Stránka 1 z 1

Opět problém s 1,3D

Napsal: 26 lis 2007, 19:44
od Tod
Dobrý den, mám opět problém s nastartováním svého 1,3D z roku 1988.
Nedávno jsem sem už něco psal, ale začnu od začátku...
Mám plně nabitou baterii, půlku nádrže, nové vstřikovačky, nové žhavící svíčky, palivový filtr a palivový systém jsem pomocí ventilu na filtru odvzdušnil a zátkou dole taky odvodnil.
Ale když se mi UNO podaří nastartovat, tak vůbec nedrží volnoběh (přitom ho mám nastavený okolo 1100ot/min), když se zahřeje, dá se s tím jet, vše vypadá OK, ale třeba po půlhodině zastavím (např. křižovatka) a motor chcípne a nejde nastrartovat (ani žádná snaha). Myslím, že to bude zavzdušňováním, ale žádný vzduch z ventilu nejde.. PLS o jakoukoliv radu
UNO 1,3D 1988

Napsal: 28 lis 2007, 15:42
od peetan
Na ventilu fitru se nic neodvzdušňuje a vzduch ti odtud nikdy nepůjde, pouze se tudy odkaluje. Po povolení toho šroubu se většinou systém zavzdušní a chvíli trvá, než čerpadlo natáhne naftu a celý systém je bez vzduchu.
to ale není tvůj problém, podle mne ti padá nafta vlivem netěsností někde na hadičkách od nádrže po čerpadlo - je třeba projít spoje, hadičky mohou být zpuchřelé apod. Na volnoběh to pak má málo paliva, nebo palivo se vzduchem, proto ten nepravidelný chod. Při vyšších otáčkách to už stačí nasát dostatek paliva.
Další problém může byýt v čerpadle samotném, vada v nízkotlaké části, nízká startobvací dávka. V každém případě bych se zaměřil na potrubí. Taky to nejsnáz vyzkoušíš, když na čerpadlo připojíš hadičkou nějakou plastovou láhev s naftou, aby nafta tekla samospádem do čerpadla, pokud bude start a volnoběh ok, je to někde v potrubí nebo přisává někde vzduch na filtru apod.

Napsal: 01 pro 2007, 08:59
od Tod
Tvá rada byla stoprocentní :wink:
Auticko slape lip, nez kdy driv.
Akorat by me teda zajimalo, co je tenhle sroub..vzdy sem myslel, ze odvzdusnovaci ventil
foto:
Obrázek

Napsal: 05 pro 2007, 16:31
od Tod
Tak jsem se unahlil.. Dneska mi to udelalo zas a dokonce behem jizdy. Prijizdel jsem na trojku k zeleznicnimu prejezdu bez plynu a chciplo to..
Pro jistotu jsem znova zkontroloval hadice od nadrze (jsou plastove takze zpuchreni neexistuje) a nenasel zadnou netesnost..
Jak poznam ze cerpadlo funguje jak ma? Kdyz liju naftu volnym padem primo do nej, tak motor jede.
Prosim o jakoukoliv radu, cim by to mohlo byt, ze mi ten motor vzdy chcipne a pak nejde nastartovat (jedine roztlacit a to vydrzi do dalsiho zastaveni, pote se situace opakuje..) Dik predem

Napsal: 06 pro 2007, 10:57
od peetan
No pokud ti motor při přísunu nafty přimo do čerpadla jde OK, hledal bych stále příčinu v cestě dopravy nafty - co takhle průchodnost pal. potrubí od nádrže přes filtr až k čerpadlu? v nádrži bude určitě nějaký sací koš se sítkem, může být totálně zanesený - podívat, vyčistit
Další problém by mohl být v samotném vstřik. čerpadlu, že špatně saje palivo, ale tomu už detailně nerozumím a vždy jsem se obrátil na nějaký diesel servis, kde si většinou věděli rady. Ale to myslím nebývá tak častý případ a většinou nejvíce potrápí to pal. potrubí, sání, filr ... Zaměřil bych se na to, držím palce

Napsal: 22 led 2008, 19:56
od čadil
Nazdar skus se podívat na stop magnet jestli jede jak má já měl problém ve spínačce spekla se mi spiací kostka ale tu palivovou soustavu bych zkontroloval ty plastoví hadice vedou podél prahu že by se to nemohlo někde prošoupat já mám mezi filtrem a čerpadlem průhlednou hadičku tak hned vydim co a jak přeji hodné štěstí, at´ jezdí