HELP - Svítí (oranžová) kontrolka elektroniky motoru CHECK
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
HELP - Svítí (oranžová) kontrolka elektroniky motoru CHECK
Predvcerom som isiel z jednej zjazdovky, bol som pozriet ako to vyzera zo snehom a cestou dole z kopca som isiel viacmenej stale len bez plynu a brzdil motorom (netusim ci to mohlo mat vplyv) a zacala mi svietit na palubke tato kontrolka:
Nevdel som ani co to znamena, vedel som ze to je nieco s motorom alebo riadiacou jednotkou alebo cerpadlom, proste nikdy som sa o to nezaujimal. Tak uz som rozmyslal ze do ktoreho servisu sa cez tyzden vyberiem. Skusal som este zastavit, vypnut motor a znovu nastartovat, ale stale to svietilo. Ale zrazu ale po 10-15 minutach jazdy to zhaslo a uz to vobec nesvieti, odvtedy som najazdil ale 100-150km a nesvieti.
Mam na to kaslat? Neni to nic comu by som mal venovat pozornost, teda klasicka fiatacka zavada Alebo mam cakat ze do buducna sa nieco poserie?
Nic som pred touto chybou s autom nerobil, iba pred dvoma dnami dolial asi 1/3 litra oleja, lebo som zistil ze auto ho akosi popapkalo po 10000 km tak, ze uz bolo len na koncek meracej tycky.
Nevdel som ani co to znamena, vedel som ze to je nieco s motorom alebo riadiacou jednotkou alebo cerpadlom, proste nikdy som sa o to nezaujimal. Tak uz som rozmyslal ze do ktoreho servisu sa cez tyzden vyberiem. Skusal som este zastavit, vypnut motor a znovu nastartovat, ale stale to svietilo. Ale zrazu ale po 10-15 minutach jazdy to zhaslo a uz to vobec nesvieti, odvtedy som najazdil ale 100-150km a nesvieti.
Mam na to kaslat? Neni to nic comu by som mal venovat pozornost, teda klasicka fiatacka zavada Alebo mam cakat ze do buducna sa nieco poserie?
Nic som pred touto chybou s autom nerobil, iba pred dvoma dnami dolial asi 1/3 litra oleja, lebo som zistil ze auto ho akosi popapkalo po 10000 km tak, ze uz bolo len na koncek meracej tycky.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
- Reklama
- SHANE54
- Znalec
- Příspěvky: 823
- Registrován: 15 čer 2007, 08:42
- Bydliště: Lučenec, SK
- Kontaktovat uživatele:
MALO BY TO BYT VSTREKOVANIE (RESP. RJ) A KED TO SVIETI, TAK JE ZLE (OKREM STARTOVANIA). BEZNE CHODIM DOLE KOPCOM SO ZARADENOU RYCHLOSTOU, AKO KAZDY A NESVIETI. KED TAK IDES, TAK BY SI MAL MAT ODSTAVENE VSTREKOVANIE, ZE BY TO MALO S TYM NIECO SPOLOCNE? CERVENE KONTROLKY SU VYSTRAZNE, ORANZOVE IBA INFORMATIVNE, TAKZE MOZNO TO CHYBA ANI NIE JE... STAVA SA ZE OBCAS TO ZASVIETI ALEBO PREBLIKNE, ALE AK TO PRESTALO, MOC BY SOM TO NERIESIL
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1021
- Registrován: 02 dub 2007, 16:08
- Bydliště: Praha / Karvina
- Kontaktovat uživatele:
Ked zasvietila a uz nesvieti, asi by som to neriesil..ked bude problem, zasvieti znova, nie? Mi toto obcas robilo na Mazde, ECU sa dajako pocas jazdy poblaznila a svitilo to, po par km zhaslo. Autu sa nikdy nic nestalo, fungovalo normalne caly cas...
Mazda2 1.3 TE '08
History: Punto mk2a 1.2 16v Sporting / Punto mk2b 1.2 8v Active / Mazda 626 2.2 12v limo GD US '88
History: Punto mk2a 1.2 16v Sporting / Punto mk2b 1.2 8v Active / Mazda 626 2.2 12v limo GD US '88
Ja mam tuhle kontrolku cervenou, ale v navode je i oranzova varianta.
U cervene je v navode Porucha vstrikovaci soustavy - muze dojit ke snizeni vykonu a nemelo by se s tim dlouho jezdit, kdyz tak jen v nizkych otackach. Obcasne probliknuti nema vyznam.
Pak je jeste oranzova varianta - porucha kontrolní soustavy EOBD - to ma neco spolecneho s kontrolou emisi a tak.
U cervene je v navode Porucha vstrikovaci soustavy - muze dojit ke snizeni vykonu a nemelo by se s tim dlouho jezdit, kdyz tak jen v nizkych otackach. Obcasne probliknuti nema vyznam.
Pak je jeste oranzova varianta - porucha kontrolní soustavy EOBD - to ma neco spolecneho s kontrolou emisi a tak.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
No o rozsvecovani a zhasinani v manualu nepisou (v pripade oranzove kontrolky). Bud ma svitit (a zhasnout az po odstraneni chyby v RJ) a nebo ma blikat - chyba katalyzatoru. Takze je to divne.
Pripadne by to mohl byt spatny snimac polohy vackoveho hridele, u 16V motoru (to jsem nasel na netu:)
Pripadne by to mohl byt spatny snimac polohy vackoveho hridele, u 16V motoru (to jsem nasel na netu:)
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 232
- Registrován: 22 říj 2007, 22:44
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Tak mám nové svíčky, kabely a filtr. Svíčky tam byly ještě původní Fiaťácké. Ale kontrolka stále svítí ještě jsem u OMV natankoval 100oktanový benzín, koupil a nalil přípravek na čištění vstřiků. Jediné + , že motor táhne pěkně od spoda, neni zkoro slyšet a je okamžitá reakce na plynnový pedál.
Zkusim tak na hodinku odpojit ještě baterku, jinak už nevím
Zkusim tak na hodinku odpojit ještě baterku, jinak už nevím
Mno s tim ucenim RJ to muze byt u kazde RJ jine. Tohle plati pro ford, ale treba ve fiatu mi zas rikali neco uplne jineho a u Alfy jsem cetl taky neco uplne jineho. Ale hlavni je, ze ti to uz funguje
Btw jake svicky a jake kabely jsi poridil?
Btw jake svicky a jake kabely jsi poridil?
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Svítí kontrolka
V každém případě to chce udělat diagnostiku motoru a v případě, že auto má nižší výkon tak s ním nejezdit. Pokud nepálí některý válec, tak nespálené palivo hoří až v katalyzátoru a jeho teplota se nebezpečně zvyšuje. Už jsem viděl dvě vyhořelá auta z tohoto důvodu.
Benzín patří do letlampy a taky do Resistinu