Stránka 1 z 1
Světla pro denní svícení
Napsal: 26 zář 2007, 21:42
od anonyme
Máte někdo zkušenosti se světly pro denní svícení v Seicentu?
Uvažuji o oválných HELLA, ty by snad moly jít namontovat do prolisů v nárazníku, kde bývají někdy originál. mlhovky.
světla pro denní svícení
Napsal: 03 říj 2007, 19:14
od velechovský václav
Můj názor je, že nám vyhl. říká , že ve dne máme jezdit s rosvícenými
"potkávacími světly". Policajty asi neukecáme , aby něco jako mlhovky uznali jako světlo pro denní svícení.
Světlo pro denní svícení zřejmě musí být schválené.
Informace o problému denních světel by bylo nejlépe
vyžádat na STK.
Napsal: 03 říj 2007, 22:19
od anonyme
Můj názor je, že nám vyhl. říká , že ve dne máme jezdit s rosvícenými
"potkávacími světly". Policajty asi neukecáme , aby něco jako mlhovky uznali jako světlo pro denní svícení.
Světlo pro denní svícení zřejmě musí být schválené.
Informace o problému denních světel by bylo nejlépe
vyžádat na STK.
Samozřejmě bych namontoval schválená světla. Pro denní svícení schválených moc na výběr není. Já mám vytipovaná
http://www.evv.cz/zbozi.php?co=detail&kod=2PT008362801
ty by se mohly vejít tam co jsou mlhovky. Jak je zapojit s dodržením patřičných montážních vzdáleností je možné rovněž zjistit i www stránek. Akorát nevím co to udělá, když světlo bude snižovat nápor vzduchu na chladič. Ale pokud má Seicento mlhovky, tak je to asi stejný problém. Neznám však, zda pro mlhovky není otvor v nárazníku ještě nějak upraven. Kdo má mlhovky ať sem něco napíše. Díky
světla pro denní svícení.
Napsal: 04 říj 2007, 18:51
od velechovský václav
Jsou-li v prodeji světla pro denní svícení a namontují se místo mlhovek není asi problém.
Chladič je náporový , je spočítán dle mého odhadu na provoz při rychlosti 30Km/hod. a teplotě vzduchu 40st.C.
Sahara potom funguje při dosažení teploty chl.kapaliny 95st.C.
Není tudíž co řešit.
Jestliže nám někdo prodá světlomety pro denní svícení, jež se namontují místo mlhovek. Budiž. Jestliže mi na STK pozastaví platnost technického průkazu, pro použití neschválených světel, pak je nutno vzít klacek a několikrát prodejce oněch světel praštit po hlavě.
Napsal: 04 říj 2007, 19:08
od Vencapunto
Kamarád si je koupil ty ovály od Helly a nikdy s policií neměl problém.Jsou schválený pro provoz v celý EU včetně ČR.Vozí s sebou i přiložený homologační list.Otázka je co může říct policajt na to že mu nesvítí v zádu na autě ani světýlko.Ale já osobně bych si je na auto nedal.Za ty prachy budu měnit žárovky 100 let.
Napsal: 04 říj 2007, 22:12
od anonyme
Otázka je co může říct policajt na to že mu nesvítí v zádu na autě ani světýlko.
Jestli policajt chce něco tvrdit, tak ať ukáže na místě zákon, kde to jeho tvrzení je. Pakliže ho nemá, má prostě smůlu a dál není co řešit a komentovat.
světla pro denní svícení
Napsal: 05 říj 2007, 17:25
od velechovský václav
Je zapotřebí nalézt v zákonu zda při rozsvícených světlech pro denní svícení musí svítit koncová světla a osvětlení SPZ.
Jestli si dobře pamatuji dikci zákona pak na autě musí svítit celý rok světla tlumená nebo světla pro denní svícení.
O světlech koncových a osvětlení SPZ se tam asi nemluví.
Logicky vyvozuji, že ve dne není možno rozeznat zda obrysová koncová světla svítí či ne.
Re: světla pro denní svícení
Napsal: 05 říj 2007, 17:40
od onc
velechovský václav píše:Je zapotřebí nalézt v zákonu zda při rozsvícených světlech pro denní svícení musí svítit koncová světla a osvětlení SPZ.
Jestli si dobře pamatuji dikci zákona pak na autě musí svítit celý rok světla tlumená nebo světla pro denní svícení.
O světlech koncových a osvětlení SPZ se tam asi nemluví.
Logicky vyvozuji, že ve dne není možno rozeznat zda obrysová koncová světla svítí či ne.
... pokud mate na vozidle namontovany svetla pro denni sviceni, tak pri
jejich pouziti nemusite svitit zadnimi svetly ... musi byt pouze zachovana
plna funkcnost potkavacich a dalkovych svetel nezavisle na svetlech pro
denni sviceni ...
světla pro denní svícení
Napsal: 06 říj 2007, 19:07
od velechovský václav
Sláva.
Stačí komunikovat a dospějeme k rozumnému názoru.
Na celé věci mě mrzí pouze to, že výrobci vozidel nám nabízejí vozidla s hliníkovými koly, vzduchovými vaky, klimatizací atd. , ale světla na denní svícení si musí "zfušovat" každý sám.
A co Rakousko. Já osobně si myslím že svítit celý den je blbost.
V našem státě se neustále zavádějí novoty, protože jsou zavedeny jinde.
Neměli bychom si vzít příklad z Rakouska a zrušit denní svícení ??????