Stránka 1 z 2
Dokážu si doma přetěsnit hlavu motoru?
Napsal: 18 říj 2007, 15:39
od Carlos
Zdravím, mam Punto 75, takže 1.2 8V. Podařilo se mi sehnat kompletní těsnění na hlavu za pár korun, takže teď otázka-mám se do toho sám pouštět? Je možný to zvládnout s průměrně vybavenou garáží? Jediný co si myslim, že by byl problém,že nemam, je momenťák, ale jinak mam imho všechno. Otázkou je, jak je to náročnej úkon pro někoho,kdo to nikdy nedělal? Zatim jsem si na Puntu maximálně tak dělal rozvody, měnil vodní pumpu a termostat....
Napsal: 18 říj 2007, 15:54
od Pun-to
Zvládneš to není to složitá práce. Jen je problém že ten momenťák je nutnej. A taky je nutná maximální pečlivost.
Napsal: 18 říj 2007, 15:57
od Carlos
Dobře, momenťák bych dokázal někde koupit-furt bych měl nový nářadí, který se bude hodit a navíc to vyjde levnějc než to dávat někomu do servisu. Ale otázkou je, kde seženu všechny ty utahovací momenty?
Napsal: 18 říj 2007, 16:06
od majco
Carlos píše:Dobře, momenťák bych dokázal někde koupit-furt bych měl nový nářadí, který se bude hodit a navíc to vyjde levnějc než to dávat někomu do servisu. Ale otázkou je, kde seženu všechny ty utahovací momenty?
najskôr 20nm potom 30nm potom 90stup a este raz 90stupnov
Hlavne očistiť dosadacie plochy! Vyčistiť a odmstniť hlavové skrutky-závit a tak isto aj v bloku motora!
Toť vsio
Napsal: 18 říj 2007, 16:10
od Carlos
Dodáváte mi optimismu chlapi, teď jsem našel i pěknej návod v tom manuálu z Punto.mysteria.cz Vodítka ventilů taky zvládnu vyměnit? žádnej problém?
Napsal: 18 říj 2007, 16:27
od stifmajstrABARTH
no na vymenu hlavy existuje technologickej postup..zkus pohledat...srouby musis dotahovat od stredu ke krajim,presnyma momentama a plochy opravdu dukladne odmastene..a davej poroz at nenechas treba sroubec ve valsi
Napsal: 18 říj 2007, 16:27
od majco
Carlos píše:Dodáváte mi optimismu chlapi, teď jsem našel i pěknej návod v tom manuálu z Punto.mysteria.cz Vodítka ventilů taky zvládnu vyměnit? žádnej problém?
do toho by som sa nepúštal to daj spraviť max tak guferá na tie vodítka vymeniť to zmákneš sám ale vodítka
no neviem
Napsal: 18 říj 2007, 16:51
od Carlos
majco: Spatně jsem se vyjádřil, samozřejmě jsem měl na mysli gufera na vodítka ventilů. Mám tu kompletní těsnící sadu na hlavu, takže bych jí udělal rovnou celou...
Napsal: 18 říj 2007, 16:57
od majco
Carlos píše:majco: Spatně jsem se vyjádřil, samozřejmě jsem měl na mysli gufera na vodítka ventilů. Mám tu kompletní těsnící sadu na hlavu, takže bych jí udělal rovnou celou...
ideál by bol dať správne podložky podla vôle od vačku medzi zdvihátko alebo si ich správne poukladaj aby si ich nepoprehadzoval! a ked budeš dávať spät vačku tak všetko hlavne poriadne natrieť olejom a nedotahovať ako slon
Napsal: 18 říj 2007, 17:18
od Carlos
Koukam do manuálu na výměnu těch gufer dříků ventilů... no zdá se mi to dost složitý-samý speciální nářadí, gufera tam budou stopro pěkně zatuhlý, dělal to už tady někdo? Je to hodně těžký?
Napsal: 18 říj 2007, 18:15
od martello
Před pár lety jsem to dělal na TIPU, gufera násilím kombinačkama ven nový jen nasunout, momenty na utahování byli na papíře u těsnění. bylo by lepší kdybys sehnal ještě nový šrouby ty starý budou určitě natažený.
Napsal: 18 říj 2007, 18:48
od FANDAK
Nechci tě vůbec ovlivnovat ale na 100% bych se já do tohodle nepouštěl,je to jak si psal už dost veliký zásah.
JO a nezapomen na příslový:
NEJSEM TAK BOHATÝ ABYCH SI KUPOVAL LEVNÉ VĚCI--->tak v tvojim případě--->
NEJSEM TAK BOHATÝ ABYCH SI ZPRAVOVAL VŠECHNO SÁM.
Napsal: 18 říj 2007, 19:04
od Carlos
btw: kolik bych dal za tohle za práci v servisu, odhadem?
Napsal: 18 říj 2007, 20:36
od stifmajstrABARTH
tezko rict jak ve fiatu s tim zkusenosti nemam pac vechno delame doma(spojku,tlumice,dokonce i rozvody sem delal...nastavil kliku vacku nahodil remen..sranda
) ale ve skodovce si za hodinu uctjou 750kc.tezko rict kolik hodin si hodi na tohle rek bych ze hodne....kdp bych to nedaval do origo fiatu....bude ti stacit mistni mechanik s dobrou povesti..ten si s tim jiste poradi
........a zamin penez..
Napsal: 18 říj 2007, 21:07
od FANDAK
Vyděl bych to tak na nejvýš v origo servisu FIATU na 2 hodiny po 350,-kč = 700,-KČ a máš záruku