Stránka 1 z 1
HELP - Svítí (oranžová) kontrolka elektroniky motoru CHECK
Napsal: 19 lis 2007, 23:29
od ygzo
Predvcerom som isiel z jednej zjazdovky, bol som pozriet ako to vyzera zo snehom a cestou dole z kopca som isiel viacmenej stale len bez plynu a brzdil motorom (netusim ci to mohlo mat vplyv) a zacala mi svietit na palubke tato kontrolka:
Nevdel som ani co to znamena, vedel som ze to je nieco s motorom alebo riadiacou jednotkou alebo cerpadlom, proste nikdy som sa o to nezaujimal. Tak uz som rozmyslal ze do ktoreho servisu sa cez tyzden vyberiem. Skusal som este zastavit, vypnut motor a znovu nastartovat, ale stale to svietilo. Ale zrazu ale po 10-15 minutach jazdy to zhaslo a uz to vobec nesvieti, odvtedy som najazdil ale 100-150km a nesvieti.
Mam na to kaslat? Neni to nic comu by som mal venovat pozornost, teda klasicka fiatacka zavada
Alebo mam cakat ze do buducna sa nieco poserie?
Nic som pred touto chybou s autom nerobil, iba pred dvoma dnami dolial asi 1/3 litra oleja, lebo som zistil ze auto ho akosi popapkalo po 10000 km tak, ze uz bolo len na koncek meracej tycky.
Napsal: 20 lis 2007, 09:19
od SHANE54
MALO BY TO BYT VSTREKOVANIE (RESP. RJ) A KED TO SVIETI, TAK JE ZLE (OKREM STARTOVANIA). BEZNE CHODIM DOLE KOPCOM SO ZARADENOU RYCHLOSTOU, AKO KAZDY A NESVIETI. KED TAK IDES, TAK BY SI MAL MAT ODSTAVENE VSTREKOVANIE, ZE BY TO MALO S TYM NIECO SPOLOCNE? CERVENE KONTROLKY SU VYSTRAZNE, ORANZOVE IBA INFORMATIVNE, TAKZE MOZNO TO CHYBA ANI NIE JE... STAVA SA ZE OBCAS TO ZASVIETI ALEBO PREBLIKNE, ALE AK TO PRESTALO, MOC BY SOM TO NERIESIL
Napsal: 20 lis 2007, 10:48
od majki
Ked zasvietila a uz nesvieti, asi by som to neriesil..ked bude problem, zasvieti znova, nie? Mi toto obcas robilo na Mazde, ECU sa dajako pocas jazdy poblaznila a svitilo to, po par km zhaslo. Autu sa nikdy nic nestalo, fungovalo normalne caly cas...
Napsal: 20 lis 2007, 14:07
od Anduril
Ja mam tuhle kontrolku cervenou, ale v navode je i oranzova varianta.
U cervene je v navode Porucha vstrikovaci soustavy - muze dojit ke snizeni vykonu a nemelo by se s tim dlouho jezdit, kdyz tak jen v nizkych otackach. Obcasne probliknuti nema vyznam.
Pak je jeste oranzova varianta - porucha kontrolní soustavy EOBD - to ma neco spolecneho s kontrolou emisi a tak.
Napsal: 20 lis 2007, 14:11
od ygzo
Jo , tusim bola cervena. A svietila a svietila aj na volnobehu aj za vyssich otacok. Motor neprejavoval znamky slabsieho vykonu ani nepravidelneho chodu. Podla mna nejake zavada na nejakom cidle alebo co. uvidime, mozno casom volaco prdne
Napsal: 26 úno 2008, 22:18
od FetesBrod
Včera se mi taky z ničeho nic rozsvítila tahle oranžová kontrolka, 40km, dneska 50km a nesvítila, až když jsem parkoval se zase rozsvítila
Napsal: 26 úno 2008, 22:28
od Anduril
No o rozsvecovani a zhasinani v manualu nepisou (v pripade oranzove kontrolky). Bud ma svitit (a zhasnout az po odstraneni chyby v RJ) a nebo ma blikat - chyba katalyzatoru. Takze je to divne.
Pripadne by to mohl byt spatny snimac polohy vackoveho hridele, u 16V motoru (to jsem nasel na netu:)
Napsal: 26 úno 2008, 22:32
od FetesBrod
mam 8v, zkusim odpojit baterku na 2 hoďky ?
Napsal: 27 úno 2008, 06:24
od JuraJakub
Odpojení baterie Ti pravděpodobně nepomůže.Pokud vím, tak jestli-že Ti bliká, nebo svítí tato kontrolka oranžově, tak Ti blbě spaluje motor (ŘJ vyhdnotí data emisí z lambda sond).Je možný, že máš už v háji svíčky a některá Ti už blbě zapaluje.
Napsal: 27 úno 2008, 12:14
od FetesBrod
dobře, takže jdu shánět svíčky a rovnou asi i kabely co...Na jak dlouho je to práce v servise?
Napsal: 27 úno 2008, 17:20
od FetesBrod
Tak mám nové svíčky, kabely a filtr. Svíčky tam byly ještě původní Fiaťácké. Ale kontrolka stále svítí
ještě jsem u OMV natankoval 100oktanový benzín, koupil a nalil přípravek na čištění vstřiků. Jediné + , že motor táhne pěkně od spoda, neni zkoro slyšet a je okamžitá reakce na plynnový pedál.
Zkusim tak na hodinku odpojit ještě baterku, jinak už nevím
Napsal: 27 úno 2008, 22:02
od FetesBrod
po resetování ŘJ vše šlape jak má
kontrolka zhasla a jede to ještě líp
něco jsem si přečetl na ford foru. Odpojit na hodinku baterku, poté nechat motor 2minuty na volnoběh, pak 2 minuty zvýšené otáčky kolem 1300ot. a dál 8km projed, řadit atd
Napsal: 27 úno 2008, 23:54
od Anduril
Mno s tim ucenim RJ to muze byt u kazde RJ jine. Tohle plati pro ford, ale treba ve fiatu mi zas rikali neco uplne jineho a u Alfy jsem cetl taky neco uplne jineho. Ale hlavni je, ze ti to uz funguje
Btw jake svicky a jake kabely jsi poridil?
Svítí kontrolka
Napsal: 11 bře 2008, 21:31
od origosch
V každém případě to chce udělat diagnostiku motoru a v případě, že auto má nižší výkon tak s ním nejezdit. Pokud nepálí některý válec, tak nespálené palivo hoří až v katalyzátoru a jeho teplota se nebezpečně zvyšuje. Už jsem viděl dvě vyhořelá auta z tohoto důvodu.