Stránka 1 z 2
CNG Multipla nebo Zafira?
Napsal: 26 říj 2007, 21:08
od ffrufru
Ahoj,uvažuji o koupi multiply ,ale váhám mezi cng nebo diesel.jezdím na lpg už 3-tí auto, vaz 1300, renault 19 a teď octavia 1,8 20v.jezdím za 10l lpg a nešetřím. vychutnávám si těch 125 koní.teď jsme se rozrostli a potřebuji 6-ti místné auto. recenze motor 1,6 moc nechválí ale chtěl bych zůstat u plynu. bojím se abych nebyl z jeho výkonu otrávený.ještě uvažuji o oplu zafira v cng. budu rád za vaše reakce.
Napsal: 27 říj 2007, 01:00
od onc
... sice me nebudou mit fiataci v lasce ale mezi Multinou a Zafirou by po
designove strance strance vyhrala Zafira ... pokud to vezmu po strance
prostornosti a porizovacich nakladu vcetne nakladu na servis vyhrala by
Multina ... takze zalezi na tom jak hluboko mas do penezenky ...
Re: CNG Multipla nebo Zafira?
Napsal: 27 říj 2007, 09:45
od Dodo-multipla
ffrufru píše:Ahoj,uvažuji o koupi multiply ,ale váhám mezi cng nebo diesel.jezdím na lpg už 3-tí auto, vaz 1300, renault 19 a teď octavia 1,8 20v.jezdím za 10l lpg a nešetřím. vychutnávám si těch 125 koní.teď jsme se rozrostli a potřebuji 6-ti místné auto. recenze motor 1,6 moc nechválí ale chtěl bych zůstat u plynu. bojím se abych nebyl z jeho výkonu otrávený.ještě uvažuji o oplu zafira v cng. budu rád za vaše reakce.
pokud si vychutnavas 125 koniku, tak se priprav na zpomaleni
1.6 ma neco okolo 100koni a CNG je jeste nejake to procento dolu, kdyz to porovnam s benzinem, tak CNG je opravdu linejsi a musi se vice tocit
taky je o ty bomby auto patricne tezsi
zafiru cng jsem nejezdil, takze nevim
Napsal: 27 říj 2007, 22:21
od darko
Zafira je oproti multiple nudně vypadajcí auto.Chce se mi z ní spát.Já mám benzínovou multiplu,nijak ji nešetřím a mám spotřebu cca 8 L a nemám co řešit.Multina je autobus,nikoliv sporták.Co všichní v tom plynu vydíte ? Malý výkon,těžké auto,neustálé problémy s chodem motoru a malý dojezd.Pokud chcete ušetřit,kupte si Fobii HTP na plyn...
Napsal: 28 říj 2007, 08:07
od ffrufru
Jezdění na plyn je o tom že je to levné,i přes některé problémy jezdíš za polovinu. Když musíš najet denně 100 km do práce,plyn je řešení.
Napsal: 28 říj 2007, 20:13
od Tomáš N.
Až budeš dělat 40 000 km ročně, tak ty náklady možná řešit začneš.
Napsal: 28 říj 2007, 20:27
od ffrufru
Ale já jezdím 25-30 tisíc ročně ,a to je třeba u auta který ted mám kolem 20.000 korun úspora na palivu.Nedávno jsem to počítal.A jak to tak sleduju ten vývoj"bude hůř".Chce to plyn.
Napsal: 28 říj 2007, 21:52
od darko
to už radši hybrid spalovací motor-elektromotor ( Toyota Prius apod.) a nemusim vyhlížet s bombou pod zadkem nejbližší cng stanici
Napsal: 29 říj 2007, 08:17
od ffrufru
darko píše:to už radši hybrid spalovací motor-elektromotor ( Toyota Prius apod.) a nemusim vyhlížet s bombou pod zadkem nejbližší cng stanici
Souhlas, až budu mít milion na auto,neváhám ani minutu.
Napsal: 29 říj 2007, 08:58
od Dodo-multipla
darko píše:to už radši hybrid spalovací motor-elektromotor ( Toyota Prius apod.) a nemusim vyhlížet s bombou pod zadkem nejbližší cng stanici
nic hledat nemusis, stale tam mas 35l rezervu v benzinu
Napsal: 29 říj 2007, 22:57
od ffrufru
Dneska jsem se byl podivat. je r.v. 2001 na cng. koroze není jenom ťukanec kolem otvoru na tnkování, někdo chtěl odjet s pistolí od pumpy
,modrá interier červaný,mooooc pěkný.
159.000,- ??e, říkal v bazaru že nepoznal že jel na benzín ,když jí vezl z Německa.
BiPowe vs. Zafira
Napsal: 30 říj 2007, 09:26
od XpavelX
No vidíš, a já si BiPower koupil proto, že je výrazně šetrnější k životnímu prostředí a proto, že ve městech je od dieselů už tolik smogu, že vážně nechci pořidělávat další.
Rozdíl u Multiply v pohonu benzin vs. plyn nepoznáš. Můžeš přepínat z jednoho na druhý, ale pořád jede stejně.
U Zafiry to je jinak, tam plyn táhne výrazně víc než benzín - je to kvůli tomu, že motor je vyrobený jinou technologií.
Multipla je uvnitř prostorově výrazně větší. A taky výrazně levnější (zřejmě kvůli neotřelému vzhledu, který spoustě konzervativních lidí nevyhovuje).
2001 za 159.000,- je myslim dobrá koupě, pokud je auto v dobrém stavu. Počítej rovnou s cca 20.000,- za základní opravy + výměnu náplní a rozvoddů.
Při testovací jízdě dej pozor na tlukot v přední nápravaě. Pokud tluče (a tlučou všechny...), čeká tě výměna poloos nebo stabilizátoru, v každém případě cca 7.000,-.
Napsal: 30 říj 2007, 11:18
od Alda
...nebo jen výměna silentbloků ve stabilizárorech za 200,-Kč/ks, tzn. za 400,- celkem (bez práce). Mám je už objednané.
Re: BiPowe vs. Zafira
Napsal: 30 říj 2007, 19:26
od darko
XpavelX píše:No vidíš, a já si BiPower koupil proto, že je výrazně šetrnější k životnímu prostředí a proto, že ve městech je od dieselů už tolik smogu, že vážně nechci pořidělávat další.
Rozdíl u Multiply v pohonu benzin vs. plyn nepoznáš. Můžeš přepínat z jednoho na druhý, ale pořád jede stejně.
U Zafiry to je jinak, tam plyn táhne výrazně víc než benzín - je to kvůli tomu, že motor je vyrobený jinou technologií.
Multipla je uvnitř prostorově výrazně větší. A taky výrazně levnější (zřejmě kvůli neotřelému vzhledu, který spoustě konzervativních lidí nevyhovuje).
2001 za 159.000,- je myslim dobrá koupě, pokud je auto v dobrém stavu. Počítej rovnou s cca 20.000,- za základní opravy + výměnu náplní a rozvoddů.
Při testovací jízdě dej pozor na tlukot v přední nápravaě. Pokud tluče (a tlučou všechny...), čeká tě výměna poloos nebo stabilizátoru, v každém případě cca 7.000,-.
no...to životní prostředí tím CNG nezachráníš.Hospodářská zvířata produkují ročně tolik metanu,že na tvorbě skleníkového efektu se podílejí 3x víc než globální automobilismus.
Navíc když si projdu celé forum,zhruba každý čtvrtý příspěvek se týká poruch a problémů s plynovým pohonem.
Napsal: 31 říj 2007, 06:59
od Alda
Před Multi jsem jezdil 9 let s autem na LPG a co se týče plynu nebyly žádné problémy a ježdění za 1Kč/km je velice příjemné. A zrovna ty Darko máš čerpačku za barákem, teda jestli bydlíš v průmyslové zoně (v Prostějově)
Píšeš 8l/100km = 8*30 = 240Kč = 2,40/km
Já max6kg/100km = 6*21,6 (v Brně) = 130Kč = 1,30/km
Takže na každých 1000km máš zhruba 1000Kč doma, to je podle tebe špatný?
A za rok provozu jsem neměl v souvislosti s plynem žadné náklady (neříkám problémy!)