Stránka 1 z 2
DISKUZE - Punto 1,2 8v nebo 16v
Napsal: 19 pro 2005, 10:07
od roman008
Zdravím jsem tu nový a chci si koupit PUNTO II (MK2) Jsem do nej úplně hotový. Jen mě zajímá - co byste doporučili - 8 nebo 16V- jak je to se spotřebou, jestli nemá 16V motor nějaké chyby. Patří také k motorům řady FIRE??? Kámoš říká, že 8V jde lépe od spodu, ale potom už zase 16-ti ventilům nestíhá. Mám možnost koupit 1,2 -16V se 6- ti rychlostmi a 4x airbag za 105 000,- Byl bouraný. Zkončil na střeše. Zadní skla rozb., zadní sloupek ohnutý, přední kapota promáčklá, přední světlo, zadní světlo atd. [/list]
Napsal: 19 pro 2005, 11:32
od onc
... tak jestli mas dalsich zbytecnejch 100tisic tak to kup ... ten vrak nedas nikdy poradne dohromady ...
re
Napsal: 19 pro 2005, 11:49
od roman008
ten Punto bude stát 105 000,- po opravě --- Omar
Napsal: 19 pro 2005, 11:54
od onc
... tak to pak jo ... ale ja bych do toho nesel, pres strechu je to vzdycky nahouby ... jestli tu opravu nebude delat znackove servis, tak ti doporucuji ho pred koupi auta navstivit, at ti ho kompletne zkontroluji ... vyplati se to
Napsal: 19 pro 2005, 12:01
od roman008
Mezi svátkama to má být připravené na celolak. Říkal mi ať se na to příjdu podívat. Ptal jsem se na toho chlápka kolem a zatím všichni říkají, že je dobrej. Je to chlap, který dělá jen Fiaty. Opravuje, prodává náhradní díly a tahá auta v menším rozsahu. Ještě napíšu jak to dopadlo - vyfotím a dám to sem jak vypadá před lakem. Jsem zvědavý co na to řeknete. Příští týden ve středu tam jedu. --Omar
Napsal: 20 pro 2005, 10:07
od Peto Fiat
Ja poznám 1,2 16v z Bravy.Tuším ten istý motor sa montoval aj do Punta.Motor vcelku v pohode jediná oprava po 60 tkm odišla lambda sonda (stane sa).Ťahá penkne od spodku,no 8 v má vatší krúťák.Na druhú stranu 16v má o 15 kw viac.Spotreba: mimo mesta 5,5-6l,mesto pod 7 l.Keby som sa mal rozhodnúť ešte raz tak určite 1,2 16v.Na ten objem skvelý motor.
Napsal: 21 pro 2005, 09:26
od roman008
Teď mě každý říká že mě čeká rodina a třídvéřák bude dělat problémy s umisťováním dětské sedačky. Nemáte někdo zkušenost s instalací sedačky?? Vím asi se to k tomuhle tématu nehodí, ale přeci jen když už si chci koupit auto - tak ne na pul roku. S holkou chodím přes osm let a dítě může dopadnout v brzké době. Moc se mi punto s pěti dveřmi nelíbí, ale je praktičtější. HELP jsem v koncích s rozumem... asi to budu muset ještě probrat s holkou. Omar -
To Kaufik: s těma motorama máš pravdu.
Napsal: 21 pro 2005, 15:43
od KUFI
roman008 píše:Teď mě každý říká že mě čeká rodina a třídvéřák bude dělat problémy s umisťováním dětské sedačky. Nemáte někdo zkušenost s instalací sedačky?? Vím asi se to k tomuhle tématu nehodí, ale přeci jen když už si chci koupit auto - tak ne na pul roku. S holkou chodím přes osm let a dítě může dopadnout v brzké době. Moc se mi punto s pěti dveřmi nelíbí, ale je praktičtější. HELP jsem v koncích s rozumem... asi to budu muset ještě probrat s holkou. Omar -
To Kaufik: s těma motorama máš pravdu.
To je tezky. Ja sem chtel taky jenom 3dverak, pac petidverovy Punto MK2 nema ten zadek tolik "prohnutej" a diky tomu vypada trochu hůř.
S 8V sem bohuzel nemel tu cest ject, takze nevim jak moc velkej rozdil tam bude ( i kdyz tech 20 koní bude delat urcite hodne). Ja sam mam 1,2 16V a lítá to jako čert. Spis bych to tipoval na 1,6. Zajimavy sou hlavne pohledy týpků ve dvoulitrovych limuzinach co tomu davaj plnej kotel, kdyz kolem nich clovek s tim malym zmetkem proletí
Kazdopadne v jednom ti poradim - hlavne neprobirej auta s zenskejma
Napsal: 21 pro 2005, 16:18
od Peto Fiat
Jo,jo.1,2 16v ťa od tých 2000 ot. tlačí do sedadla.Malá raketa....Do 2000 ot je to na kľudnú jazdu.Nandať to nejakej 1,6 -1,8 no problém.
S ND nie je problém,sú dosť lacné oproti konkurencii...však ako všetky fiaťácke ND
Napsal: 21 pro 2005, 16:39
od puntoii
Ja mam 1.2 8V a bol burany z predu+z boku...Pravy stlpik mi odisiel a veru je to poznat tym,ze troska odtial v zimnych casoch taha zimicka..No bol za take peniaze,ze sa to oplatilo a nelutujem...Mam tam 6xAirbag,ABSmelektro atd...S motom som spokojny co sa tyka spotreby a spolahlivosti,ale ten vykon je trocha slabucky...
Napsal: 21 pro 2005, 21:37
od roman008
To je tezky. Ja sem chtel taky jenom 3dverak, pac petidverovy Punto MK2 nema ten zadek tolik "prohnutej" a diky tomu vypada trochu hůř.
S 8V sem bohuzel nemel tu cest ject, takze nevim jak moc velkej rozdil tam bude ( i kdyz tech 20 koní bude delat urcite hodne). Ja sam mam 1,2 16V a lítá to jako čert. Spis bych to tipoval na 1,6. Zajimavy sou hlavne pohledy týpků ve dvoulitrovych limuzinach co tomu davaj plnej kotel, kdyz kolem nich clovek s tim malym zmetkem proletí
Kazdopadne v jednom ti poradim - hlavne neprobirej auta s zenskejma
[/quote]
Jo jak říkám asi to koupím. Tohle forum je super. I kdyby na dva roky----koupím. Dneska v hospodě jsem o tom mluvil s tatkou a jen valil oči co si chci koupit. On sice na fiaty není, ale když slyšel o tom motoru --- nechápal a říkal, že se někde zabiju. Já už jsem vyježděný. Měl jsem pracovní sieru 2 litr FSI ---- to bylo dělo. Jezdil jsem s ní do Jihlavy 170km a tachometr nechápal. 200 km/h nebyl problém.
Omar
Moje ohodnocení
Napsal: 22 pro 2005, 12:49
od Patrik
Zdarec. Znám Mk2 velmi dobře. Švagr má 5 let 1.2 8V, já 1 rok 1.2.16V ELX. Obojí v 5-ti dveřích, poněvadž v lednu čekám přírustek do rodiny.
Oba motory jsou povedené, v oblasti 2-3 tis. ot. se od sebe neliší, a táhnou na svůj skromný objem skvěle, 8V je však tišší (16V víc klape, na volnoběh člověk by tipl že je to nějaké JTD ...). Nad 4 tisíce však 8V už nemá co nabídnout, zatímco 16V třeští radostí.
Jo a pak je ještě rozdíl mezi motory pro Mk1 a Mk2. Zatímco 8V verze je v Mk2 dokonalejší (zejména díky přechodu z SPI na MPI), 16V verze je sice dokonalejší (přechod z Euro2 na Euro3 emise), ale trošku postrádá italský charakter, nemá takovou dynamiku, protože má elektronicky řízenou škrtící klapku. 16V verze v Mk1 je fakt ještě mnohem víc brutus, motor dokáže na podráždění plynového pedálu v podstatě štěkat.
Jinak obě 1.2 8V a 1.2 16V z Mk1 používají špičkové vstřikování od Magneti-Marelli, 1.2 16V Mk2 má pak stříkačku od Bosche. Chová se trošku konzervativnějs, nemá 85koní, nýbrž jen 80, ale zase k tomuto výkonu nepotřebuje 6000 otáček, ale pouze neuvěřitelných 5000. Vytočit se na 6500 otáček ale není pro něj žádný problém.
Takže já mám 1.2 16V Mk2 a plná spokojenost. Spotřeba klidně i 4.5 l/100km při rychlosti max. 80km/h. Má to spotřebu do 6-ti litrů i pokud s tím hodně řádím někde v kopcích. Nejvíce opravdu záleží na rychlosti.
Napsal: 26 pro 2005, 15:50
od puntoii
no,ak tu patrik spomenul nieco otej elektronike,tak dodam,ze fakt je poznat na prechod z manualneho casovania atd na elektroniku a RJ...Mal som 2.0 Giuliettu 125PS a ked si mu prikuril na plynovy pedal,ze si isiel dakoho predbiehat tak sa v aute vedla teba zlakli,lebo to nepoznalo hranice plynu,vykonu a zvuku...nenormal...Zato teraz je to citi ze nad 4000ot/min sa vsetok efekt straca,vsetko riadi RJ,nie dajaky dvoj kabec Dellorto :DD Ale okolo tych 3000ot/min s dajakym poridnym vyfukom by narobila hukot aj ta moja 1.2 8V...
Napsal: 26 pro 2005, 16:13
od venca
Kaufik píše:8v má jednu obrovsou výhodu oproti 16v.. nemuže se ti potkat....
náhradní díly za pátrkorun a udržba taky zaminimum.
s tou 16v je to už naročnější..jinak je to bomba motor
To je absoluní blbost co,jsi napsal,je ůplně jedno jestli je vačka poháněná
rozvodovým řemenem,rozvodovým řetízskem nebo rozvodovýma tyčkama,vždycky,když jedna z těchto věcí praskne,tak se to potká a kort
8-ventilové motory,protože ventily mají rozvod OHC a ventil se ohne u krčku a pak vůbec nemůže sedět dobře ve ventilovém sedle!!
Dávej bacha na to co povídáš!
Napsal: 26 pro 2005, 19:30
od Frank
venca píše:Kaufik píše:8v má jednu obrovsou výhodu oproti 16v.. nemuže se ti potkat....
náhradní díly za pátrkorun a udržba taky zaminimum.
s tou 16v je to už naročnější..jinak je to bomba motor
To je absoluní blbost co,jsi napsal,je ůplně jedno jestli je vačka poháněná
rozvodovým řemenem,rozvodovým řetízskem nebo rozvodovýma tyčkama,vždycky,když jedna z těchto věcí praskne,tak se to potká a kort
8-ventilové motory,protože ventily mají rozvod OHC a ventil se ohne u krčku a pak vůbec nemůže sedět dobře ve ventilovém sedle!!
Dávej bacha na to co povídáš!
Máš sice trochu pravdu, ale motor 1.2 8V se skutečně nemůže potkat (ventily a písty), protože se jejich dráhy chodu nepřekrývají! Což kauflik říka dobře.