Stránka 1 z 2

DISKUZE - Zakrytie chladiča na zimu

Napsal: 11 lis 2007, 14:11
od AppleBred
Zdravým
Mám Puntika 1.7 TD, a napadlo ma, či by nebolo užitočné zakryť časť nasávania vzruchu do chladiča na zimu. S teplotou motora som nikdy nemal problemy, aj v najteplejších letných dnoch pri postavaní v kolóne isla rucicka max do polovicky...
V zime by mi ale to zakrytie mohlo priniest trosku rychlejšie ohriatie motora do optimalnej teploty, respektíve rychlejšiu možnost zakúrania si.

čo vy na to ? nemôže to puntikovy nejako ublížiť ?

Napsal: 11 lis 2007, 15:17
od JohnnyBOSS
ja teda nevim, ale myslim že od toho maš v autě termostat, aby se to ohřálo ne nejrychlejc

Napsal: 11 lis 2007, 19:17
od rozmetal
u škodovky jsem to delal běžně a myslím, že u Punta to taky nebude problém. Jen nesmíš ten chladič zakrýt úplně celý. buď jen část, nebo si jako já vyřízni otvor aby alespoň nějaký chladný vzduch šel přímo na chladič....

Napsal: 11 lis 2007, 19:30
od JohnnyBOSS
ale co to má za smysl?

Napsal: 11 lis 2007, 20:01
od rozmetal
motor se dřív zahřál, lépe to topilo...alespoň u škůdky.......

Napsal: 11 lis 2007, 20:10
od JohnnyBOSS
v tom případě teda fakt nechápu, proč má auto termostat...

Napsal: 11 lis 2007, 21:03
od rozmetal
nejsem moc technickej typ, ale řekl byc, že otevře termostat a voda jde do chladiče a ochlazuje se......a pokud je chladič přikrytý, neochlazuje tolik, jako když je rovnou ma mrznoucím vzchuchu..........možná je v takových případech otevřenej pořád....nevim....

Napsal: 11 lis 2007, 21:26
od JohnnyBOSS
termostat je tam na to, aby pokud je motor studenej ta kapalina chladici do chladiče vubec nekolovala. Koluje v tzv. malym oběhu jenom po motoru. a až se to ohřeje, tak teprve třeba trošičku termostat pootevře klapku k chladiču a kapalina začna kolovat aji tama. tim padem u kartonu přes chladič postradam smyls a asi dlouho budu, pokud někdo nepřijde s nějakym rozumnym technickym vysvětlenim :)

Napsal: 11 lis 2007, 21:33
od stifmajstrABARTH
termostat prepina mezi malym(motor+topeni) a velkym(motor+topeni+chladic) okruhem chlazeni...zakryti chladice tedy nezaruci rychlejsi ohrati motoru...zakryti je kvuli tomu ze chladici kap. je mrazuvzdorna do treba -25(zalezi na smesi) a kdyz je mraz treba -15 a auto jede tak ten naporovej vzduch proste muze ochladit chladic na tolik ze je tam min jak -25...a v chladici jsou kovy tenky trubicky a tam by chl. kap. mohla zamrznout..kdyz se kus prikryje voda bude teplejsi a nemel by zamrnout....kdp se musi nechat kus odkrytej jinak motor upecete... :wink:

Napsal: 11 lis 2007, 21:38
od JohnnyBOSS
stifmajstrABARTH píše:termostat prepina mezi malym(motor+topeni) a velkym(motor+topeni+chladic) okruhem chlazeni...zakryti chladice tedy nezaruci rychlejsi ohrati motoru...zakryti je kvuli tomu ze chladici kap. je mrazuvzdorna do treba -25(zalezi na smesi) a kdyz je mraz treba -15 a auto jede tak ten naporovej vzduch proste muze ochladit chladic na tolik ze je tam min jak -25...a v chladici jsou kovy tenky trubicky a tam by chl. kap. mohla zamrznout..kdyz se kus prikryje voda bude teplejsi a nemel by zamrnout....kdp se musi nechat kus odkrytej jinak motor upecete... :wink:
Něco takovyho jsem potřeboval slyšet:) takže ten papir se tam dava, aby nezmrzla pod naporem studenyho vzduchu voda v chladiču a ne protože to rychlejc topi:) su king a největší typek :D

Napsal: 11 lis 2007, 22:04
od AppleBred
No sa to tu nejako rozbehlo :) Vdaka za prospesnu diskusiu (aspon pre mna) Pochopil som z toho ze pokial nebude skutocne extremne kosa, tak je zbytocne tam niecco davat, a puntik (termostat) si to co som chcel ja zreguluje sam.

Takze vdaka

Napsal: 11 lis 2007, 22:06
od FANDAK
Souhlasím s Johnny Bossem co napsal to je všechno pravda.
Na co tam asi dělaj ten termostat. :?: :lol:

Napsal: 11 lis 2007, 22:15
od Pun-to
Ten chladič se nezakrejvá proto aby na něj nešel studenej vzduch, ale proto aby nešel studenej vzduch do motorovýho prostoru kde ochlazuje samotnej blok motoru a převodovku. A na tom je to dost znát!!! Potom je prohřátí motoru podstatně rychlejší.
Ale má to i jedno nebezpečí. Když je nad nulou musí se kousek chladiče odkrýt, jinak to uvaříš.

Napsal: 11 lis 2007, 22:17
od JohnnyBOSS
tak to bych ten papír teda dal mezi chladič a saharu a ne před chladič:)

Napsal: 11 lis 2007, 22:23
od Pun-to
To je jedno kam ho dáš.