Stránka 1 z 1
HELP - svítí OIL na palubním počítači
Napsal: 12 říj 2007, 10:01
od JardaK.
Mám nově Punto II 1,9 JTD a je bez českého manuálu. Nevím, co vyjadřuje údaj, který se na chvíli objevuje po otočení klíčku zapalování na palubním počítači - OIL a za tím malé nuly a čárečky. Nějak italsky neumím, takže manuál je mi nanic. Znamená to snad zobrazení množství oleje v motoru, protože na druhém obrázku v manuálu je těch nul a čáreček méně? A dá se to zobrazení nějak seřizovat nebo nastavovat? Dík za radu, ani v chytré knize Jak na to? o tom není ani zmínka. Jarda. PS. Jinak se tímto představuju coby nový přispivatel. Předtím jsem byl na fóru Fiat Tipo, které už stojí v bazaru a čeká na nového majitele.
Napsal: 12 říj 2007, 21:37
od Intercooler
Neni to treba servisni hlaseni, ze by se mel vymenit volej v motoru?
Napsal: 12 říj 2007, 21:57
od wercecko
U Punta nevim ale v našich služebních Peugeotech to znamená jak si říkal, hladina oleje v motoru.. Oil a potom čtverečky znamenaj olej a čárky prázdno, objevuje se to před nastartováním. Asi to bude ono. Pak se objeví taky číslo co znamená kolik ještě km do servisní prohlídky
Napsal: 12 říj 2007, 23:37
od JohnnyBOSS
podle mě to znamena jet do servisu a nechat si vyměnit olej. mk2 má tušim přednastaveny intervaly výměny. až ti to v servisu vyměněj, napíchnou to na Examiner a tu hlášku o oilu ti smažou a nastaví další interval:) mk2b to má a grande taky. obyč mk2 ale myslím už taky:)
Napsal: 12 říj 2007, 23:55
od Intercooler
JohnnyBOSS píše:podle mě to znamena jet do servisu a nechat si vyměnit olej. mk2 má tušim přednastaveny intervaly výměny. až ti to v servisu vyměněj, napíchnou to na Examiner a tu hlášku o oilu ti smažou a nastaví další interval:) mk2b to má a grande taky. obyč mk2 ale myslím už taky:)
No jasny,vsak sem to taky rikal. Proste nejlepsi jet do servisu a nechat si vymenit olej.
Napsal: 13 říj 2007, 15:46
od JohnnyBOSS
Intercooler píše:JohnnyBOSS píše:podle mě to znamena jet do servisu a nechat si vyměnit olej. mk2 má tušim přednastaveny intervaly výměny. až ti to v servisu vyměněj, napíchnou to na Examiner a tu hlášku o oilu ti smažou a nastaví další interval:) mk2b to má a grande taky. obyč mk2 ale myslím už taky:)
No jasny,vsak sem to taky rikal. Proste nejlepsi jet do servisu a nechat si vymenit olej.
dobřes udělal
Napsal: 13 říj 2007, 19:28
od JardaK.
Dík za rady. Dneska jsem si olej a filtr vyměnil sám a tak vím, že mám na 20 tkm pokoj.
Napsal: 13 říj 2007, 20:33
od JohnnyBOSS
akorát ti pořád bude svítit tak kontrolka, ne?
Ledaže bys měl doma Examiner....
Napsal: 14 říj 2007, 00:39
od onc
... no nevim jak je to stou hlaskou ale mam MKII a nikdy mi nepsalo ...
... aji kdyz tam bylo malo oleja tak se jen rozsvitila kontrolka ...
... radsi bych i tak zajel na examiner a nechal to zkontrolovat ...
Napsal: 14 říj 2007, 10:05
od JardaK.
Nic nebude svítit! Kontrolka oleje mi zhasne hned po nastartování. Údaj o oleji se na chvilku objeví po otočení klíčku v zapalování, pak se to samo přepne do normálního režimu (čas, kilometry apod.). Když zajedu do Fiat servisu, zaplatím už jen za to, že tam jsem, tak to kašlu. A že mám oleje dost vím podle zhasnuté červené kontrolky a měrky oleje.
Napsal: 14 říj 2007, 11:04
od JohnnyBOSS
ok. dělej jak myslíš
Napsal: 15 říj 2007, 12:28
od SHANE54
jarda: ja mam doma manual, a ak si dobre pamatam, tak ti to vzdy ukazuje hladinu oleja (mali by tam byt nejake ciarky, hviezdiky, stvorceky, alebo co, ktore ti budu casom ubudat, ak sa bud znizovat hladina oleja) po nastartovani to ma zmiznut. spravne?
sa mi zda ze je to iba pri JTD. pozrem to este v manuali, presnejsie. ale mam taky dojem ze si olej mozno vymienal zbytocne, lebo ti to tam svietit bude aj tak....
chyba by to nemala byt
Napsal: 17 říj 2007, 08:02
od JardaK.
Díky za radu, aspoň už vím, že počítač ukazuje výšku oleje. A já ho musel měnit, protože neznám minulost toho auta, takže chápeš, že olej + rozvody dělám jako první!
Napsal: 17 říj 2007, 14:55
od KUFI
Kdysi sem jezdil se sluzebni dodavkou Renault Master a tam se Oil+carky rozsvitilo kdyz byla nizka hladina oleje v mnotoru. Tak sem vzdycky zastavil, dolil a hláska s olejem zmizela.
Napsal: 18 říj 2007, 13:30
od JardaK.
Takže už mám, kluci, jasno! Pokud je oleje dost, ukáže se po nastartování na počítači OIL a pět nebo šest čárek a pod nimi stejný počet čtverečků. Pokud uleje ubývá, snižuje se počet čtverečků (čárky zůstávají) až po varování "OIL High". Přišel jsem na to dnes ráno, protože mi chyběly 2 čtverečky a po dolití a jízdě to ukazuje plný počet čtverečků. Díky za všechny rady! Už se nemusím starat o kontrolu hladiny oleje, když mám v autě takového pomocníka! To v Tipu nebylo, ale zase tam byl ukazatel tlaku oleje.