Stránka 1 z 2
HELP - Pár rad o mk1 6speed
Napsal: 10 říj 2007, 11:58
od Rybízek
Zdravím odborníky na tento model.
pouze krátkodobě se stávam majitelem vozu Fiat Punto 1.2 16V 55 6 speed r.v.96 a mám pár dotazku.
1.jde velmi ztuha řadit konkrétně 1 a 2 po ohrátí se to trochu zlepší ale i tak je šaltrpáka jak se dřeva. muže to dělat něco konkrétního nebo to odstráním pouze promazaním celeho mechanismu a výměnou oleje BTW kolik ho tam je a jakej je vhodnej.
2. Teplota. Ručička sebou dost hazí máte nějaký typ co by mohlo být včudu ? těsnění pod hlavou je vyměnené,termostat taky,hlava se nechala i liznout,chladič je nový pač to bylo bouraný.napada mě už jen vodní pumpa.
díky za rady Rybízek
Napsal: 10 říj 2007, 14:38
od SHANE54
1,2 16V len 55k? to je nejak malo nie?
ja som mal iba 5speed, ale saltpaka bola tiez moooc tvrda pri 1 a 2. po zohriati oleja to bolo lepsie, ale tiez nie ono. toto som neriesil.
ta rucicka teplomera: skus normalne rukou tresnut po palubke nad budikmi ked ti vyskoci hore, ak sa to napravi, tak je to jasne (chyba v pristrojovke). tento problem bol pri bravach. neviem ci je to opravitelne, ale asi len vymena pomoze.
Napsal: 10 říj 2007, 14:49
od JohnnyBOSS
ja mam taky 1.1 6ti kvalt a má to 55koní, ne 60:) jednička mi jde taky ztuha přesně jak píšeš, dvojka je na tom líp. a s teplotou mam taky problém, ukazuje mi to pořád maximálně 1/4,takže asi tak 50stupnu zhruba by to mohlo byt. Už mám novej termostat, čidlo a je tu furt stejny. Ještě zkusím třísknout do té přístrojovky
Napsal: 10 říj 2007, 14:59
od SHANE54
Rybízek napisal 16V, tak preto ta otazka ohladom vykonu...
johnyboss: ked ti rucicka ukazuje 1/4 tak sa tes - je to v poriadku!
zle je, ked rucicka vyskoci nahle hore, potom spadne a tak dookola, to je ta chyba o ktorej hovorim...
Napsal: 10 říj 2007, 15:57
od MIKI-GT
Mám taky ručičku při jízdě cca někde na 50, když ale stojím někde nebo jezdím v koloně tak to jde do půlky..ale pak zase klesne když jedu.. je to divný, motor se ohřeje ale hned
Napsal: 10 říj 2007, 17:01
od Rybízek
ja jí mám v pulce a jakmile jedu město nebo třeba do kopce za TIR tak to leze na horu a spína větrák zatím jsem provizorně na čidlo paralelně připojil vypínač abych zapinal větrák dříve
Napsal: 10 říj 2007, 19:07
od JohnnyBOSS
Jo no, přesně. když jedu a pak někde zastavím, tak mi teplota vyleze taky na 90 (půlka), ale jak se rozjedu, tak už zase klesne tak 1- 1,5cm pod tu pulku a tam se drží. že by se mi to někdy přehouplo přes, tak to se mi ještě nestalo:)
SHANE54: tak teď jsi mi udělal radost, dik:)
Napsal: 10 říj 2007, 19:46
od ultraknyst
MIKI-GT píše:Mám taky ručičku při jízdě cca někde na 50, když ale stojím někde nebo jezdím v koloně tak to jde do půlky..ale pak zase klesne když jedu.. je to divný, motor se ohřeje ale hned
ne divny to neni, je to uplne normalni, pri jizde se to stiha chladit a kdyz stojis v kolone tak to zakonite jde nahoru, dela to uplne kazdy gt hlavne ze se ti spousti shara jak budes mit termostat v riti tak do kolony ani nejezdi vyvres na prvnich par metrech
Napsal: 10 říj 2007, 20:43
od JohnnyBOSS
přehřívání v koloně je normální, ale jezdit třeba po dálníci s podchlazenym autem normalni neni, ne? proto je tam termostat, aby přepínal mezi velkým a malým oběhem a tím udržoval teplotu na 90ti stupních, ne?...
Napsal: 10 říj 2007, 22:25
od Pun-to
A v tom je zakopanej pes
Na termostatu je těch 87 a čidlo je na chladnějším místě a ukazuje míň. Jenže na budíku nejsou žádný údaje takže víš stejně prd kolik. Většina Punt ani ten budík nemá, jen kontrolku a taky jezděj.
Napsal: 11 říj 2007, 14:37
od JohnnyBOSS
Tak fajn, hlavně že to jede:) jinak co repráky, hrajou?
Napsal: 12 říj 2007, 08:10
od mauglibn
este k radeniu tej jednicky... no u mna to neni tez sranda a tez to ide kapku ztuha...nevim
Napsal: 12 říj 2007, 08:17
od marty3d
ultraknyst píše:MIKI-GT píše:Mám taky ručičku při jízdě cca někde na 50, když ale stojím někde nebo jezdím v koloně tak to jde do půlky..ale pak zase klesne když jedu.. je to divný, motor se ohřeje ale hned
ne divny to neni, je to uplne normalni, pri jizde se to stiha chladit a kdyz stojis v kolone tak to zakonite jde nahoru, dela to uplne kazdy gt hlavne ze se ti spousti shara jak budes mit termostat v riti tak do kolony ani nejezdi vyvres na prvnich par metrech
Tak to dělá každý auto ne? Při jízdě se to chladí vzduchem normálně, když stojíš, tak ne. Důležitý je, aby ti v takovým případě zapnul větrák.
Napsal: 12 říj 2007, 08:37
od JohnnyBOSS
teoreticky jo, ale proto je tam ten termostat, aby ta teplota zustala furt stejná. Nevim o jinym autě, kde by teplota při jízdě klesala pod těch 90 stupnu a při stání zase vylezla nahoru....
Napsal: 12 říj 2007, 10:09
od MIKI-GT
mě spíš přijde jak kdyby ve výrobě montovali špatně tu ručičku na budík, protože se mi sepne větrák když je ručička milimetr nad půlkou což bych chápal že je normální provozní teplota.. v zimě až někam pojedu tak se ani nehne určitě