Stránka 1 z 2
Ukazuje 60 stupňov ,kde je problém?
Napsal: 09 říj 2007, 22:52
od beresl83
Čaute
Kúpil so Cinquecento 900 r.v. 1994
Je veľmi zachovalé od starého pána
Ale ma trápi jedna vec!
Už po zahriati mi ukazuje cca len 60 stupnov na palubnej doske!
Teplota by mala byť 90 ?Ideál?
Pýtal som sa bývalého majiteľa a on mi povedal že to tak kúpil a od vtedy mu to tak ukazuje.
A nemá problém!
Ale ked idem cez dopravnú špičku pomaly po meste teplota stúpa na cca 80
Už sa mi dva razy stalo že mi varila voda!Stúpanie bolo striedavo 17 a 21
cca 5 km!Jeden prípad!
Druhý prípad stúpanie do kopca cca 3 km na dvojke -poľná cesta na chatu!
Ale to boli extrémy!
No a ešte jeden problém:
niekedy sa zle zaraduje 5 tka musím ju tam dotlačiť!proste nejde pekne ľahko !
Stane sa to z 10 krát 3 krát!
Nechám!
Ďakujem za každú radu a názor
Napsal: 10 říj 2007, 00:13
od mischo22
To s tou teplotou netusim.... ja tam teplomer chladiacje kvapaliny ani nemam
taq ma to netrapi. Skor ma trapia prasknute hadice chladiacej sustavy a tym padom velka ,, spotreba,, destilky.
Co sa tyka prevodovky, taq ja mam zasa problem s jednotkou a stvorkou...
Tu na cinque casto odchadzaju prevodovky....
Napsal: 10 říj 2007, 11:09
od alain1
Většinou to bývá termostat který se zasekává a nedovírá a když už se zavře tak se neotevře a nebo pozdě.A stím uvařením bych to viděl na vrtulí na chladiči většinou je na chladiči čidlo které ovladá tu vrtuli a spíná v určité teplotě.
Napsal: 10 říj 2007, 15:27
od stifmajstrABARTH
no s tou teplotou bych to videl na termostat nebo spatne cidlo teploty jestli pises ze si to uvaril a ukazuje to 60
...a ta prevodovka me tam zas drhne kdyz podrazuji z 2 na 1 ...tak me napada je 1synchronizavana?..bo se ma radit s meziplynem?...
...
Napsal: 10 říj 2007, 17:09
od kecka
Ja jsem menil termostat taky minuly tyden a je to velky rozdil ten stary byl porad otevreny v lete mi to neprislo ale tedka jak je chladno tak sem to poznal hodne motor se porad chladil a malo topil ......
Napsal: 10 říj 2007, 22:25
od beresl83
Dakujem za príspevky.
Nie som automechanik ale ak máte niekto skúsenosti je problémové meniť termostat?alebo to nechať na servis!
A čo čidlo ktoré spúšťa ventilátor!Dá sa to nejak aj odskúšať či naozaj je to v tom?
Ďakujem vopred
Napsal: 10 říj 2007, 23:04
od dedo.miki
Naštartuj a nechaj behať motor až kým nezopne na chladiči ventilátor.Vtedy ako zopne ,tak by mal teplomer ukázať asi 100až120°C.
Ak ti neukáže tak skontroluješ ukazovatel-budík a to tak,že priložíš kábel z čidla teploty na kostru a malo by ukázať úplne na koniec.Ak neukáže na koniec stupnice tak máš v háji budík.Ak ukáže koniec tak je v háji čidlo.Ak ti pri zopnutí ventilátora ukáže ako som písal tak máž v háji termostat.Ak bude budík klamať tak sa dá preložiť ručička.
Napsal: 11 říj 2007, 16:24
od stifmajstrABARTH
no ja nevim ale me ventiltor zapne uz pri nejaky 95...
Napsal: 11 říj 2007, 19:53
od dedo.miki
A ukáže ti tolko?ak ano tak musíš skontrolovať termostat.Ten skontroluješ tak,že studený motor naštartuješ a necháš bežať.chytíš do ruky hornú hadicu ku chladiču až pri chladiči a počkáš kedy sa začne prudšie nahrievať.Vtom momente pozri kolko ti ukazuje budík.Mal hby ukázať okolo 80°C.Ak je menej tak vymeň termostat.
Napsal: 11 říj 2007, 20:11
od stifmajstrABARTH
no ja bych to nehrotil neprehrejva se teplota jde az na 90 a topi...
Napsal: 11 říj 2007, 22:15
od beresl83
dedo.miki píše:Naštartuj a nechaj behať motor až kým nezopne na chladiči ventilátor.Vtedy ako zopne ,tak by mal teplomer ukázať asi 100až120°C.
Ak ti neukáže tak skontroluješ ukazovatel-budík a to tak,že priložíš kábel z čidla teploty na kostru a malo by ukázať úplne na koniec.Ak neukáže na koniec stupnice tak máš v háji budík.Ak ukáže koniec tak je v háji čidlo.Ak ti pri zopnutí ventilátora ukáže ako som písal tak máž v háji termostat.Ak bude budík klamať tak sa dá preložiť ručička.
Mne sa zapal ventilátor pri 70 °C
Ale na vysvetlenie : normálna teplota ked jazdím tak mi ukazuje cca 50-55°C ak sa začal motor prerievať napr . v zápche tak teplota stúpala
Dnes pri teste stúpala na 70 a potom sa zapal ventilátor!
Takže asi ako si napísal môže budík klamať!
Ako sa dá preložiť ručička?
A má to vôbec zmysel riešiť?
Môže byť možnosť že motor funguje pri teplote 50-55°C tak ako ukazuje ručička? Asi blbosť!!!
Nabehal som na tom cca 1500 km a šlape takže asi je to v budíkoch!!!
Napsal: 11 říj 2007, 22:55
od onc
... na puntu MKII mam pres leto rucicku na 90st tj. v pulce a jakmile se na podzim ochladi tak ukazuje jen neco kousek nad ctvrtku tzn. cca 60-70st.
Neresim to, topi dobre ...
Napsal: 12 říj 2007, 15:32
od dedo.miki
A ked si priložil kábel teploty na kostru tak ti ukázalo kolko?
Napsal: 15 říj 2007, 20:21
od onc
... tak jsem dnes rozebral termostat a vycistli ... dal zpatky odvzdusnil a jel
projet... teplota se na puntu pohybovala od ctvrt do pul budika ... neni tam
psana teplota ve stupnich ... topi to dobre ale teplota pri jizde po meste
kolisa mezi ctvrt a pulkou ... na dalnici drzi v pohode pulku tj tech cca 90st ...
... nevite nekdo co stim????
Napsal: 15 říj 2007, 20:51
od stifmajstrABARTH
jestli se ti to neprehrejva a topi to tak se na to vybodni
...