Stránka 1 z 2
Studená nechce jet!
Napsal: 07 říj 2007, 13:16
od pacholda
V poslední době se mi u Multi vyskytuje problém, že po studeném startu nechce jet. Při neutrálu motor reaguje na plyn normálně, ale když zařadím rychlost a přidávám plyn tak jdou otáčky prudce dolů a motor jako by neměl sílu s autem hnout - dusí se a cuká. Když takto odcukám cca 0,5 - 1km tak problém zmizí a motor táhne zcela normálně.
Mám 1,6 benzín a v červnu jsem měnil čidlo otáček, protože motor cukal a nechtěl táhnout + ještě občas nechtěl nastartovat.
Nevíte někdo co by mi mohlo způsobovat současný problém?
Napsal: 07 říj 2007, 14:02
od stifmajstrABARTH
Treba to ze ma byt motor zahraty na provozni teplotu....jinak treba svicky...
Napsal: 07 říj 2007, 14:02
od stifmajstrABARTH
Treba to ze ma byt motor zahraty na provozni teplotu....jinak treba svicky...
Napsal: 07 říj 2007, 14:36
od pacholda
Bohužel na přístrojovce nemám teploměr chladící kapaliny, jako asi hodně z nás a v příručce myslím nic o zahřívání motoru nepsali (nemohu si to ověřit, protože příručka mi zmizela když mi naposledy kiksnul počítač) - pouze, že se motor nemá moc vytáčet pokud je studený.
Napsal: 07 říj 2007, 14:38
od pacholda
Jo a svíčky mám měněný cca před 6000km.
Napsal: 07 říj 2007, 20:32
od stifmajstrABARTH
Tak na to ze mas mit motor zahratej snad nepotrebujes prirucku
me to dela 4kolka kdyz je studena tak pri pridani plynu se udusi..pak jede normalne po cca3min...neresil bych to
Re: Studená nechce jet!
Napsal: 07 říj 2007, 21:23
od onc
pacholda píše:V poslední době se mi u Multi vyskytuje problém, že po studeném startu nechce jet. Při neutrálu motor reaguje na plyn normálně, ale když zařadím rychlost a přidávám plyn tak jdou otáčky prudce dolů a motor jako by neměl sílu s autem hnout - dusí se a cuká. Když takto odcukám cca 0,5 - 1km tak problém zmizí a motor táhne zcela normálně.
Mám 1,6 benzín a v červnu jsem měnil čidlo otáček, protože motor cukal a nechtěl táhnout + ještě občas nechtěl nastartovat.
Nevíte někdo co by mi mohlo způsobovat současný problém?
... a co ti to dela pri plnym seslapnuti plynu po zahrati? Jestli ti to bude
skubat nebo se zacne motor dusit tak si nech zmerit tlaky na vstrikovacich,
delalo me to na puntu a po pul roce po servisech jsem doma v garazi zjistil,
ze to dela pal. cerpadlo ... praskly tesneni... takze to davalo maly tlak
paliva...
Napsal: 08 říj 2007, 09:46
od pacholda
Dík za typ na to čerpadlo se mrknu.
To stifmajstrABARTH: Jasně že nepotřebuju příručku abych věděl, že teplý motor líp jede. Jenom jsem chtěl říct, že v příručce psali, že ho nemusíš zahřívat, ale hned po nastartování můžeš jet, akorát by se neměl moc točit.
Napsal: 08 říj 2007, 18:04
od stifmajstrABARTH
Napsal: 08 říj 2007, 21:24
od darko
může to být i potenciometr.Stejný problém měli i často Tipa
Re: Studená nechce jet!
Napsal: 08 říj 2007, 21:52
od Fantom
........... + ještě občas nechtěl nastartovat.
Nevíte někdo co by mi mohlo způsobovat současný problém?
--------Tohle mně zajímá.Upřesni ten startovací problém prosím.
Napsal: 09 říj 2007, 08:15
od pacholda
Ten startovací problém zmizel po výměně čidla otáček. Ale pro upřesnění - auto občas nechtělo startovat, naskočilo třeba na 5. pokus, nebo třeba až za půl hodïny. Zákeřné na tom bylo to že jsem nikdy nevěděl kdy mě zradí, ale po výměně toho čidla je vše O.K.
Re: Studená nechce jet!
Napsal: 09 črc 2008, 22:07
od mkn
pacholda píše:V poslední době se mi u Multi vyskytuje problém, že po studeném startu nechce jet. Při neutrálu motor reaguje na plyn normálně, ale když zařadím rychlost a přidávám plyn tak jdou otáčky prudce dolů a motor jako by neměl sílu s autem hnout - dusí se a cuká. Když takto odcukám cca 0,5 - 1km tak problém zmizí a motor táhne zcela normálně.
Mám 1,6 benzín a v červnu jsem měnil čidlo otáček, protože motor cukal a nechtěl táhnout + ještě občas nechtěl nastartovat.
Nevíte někdo co by mi mohlo způsobovat současný problém?
Ahoj všem. Chci se zeptat, zda už jsi přišel na příčinu.
Já v poslední době pozoruji podobnou věc. Studenou Mulťu v pohodě nastartuji a jedu. Asi po ujetí 2 Km přestane táhnout a začne cukat. (na neutrál je taky v pohodě) Trvá to cca 200 m, když víc šlapu na plyn, tak víc cuká, pak se vzpamatuje, jako kdyby ji zezadu někdo nakopnul a jezdí bez problémů třeba celý den.
Pak se mi ještě stává, že když je už zahřátá a nastartuji, tak hned naskočí, ale vzápětí klesnou otáčky až zdechne - to se opakuje třeba i 5x. Stačí při naskočení motoru na 1 - 2 vteřiny přidržet lehce přidaný plyn a pak se udrží. Nevím, jestli spolu tyto 2 věci souvisí. Prosím o radu. Dá se s tím sice žít, ale štve mě to.
Napsal: 10 črc 2008, 09:41
od Viktos123
Stejný problém jsem měl u tranzita a byla to taková prkotina,zadělanej vzduchovej filtr.
Napsal: 10 črc 2008, 12:37
od stillo
Ja som mal ten istý problém ale na PANDE 2005, ako opisuje pacholda.
Stávalo sa to zriedka, možno 2-3 razy/mesiac ale rozbehnúť sa prvých 20-30m na križovatke vyzeralo ako ťahanie železničných vagónov a zrazu sa otáčky vrátili do normálnu.
Auto som kúpil nové, filtre boli v poriadku, káble som dal vymeniť pri 1. servisnej prehliadke - no nebolo to tým.
Nebol som s tým v servise, auto som medzitým predal ale riešením na to bola diagnostika a s vysokou pravdepodobnosťou potreba vymeniť snímač otáčok kľukového hriadeľa.