Stránka 1 z 1
Kontrolka dobíjania
Napsal: 06 říj 2007, 21:25
od Matto
Dnes mi z ničoho nič začala svietiť kontrolka dobíjania,zaujímave je že svieti iba v tedy ked mám zapnuté svetla,alebo stojím na volnobehu,elektrika v aute normálne funguje,v čom môže byť problém?zlý altík?prípadne chyba v prístrojovke?nemôže to byť spôsobené tým že mi nesvieti ľavé zadné svetlo?dík za rady
Napsal: 06 říj 2007, 22:20
od alain1
Viděl bych to na uhlíky jsou už krátké a tím jak odebíráš více proudu tak nemají ten správný přítlak na komutátor tak ti to bude opalovat komutátor až ti to přestane dobíjet.
Napsal: 06 říj 2007, 22:24
od Matto
toho som sa bál
,ale je to možné,lebo v motorom priestore(podla čuchu to vizeralo že z alternátora) bol taký divný smrad,dá sa to vôbec ešte nejako opraviť,alebo bude treba nový altík?
Napsal: 06 říj 2007, 22:59
od alain1
Pokud není komutátor hodně sjetý tak se to soustruží,při nejhorším jemný šmirgl papírem se to obrousí a jak už je to moc tak vyměnit rotor, komutátor se nemění i když možná by se našli borci kteří to vymění.Jo ale mrkni na ty uhlíky.
Napsal: 06 říj 2007, 23:14
od Matto
dík za radu,len ešte otázočka,alternátor som zatial nemal rozobratý,tak sa chcem opýtať zhruba aký postup je pri odmontovaní a rozobratí?a zvládnem to aj ked som ,,laik,, a ako dlho to ešte vydrží bez opravy,nie že by som na tom chcel jazdiť ešte rok,ale nemám zrovna teraz moc času takže to musím odložiť o 2,3dni
Napsal: 07 říj 2007, 10:58
od dedo.miki
Tak uhlíky to určite nebudú.Najprv skontroluj či nemáš prasknutý obal na spodku alternátora.Po rozobratí treba skontrolovať stator , diody a regulátor.Podla toho ,ako píšeš je potrebné pred rozoberaním auta-demontážou alternátora, premerať napätia na výstupoch.Raz premeráš výstup na baterku -ten hrubý kábel, aké napätie tam nameráš a potom priamo na baterke.Na oboch miestach musí byť rovnaké napätie -len nepatrný rozdiel.Merať treba pri zapnutých svetlách a trochu zvýšených otáčkach motora.Potom treba premerať aj výstup na kontrolku-ten tenký kábel.Rozdiel medzi hrobým a tenkým musí byť zase len velmi malý.
Tolerancia +- 0,3V.
Ak bude rozdiel väčší tak podla hodnôt čo nameráš sa dá určiť závada.
Napsal: 07 říj 2007, 12:33
od Pun-to
Proražená dioda. Jezdit s tím ti moc nedoporučuji abys neusmažil vinutí na statoru.
Napsal: 07 říj 2007, 20:02
od Matto
uf,a teraz ktorá možnosť je správna?a nemôže to byť jednoducho chyba v prístrojovke?lebo dneska som sa bol odviesť a kontrolka nesvietila
tak fakt neviem
Napsal: 17 říj 2007, 15:09
od Fafik
Muzu se zeptat jakej ze to je smrad? Zda se mi ze mam to samy, vcera jsem mel altik u elektrikare, na servisu a pry vypada v poradku... Ale pokud jedu dal nez cca 5km v motorovem prostoru(asi) je citit smrad jako kdyz se pali svicka (parafin) :-0... help pls
Napsal: 17 říj 2007, 18:12
od Matto
Fafik,presne tak,ako ked sa páli sviečka,alebo horí nejaký plast,neviem presne,ale čo je zaujímave,prešlo už 10 dní a od vtedy mi tá kontrolka už nesvietila a smrad tiež zmizol,tak neviem čo to malo znamenať
Napsal: 17 říj 2007, 18:43
od dedo.miki
Tak máš prasknutý obal.
Napsal: 19 říj 2007, 09:45
od Fafik
U mne obal v poradku, dnes jsem vyndal altik a zkouknul....