 MPI, 3/2001 – asi po 80 tis. km skoro vždy po jízdě v dešti ráno při nastartování začalo něco hvízdat, stupňujíc se se zvyšujícími se otáčkami, ale jinak než volný řemen k alternátoru, max. do minuty to přestalo. Při kontrole po 100 tis. km ve Fiatu mi řekli, že mám prasklé tělo alternátoru. Ale ať jezdím, že může vydržet týden i rok. Asi za 8 tisíc km se při startu alternátor nadobro zasekl a nešlo nastartovat – neotočil se, řemen jsem měl dost napnutý a tak se při prokluzu na řemenici motoru spálil a prasknul. Ve značkovém servisu výměna prý okolo 8 700 kč. Koupil jsem ho asi za 6 200, levnější jsem nesehnal, dělají jen značkové, Čína to nedělá. Alternátor opravit nejde, jednotlivé části se neprodávají.
Tato závada je prý běžná u těchto motorů 1,1, i v Puntech prý nevydrží vysokou teplotu – je dost dole pod motorem a moc se neochladí při jízdě. Pravili ve Fiatu.
Výměna jde bez sundání kola i bez zvednutí na hever. Uvolní se částečně plastový podběh, kola se vytočí co nejvíc vpravo a uvolní se čidlo otáček u řemenice motoru, aby šel nasadit nový řemen.
Alternátor je chycen třemi šrouby, ten třetí jsem nebyl schopen našroubovat zpět z nedostatku místa – je zbytečně dlouhý. Koupil jsem kratší o 5 mm a šel výborně. Má ale jemné stoupání a hůř se shání. Jinak není problém.
Praskliny si na první pohled nevšimnete. Mě tedy po dešti tedy nepískal řemen, ale kouslá osa s ložiskem, než se usadila – řemen piští jinak.
ad 2. Řemen jsem ještě nedotáhl (3 tisíce km), trochu se vytáhl. Při každém startu zapiští asi vteřinu, pak je ale klid. Dotažení by asi zapištění odstranilo.