Stránka 1 z 1
Fiat UNO 1.1 i problém s volnoběhem
Napsal: 10 lis 2007, 14:14
od Buhuš
Ahoj lidi. Mám problém s držením volnoběhu za studena. Když nastartuji studené auto,tak nechce držet volnoběžné otáčky a chcípne.Je to motor se vstřikováním.Když se zahřeje,tak sice otáčky trochu kolísají,ale motor nechcípne.V čem by mohl být problém? Bude tam nějaký automatický sytič který špatně funguje? Když jedu,tak je to dobré.Problém nastane,když musím zastavit na křižovatce. Hned to chcípne.Naštěstí dobře startuje,ale je to otrava.Po zahřátí motoru už se to neopakuje.Za rady předem děkuji. Buhuš.
Napsal: 10 lis 2007, 17:00
od Pun-to
To vypadá že nefunguje motorek regulace otáček volnoběhu. Podívej se jestli se po nastarování studenýho motoru hejbe.
Napsal: 10 lis 2007, 22:39
od Buhuš
A kde se nachází ten motorek? Jak to poznám jestli funguje? Když to chcípne,tak se pod kapotou ozve docela hlasité bzučení.To před tím nebylo slyšet.Vždy se po zapnutí klíčku ozvalo jen palivové čerpadlo.A teď je tam slyšet ještě to bzučení.
Napsal: 11 lis 2007, 00:12
od Pun-to
Nalevo na vstřikovací komoře. Vedou k němu dráty a dosadá na něj koncovka plynovýho lanka.
Napsal: 14 lis 2007, 19:24
od Buhuš
Tak ten motůrek se vůbec nehýbe a nějakou dobu je z něj slyšet hlasité bzučení.Asi od té doby nastal i problém s volnoběhem.Když odpojím ten konektor,co k němu vede,bzučení přestane.Nebo když přidám plyn a odlehčí se to co tlačí na koncovku plynu,také to přestane.Zkusím s tím něco udělat,ale asi to bude chtít vyměnit.Kde bych to tak mohl sehnat případně kolik to asi stojí,jestli se to vůbec vyplatí.Nechci do toho moc vrážet páč je to už dost starý a už mě to stálo docela balík.Jinak jsem s autem móóóc spokojený.Děkuji za rady.
s pozdravem Buhuš.
Napsal: 14 lis 2007, 21:24
od Pun-to
Prej to jde nějak vyčistit, ale nikdy sem to nedělal. Koupit se dá novej nebo na vrakáči.
Napsal: 25 lis 2007, 09:17
od Buhuš
Tak motorek jsem opravil. osička se tocila naprázdno. Proto to bzučení. Ale porád to plyn nepridává. Bude tam ještě něco špatně.Možná ten snímač polohy škrtící klapky nebo co to je z druhé strany.
Napsal: 25 lis 2007, 12:50
od Buhuš
A co řídící jednotka? dost jsem tady četl o jrjím restartu. Mohlo by to pomoct? A jak se vlastně restartuje?
Napsal: 25 lis 2007, 16:45
od Pun-to
Na tom motorku je na konci čudlík kterej se dotýká plynové páky a v něm je mikrospínač volnoběhu a ten musí bejt sepnutej (respektive se na volnoběh musí opírat o plynovou páku) tak ho proměř a vyčisti konektor toho motorku.
Řídící jednotka se resetuje odpojením baterky tak na dvě minuty.
Napsal: 26 lis 2007, 17:52
od Buhuš
Tak jsem to prozatím vyřešil takovým udělátkem a sice ručním plynem. měl jsem to hotové asi za půl hoďky. Náhodou jsem našel staré roztžené plynové lanko z mý mašiny a bylo to na světě.Jak se v tom aute porád hrabu tak jsem zjistil,že mi nefunguje podtlakový regulátor předstihu.Auto jede docela dobře,ale mohlo by ještě líp.Tak mám zase co shánět a opravovat.
Napsal: 03 pro 2007, 19:41
od Buhuš
Tak už jsem koupil a vyměnil ten podtlakový regulátor předstihu.Byl pěkně drahý. Skoro šest stovek.Docela mě ta cena zaskočila,ale co už nadělám.Zajímalo by mě jestli je nutné znova seřídit předstih,případně jak se seřizuje a kolik stupňů by měl mít.Nemám stroboskop tak bych uvítal radu jak na to.Nebo jestli mám radši zavítat do nějakého servisu.No radsi bych to udělal osobně jako všechny závady,které se na mém fáru vyskytly. Je to takové moje dítě.Tak díky za rady. Buhuš.