Stránka 1 z 1
BATERKA SA VYBILA
Napsal: 15 srp 2007, 09:29
od pietro
Zdravim. Chcel by som vediet ci nemate niekto skusenost s nasledovnou poruchou: Vcera po zaparkovani auta a po vypnuti motora mi zostala svietit kontrolka baterie, tak som to isiel skontrolovat. Zistil som, ze pri zapnutom motore alternator dava len 11,3 V takze ju nedobija a ta sa uz ktoviekolko vybijala....Dnes sa chystam skontrolovat alternator a uvidim...Mimochodom je normalne ze po vypnuti motora a zamknuti auta mi celu noc svietila kontrolka baterie? Ak niekto viete kde moze byz chyba dajte prosim vediet.
DIKY
Napsal: 15 srp 2007, 12:14
od alain1
Co se týče kontr.nabíjení ta nesmí svítit když vypneš klíček a zamkneš auto.A jestli ti to dává tak málo voltů tak jesné že reg.v alterntoru a ještě může být diodový můstek špatný taky je v alternátoru.
Napsal: 15 srp 2007, 12:20
od pietro
alain1 píše:Co se týče kontr.nabíjení ta nesmí svítit když vypneš klíček a zamkneš auto.A jestli ti to dává tak málo voltů tak jesné že reg.v alterntoru a ještě může být diodový můstek špatný taky je v alternátoru.
A ked svieti co to znamena-Vybita bateria?
Napsal: 15 srp 2007, 12:21
od pietro
Mimochodom uz nesvieti - po pokuse nastartovat uz prestala, asi je plne vybita....ale kontrolky v prvej polohe svietia
Napsal: 15 srp 2007, 12:27
od alain1
To neznamená že je vybitá bat.
Když svítí a je všechno vypnuté tak prochází napětí přes altík a reg.a nebo diodu napětí a to nesmí.Když je dioda špatná tak je průchozí.A tím pádem ti ají skratuje baterii.A některé reg.když jsou špatné tak jsou taky průchozí a některé nejsou.Ale stačí aby byla jedna dioda špatná.
Napsal: 15 srp 2007, 12:29
od alain1
A pokud už přestala svítit při nastartovaném motoru a přesto to nedobijí tak už uplně vyhořel reg.a těch diod tam bude více spálených.Ale většinou je to celý diodový blok.
Napsal: 15 srp 2007, 13:01
od pietro
alain1 píše:A pokud už přestala svítit při nastartovaném motoru a přesto to nedobijí tak už uplně vyhořel reg.a těch diod tam bude více spálených.Ale většinou je to celý diodový blok.
V tom pripade asi nebude mozna oprava alternatora, vsak? Najlepsie asi zohnat druhy...
Napsal: 15 srp 2007, 13:57
od alain1
No to záleží jestli nemáš známeho kdo repasuje altern.bo většinou u normální ch myslím bez známostí opravařů je to drahší než nějaký starší altík.
Napsal: 15 srp 2007, 22:42
od dedo.miki
Tá kontrolka svieti ak dioda na plusovom mostíku preráža aj opačným smerom.(vadný diodový mostík) Ak svieti kontrolka tak celý čas je budené vynutie v rotore a tým vybíja baterku.Pritom aj dobíjanie je slabé až nulové.Poruchu odstrániš výmenou diodového mostíka, alebo samotných diod čo je ale dosť problematické .Celý mostík je vymeniť jednoduchšie a rýchlejšie.Jednu samotnú diodu sa neoplatí ,lebo potom po krátkej dobe odíde dalšia ,nakolko bola pretažená .
Pokus
Napsal: 16 srp 2007, 08:26
od pietro
A stoji vobec za pokus vyskusat vymenit baterku?-ak by bol prerazeny jedena lebo dva clanky v baterke asi by sa tiez nenabijala... Ak je zly ten mostik kontrolka bude svietit aj pri dobrej baterke alebo az ked je vybita?
Napsal: 16 srp 2007, 12:27
od alain1
Když vyměníš baterku tak to bude stejné a bude ti ta kontrolka svítit.A nejspíš ti to tu baterku vybije.
Napsal: 16 srp 2007, 23:25
od dedo.miki
Ak máš peniaze na dalšiu baterku tak môžeš kupovať každé ránopokial nevymeníš tie diody.Ak chceš takto jazdiť tak baterku po jazde odpojaj.