Stránka 1 z 1

HELP - únik chladící kapaliny v místě rozvodů

Napsal: 12 pro 2007, 11:50
od pietro v
Zdravim
Som už 2 týždna majiteľom Punta II 1,2 8V, 44 kW r. v. 2002.
Mam problém s únikom chladiacej kvapaliny. Robí to presne to ako ke´d mi tiekla vodná pumpa na favorite, to znamená, že pod autom sú fľaky. Kvapká to aj ke´d auto stojí viac ako hodinu. Presnejšie to presakuje niekde z oblasti ako je ten kus plastu na boku motora, kvôli tomu plastu nevidieť presne odkiaľ to ide, potom to steká až k olejovému filtru a tam to kvapká na zem. A moje otázky:
1. môže to byť vodná pumpa ? nachádza sa v týchto miestach ?
2. môže to byť len nejaké tesnenie?
3 Ako je u punta riešená vodná pumpa, je súčasť rozvodov?
4. Chcem dať robiť rozvody, mám to dať urobiť naraz? ( či má niečo s rozvodmi a keď to bude rozobraté tak nech urobia aj tie rozvody)

Dík za rady
PS.: Nikdy predtým som Punto nemal, dokonca ani Fiata, tak ak sa pýtam nejaké nezmysly tak berte na vedomie :)

Napsal: 12 pro 2007, 11:54
od Vencapunto
Nevim jak u MKII,ale u MKI je pumpa schovaná pod deklem rozvodů.Takže sundat dekl a kouknout tam.Jo a je poháněná rozv.řemenem.

Napsal: 12 pro 2007, 13:56
od Anduril
Jestli budes delat rozvody, nech vymenit i pumpu. Mne to tak znamej mechanik doporucil a udelal a je to v klidu. Pumpa je na rozvodovem remenu nekde dole pod tim krytem.

Re: Pumpa ?

Napsal: 12 pro 2007, 15:07
od majco
pietro v píše:Zdravim
Som už 2 týždna majiteľom Punta II 1,2 8V, 44 kW r. v. 2002.
Mam problém s únikom chladiacej kvapaliny. Robí to presne to ako ke´d mi tiekla vodná pumpa na favorite, to znamená, že pod autom sú fľaky. Kvapká to aj ke´d auto stojí viac ako hodinu. Presnejšie to presakuje niekde z oblasti ako je ten kus plastu na boku motora, kvôli tomu plastu nevidieť presne odkiaľ to ide, potom to steká až k olejovému filtru a tam to kvapká na zem. A moje otázky:
1. môže to byť vodná pumpa ? nachádza sa v týchto miestach ?
2. môže to byť len nejaké tesnenie?
3 Ako je u punta riešená vodná pumpa, je súčasť rozvodov?
4. Chcem dať robiť rozvody, mám to dať urobiť naraz? ( či má niečo s rozvodmi a keď to bude rozobraté tak nech urobia aj tie rozvody)

Dík za rady
PS.: Nikdy predtým som Punto nemal, dokonca ani Fiata, tak ak sa pýtam nejaké nezmysly tak berte na vedomie :)
Ano je to tak ako píšeš- potrebná výmena vonej pumpy!

Napsal: 12 pro 2007, 17:04
od liborko
nemusí to být vodní pumpa,ale prožraná velká mrazovka hned pod kladkou,měl jsem stejný problém,však až shodíš kryt rozvodů hned uvidíš na čem jsi

Napsal: 12 pro 2007, 17:20
od pietro v
liborko píše:nemusí to být vodní pumpa,ale prožraná velká mrazovka hned pod kladkou,měl jsem stejný problém,však až shodíš kryt rozvodů hned uvidíš na čem jsi
Ten kryt rozvodov to je ten čierny plast? Ako ho dám dolu? Je to tam nejak šróbmi uchytené alebéo inak ?

Napsal: 12 pro 2007, 21:43
od onc
... muze to byt tesneni na trubce do pal. cerpadla ...
... mrkni zespoda na olejovy filtr a pokud bude poteceny tak to bude ono ...
... tesneni stoji cca 20 kc ve fiatu a vymena je asi 30min i s vypustenim a
napustenim chlad. kapaliny ...

Napsal: 15 pro 2007, 06:17
od jirka.pr
Klucí mají pravdu, není to tak dávno co jsem to řešil.
Řazeno od nejjednodušího a nejlevnějšího a nejpravděpodobnějšího :wink:
1.těsnění trubky - jestli máš hydr. posilovač, zas taková švanda to není vyměnit (klasický okroužek, kdyby ho neměli, chce to oměřit se starým)
2.Ucpávka na vodní pumpě, takže celá nová pumpa
3.Mrazovka, ale většinou jsou OK
4.Těsnění pod hlavou, hlava
5.Hadice,Chladič, výměnik topení

Napsal: 16 bře 2008, 10:14
od pietro v
onc píše:... muze to byt tesneni na trubce do pal. cerpadla ...
... mrkni zespoda na olejovy filtr a pokud bude poteceny tak to bude ono ...
... tesneni stoji cca 20 kc ve fiatu a vymena je asi 30min i s vypustenim a
napustenim chlad. kapaliny ...
bolo to ono

Napsal: 16 bře 2008, 14:10
od onc
... su rad, ze jsou moje rady pouzitelne ... :wink:

Napsal: 16 bře 2008, 14:47
od pietro v
onc píše:... su rad, ze jsou moje rady pouzitelne ... :wink:
diky usetrilo nam to mnoho casu. mechanici uz boli bezradni, tak som im navrhol, ze to moze byt ta trubka ako si pisal a ono to fakt valilo odtial, Inac je to velmi tazke zistit, lebo ked motor chladne tak to prestavalo kvapkat. takze diky moc :D

Napsal: 16 bře 2008, 15:01
od onc
... neni zaco ... taky me to trapilo asi rok ... a pak jsem objevil na olejovym filtru
mapy od kapaliny ... no a nad filtrem je prave ta trubka ... zajel jsem do fiatu a mechosi to potvrdili, ze je to celkem bezny problem ... tak jsem
ten okrouzek koupil vymenil a OK ...
... celkkem me zarazi, ze to tvoji mechosi nepoznali ...

Napsal: 16 bře 2008, 15:53
od pietro v
onc píše:... neni zaco ... taky me to trapilo asi rok ... a pak jsem objevil na olejovym filtru
mapy od kapaliny ... no a nad filtrem je prave ta trubka ... zajel jsem do fiatu a mechosi to potvrdili, ze je to celkem bezny problem ... tak jsem
ten okrouzek koupil vymenil a OK ...
... celkkem me zarazi, ze to tvoji mechosi nepoznali ...
nepoznali to, boli prekvapeni, robia na 90% favority, 120 tkya skoro vsetky Felicie u nas v Senci, nevedeli to, az ked som im to navrhol dali dole olejovy filter a uz to videli. Mk 2 vraj robili len 2 alebo 3 krát

Napsal: 16 bře 2008, 17:29
od onc
... tak to joo ... ja myslel ze ti to delali nejaci vyskoleni fiataci ... 8)