Stránka 1 z 1
CNG zima...
Napsal: 24 lis 2007, 13:36
od Tommy
ahoj všichni.. prosím o zkušenosti z CNG v zimě. po nastartování a následném automatickém přepnutí z benzínu na plyn. motor chcípne. Musím tedy jet několik kilometrů na benzín a potom sám zkusit přepnout na plyn.. vypadá to, že se musí snad ten plyn nějak ohřát nebo co?? aby ho motor vzal..v teplejším počasí bez problému. prosím o jakoukoli radu .. děkuji všem Ps: je tu někdo s Bipowerem z Plzně ??
Napsal: 24 lis 2007, 18:49
od Alda
Ten "směšovač" je vyhřívaný vodou, možná dokud není určitá teplota, tak to prostě nejde. Ale já znovu opakuju, že mi to startuje POŘÁD na plyn, resp. podle tlačítka na palubce. K žádnému automatickému přepnutí na benzín prostě nedochází (jen když dojde plyn). Už jsem to tady řešili, možná to automatické přepínání mají jen novější vozy.
Já mám r.v. 4/2000.
Napsal: 24 lis 2007, 19:30
od Tommy
mam bipower 2001.. tlačítko je stale vymáčklé to ano jako by si jel na plyn.. záleží ale jak se ti chová ta kontrolka co je na palubce jestli svítí nebo ne!! nebo jí máš prostě prasklou....... a ohřívané to asi taky nebude.. sice tam vedou dvě hadičky ale když se podíváš kam tak je to jenom protažená přepadová hadička zpět do nádržky...
Napsal: 24 lis 2007, 21:41
od Alda
O tom vyhřívání mi řekl "můj" mechanik. Přehřál se mi motor a jako prvotní a hlavní příčinu určil ucpanou trubičku na té vracečce do nádržky. Voda prostě necirkulovala tak jak měla. A s tím startováním je to tak jak píšu, kontrolka je 100% v pořádku. Už jsme to tady na fóru řešili, zkus se podívat. Je fakt, že pořádný mrazy zatím nebyly, loni nic a letos jsem startoval 1x po noci kdy bylo -10°. A taky to bylo na plyn. Od té doby mrazy nejsou.
Uvidíme, třeba až budou větší mrazy...
Napsal: 24 lis 2007, 22:38
od Tommy
tou vracečkou teče voda až poté co se motor ohřeje a termostat vodu přepustí jinam... což už je asi dost pozdě na ohřívání plynu .. alespon si to myslím... právě přemýšlím o tom jak vodu přepojit rovnou.. třeba ještě před topení..tak je to u LPG... a tu vrcečku prostě jen do nádržky .. prostě tak jak to maj benzíňáci... zítra na to kouknu ... zatím dík...
Napsal: 24 lis 2007, 23:22
od Alda
Mrkni, je to možné, že je to tak jak píšeš. Nemám s tím problémy, tak jsem po tom nepátral. Hlavně jestli se tam ta voda vrací.
Napsal: 26 lis 2007, 09:00
od Mišan
Jen doplním, ikdyž to tu už bylo. Zjištěno a potvrzeno, že Mulťa bez OBD (určitě do konce r. 2000) startuje rovnou na plyn. Mrazy nemrazy, chytá to furt dobře. Tchán má 2001, samo to startuje na benzín, pak se to přepne a chcípne. Nemáme na to čas, ale bude se měřit a řešit tlak regulátoru plynu. Regulátor není směšovač, jen se to upravuje z 200 Pa na 10 Pa, aby to ten motor skousl. Pkud se tlak snižuje, potřebuje to dodat teplo (při stlačování se zahřívá, ale to není náš problém, to si řeší plnící stanice). Proto vede přes regulátor teplá voda, aby to při větším odběru neomrzalo. Směšovač je jen u LPG, ale tam se jedná o změnu skupenství plynu.
Napsal: 26 lis 2007, 09:23
od Tommy
myslíš že když přes regulátor vede přepadová hadička že to něco ohřeje??? nechápu proč to není zapojeno na normální teplej okruh..... ???
Napsal: 27 lis 2007, 13:17
od Dodo-multipla
Mišan píše:Jen doplním, ikdyž to tu už bylo. Zjištěno a potvrzeno, že Mulťa bez OBD (určitě do konce r. 2000) startuje rovnou na plyn. Mrazy nemrazy, chytá to furt dobře. Tchán má 2001, samo to startuje na benzín, pak se to přepne a chcípne. Nemáme na to čas, ale bude se měřit a řešit tlak regulátoru plynu. Regulátor není směšovač, jen se to upravuje z 200 Pa na 10 Pa, aby to ten motor skousl. Pkud se tlak snižuje, potřebuje to dodat teplo (při stlačování se zahřívá, ale to není náš problém, to si řeší plnící stanice). Proto vede přes regulátor teplá voda, aby to při větším odběru neomrzalo. Směšovač je jen u LPG, ale tam se jedná o změnu skupenství plynu.
potvrzuji
mam 2001 a studena mi taky chcipne
takze nastartuji na benzin, rozjedu se a po cca 1min jizdy na benzin prepnu na plyn a vetsinou se chyti
zatim vyckavam, kdo na ten problem prijde, protoze fiat servis nic nevi a akorat by mi byl schopen vymenit asi vse z elektroniky, mozna i cely motor
ale najit chybu proste neumi, amateri
mozna uz ale prosli nejakym skolenim, protoze cng multipla se jiz oficialne prodava i u nas
Napsal: 27 lis 2007, 19:15
od Tommy
tak přepadovka to určitě není.. Je to napojený na normální teplej okruh zároveň s topením takže to normálně ten plyn ohřává.. kouknul jsem se i na zapojení CNG ve felicii a je to tam normálně rozvedený na horkej okruh vody. takže nám asi nezbejvá nic jinýho než prostě počkat až se to ohřeje. hodně pomahá když už při startování je topení vypnutý. má tu někdo zpočítáno kolik ujede na nádrž tet v zimě??
Napsal: 28 lis 2007, 14:40
od Dodo-multipla
Tommy píše:tak přepadovka to určitě není.. Je to napojený na normální teplej okruh zároveň s topením takže to normálně ten plyn ohřává.. kouknul jsem se i na zapojení CNG ve felicii a je to tam normálně rozvedený na horkej okruh vody. takže nám asi nezbejvá nic jinýho než prostě počkat až se to ohřeje. hodně pomahá když už při startování je topení vypnutý. má tu někdo zpočítáno kolik ujede na nádrž tet v zimě??
jezdim kratke trasy do 20km a o moc mene nez v lete nenajezdim
rozdil na nadrzi max 20km
Napsal: 02 pro 2007, 00:46
od Tommy
pro všechny s problémem chcípání po přepnutí.... odpojil jsem hadičku s teplou vodou vedoucí k reduktoru a pořadně profoukl až zabublala voda v nádržce... možná je to náhoda ale je to týden a od té doby pohoda.. zkuste to a napište co a jak ju?? je to na tři minuty práce.....