Stránka 1 z 4
HELP - motor stěračů Punto II 188
Napsal: 30 pro 2005, 21:24
od fanda
Nazdar odborníci!Jelikož jsem narazil na vaše odbornosti moc bych poprosil o radu.Koupil jsem v Německu své polovičce Punto mk2 2001 1,2 8v Sound.Super hračka!!! Ale o co se jedná.Po půl roce začal motor stěračů při doběhu poskakovat a časem se to stále zhoršuje a hlavně to začíná opravdu vadit.Myslel sem že to dělá relé jenže cvakání se neozývá z prostoru relé ale z přepínače stěračů čili Lucasu.Moc prosím kdo má s tímto zkušenost,ať nekoupím přepínač a chyba není někde jinde.Děkuji Fanda
Re: motor stěračů Punto mk2
Napsal: 31 pro 2005, 18:40
od vomik
fanda píše:Nazdar odborníci!Jelikož jsem narazil na vaše odbornosti moc bych poprosil o radu.Koupil jsem v Německu své polovičce Punto mk2 2001 1,2 8v Sound.Super hračka!!! Ale o co se jedná.Po půl roce začal motor stěračů při doběhu poskakovat a časem se to stále zhoršuje a hlavně to začíná opravdu vadit.Myslel sem že to dělá relé jenže cvakání se neozývá z prostoru relé ale z přepínače stěračů čili Lucasu.Moc prosím kdo má s tímto zkušenost,ať nekoupím přepínač a chyba není někde jinde.Děkuji Fanda
Začlo mi to teď dělat taky,ale nechám je 5 min. běžet a pak jdou v pohodě.
1
Napsal: 03 led 2006, 11:12
od vanqish
Frajerke to robi tiez ale nie je to motorcek, robi to tycka ktora je zospodu a a ktoru je prichyteni stierac. Je to tam uz vybehane.Frajerke to uz aj vyskocilo,nastrkol som to tam naspat a zatial to drzi ale bude to treba vymenit.To puzdierko je tam uz vybehane
Napsal: 04 led 2006, 18:36
od Patrik
Do haje, zacalo mi to delat taky. Pokud dam rychle stirani, tak je to OK, jinak to poskakuje.
Vanqish: ta tycka je pod kapotou, nebo nad kapotou ?
Napsal: 06 led 2006, 08:26
od Patrik
To Fanda: Tak mám stejný problém jako ty. Motorek, táhla atd jsou v pořádku, nějaké chrastění se ozývá od přepinačů na volantu. Vzhledem k tomu, že mi ten přepinač blbnul už předtím (při přepnutí na dálkové světla často odpojil potkávací světla, což je špatně), tak ho chci vyměnit.
Problém je, že pokud chceš vyměnit blok přepinačů, tak asi musíš sundat volant, čehož se kvůli integrovanému airbagu docela bojím.
Jak jsi daleko s opravou ty ?
Napsal: 07 led 2006, 18:41
od Patrik
To Vanqish a Kaufik:
Pánové, měli jste pravdu. Promazal jsem převodovku motorku (stačilo dát mazací tuk zpět na ozubení (byl už vytlačen mimo třecí plochy) a prostříknout klouby táhel silikonovým olejem a stěrače stírají zas jedna báseň !
Je to zajímavé, a sám bych na to nepřišel, protože když ty stěrače poskakovaly, tak to pod volantem děsně škrčelo. Fakt jsem byl přesvědčený, že to dělá přepinač.
Takže to je návod i pro Fandu.
Napsal: 27 led 2006, 21:01
od white.rebel
Mě to začalo zlobit nějak celí dělá to divný zvuky a odešli koncáky takže kde ty stěrače vypnu tam zůstanou.
Napsal: 30 led 2006, 21:00
od pxcz
no vida, tohle me taky trapi - pri dobehu to chrci za budikama (ne z motorku, ale jakoby z nejakych relatek ;])
promazal sem vsechny pohyblivy kulisy WDeckem, ale moc to nepomohlo .. zajivamy, ze to dela uplne nahodne - v zavislosti na pocasi, atd.
tak zkusim ten silikonovy olej ..
k prevodovce motorku ses dostal zvenci v pohode? Nebo se musi neco rozebrat?
dikes
Napsal: 31 led 2006, 12:20
od Patrik
To pxcz:
To mi taky chrastilo z pod volantu. Nevim proč - jestli je tam nějaká nadproudová ochrana... Nevim. Ale pomohlo mi to promazání. K převodovce je dobrý přístup, až na to, že musíš sundat ramena stěračů, což je trošičku oříšek. Je tam samosvorný tisícihran. Když máš ale dobrý přípravek, tak je to otázka 3s/rameno. Jinak si trochu zanadáváš, ale určitě to pude.
Napsal: 08 úno 2006, 18:34
od onc
... nazdarek, taky mi chrastilo neco v pristrojovce pri pouzivani steracu, tak jsem dnes demontoval sterace i s motorkem ven, promazal vsechno co slo a je to OK!!!!!!!!!!!!! Takze moje rada zni: MAZAT MAZAT MAZAT
Napsal: 15 úno 2006, 22:52
od onc
... tak jsem zas dnes mel rozdelanou prevodovku u steracu
, zas se zadrhavaly a ozivalö se cvakani z pristrojovky... problem neni ani tak v chybejici vazeline na soukoli, ale v kontaktech, ktere chodi po zeleznem plisku (kolecko) a urcuji polohu zastaveni steracu... na ten plisek se dostane kousek vazeliny a ta proste nevede proud, takze neni plny prenos el.napajeni motorku mezi tim pliskem a dolihajicima kontaktama a tak sterace poskakuji a oziva se cvakani z pristrojovky asi z nejakyho relatka ... Doplnit vazelinu, vsechno promazat a utrit kontakty a plisek uplne "do sucha" a pak budou sterace OK
...
Napsal: 25 říj 2007, 11:55
od onc
... budete potrebovat toto naradi:
TORX T20
križovy šroubovak
hooodne trpelivosti a zrucnosti pri sundavani a davani zpet plastoveho
krytu motorku ...
Napsal: 29 říj 2007, 19:08
od Anduril
Tak jsem to dneska zkousel nejak opravit, ale nepovedlo se mi odstranit prave ten plastovy kryt co je na motorku od steracu.
Jak to mam kruci sundat? Oddelavali jste i plastovy kryt, ktery kryje ten prostor steracu nebo ne?
Napsal: 29 říj 2007, 19:59
od onc
Anduril píše:Tak jsem to dneska zkousel nejak opravit, ale nepovedlo se mi odstranit prave ten plastovy kryt co je na motorku od steracu.
Jak to mam kruci sundat? Oddelavali jste i plastovy kryt, ktery kryje ten prostor steracu nebo ne?
... ten kryt co kryje prostor mezi celnim sklem a a mot. prostorem jsem
mel jen odsroubovany sroubky ... ten plast co kryje ten motorek musis
proste nasilim vykroutit, vytrhnout je to takovy hlavolam a pozor at ti
nepraskne ...
Napsal: 29 říj 2007, 20:16
od Anduril
Ok. Jeste na to nekdy mrknu az bude vice svetla