Stránka 1 z 1

Podivný zvuk

Napsal: 15 črc 2007, 19:08
od Oveczka
Tak máme opět problém. Jedná se o Seicento 1,1 Sporting. Dneska jsme jeli asi 40 km. Po zastávce na oběd po 20 km se při nastartování začal ozývat podivný zvuk zepředu. Takový vyšší stálý zvuk. Při přidání plynu se ozýval hlasitěji. Nemyslím nějaký klepání. Znělo to jako z prostoru pod vzduchovým filtrem, moc se nedalo poznat, odkud přesně to jde. Když jsme dojeli zpátky, tak se zdálo, že už je to v pořádku, ale celkem mi to vrtá hlavou. Nedávno jsme dolévali olej, protože ho tam bylo dost málo a bohužel jsme si toho všimli dost pozdě (kontrolka nesvítila a motor začal mít vyšší zvuk), tak mám strach, jestli to nemá nějakou souvislost. Nevíte někdo, čím by to mohlo být? Je mi jasný, že podle toho popisu to bude těžký, ale spíš jestli někdo neměl podobnej problém. Díky

re

Napsal: 22 črc 2007, 13:19
od ToNx
...tam mohl nastat problém šoatného mazání, tlak oleje mohl být dobrý, ale vzhledem k malému množství se již nestačí tak dobře ochladit, dochází k jeho přepalování. Mohlo to odnést nějaké kluzné ložisko na klice nebo také pístní čep, to poznáš, protože v tomto případě klepání nezmizí, ba naopak bude stále silnější...pokud je tomu tak, bez přebroušní kliky to neopravíš...a druhá možnost je že se přidřel ventil ve vodítku...

podivný zvuk

Napsal: 22 črc 2007, 18:15
od velechovský václav
Pokud je nutno "dolévat olej" je určitě něco v nepořádku.
Je-li motor v pořádku, není nutno v mezidobí výměny oleje tento doplňovat.
Musíme-li olej doplňovat - lze zjistit pohledem na vaně, bloku atd. unikání oleje. Nutno omýt a dosucha otřít , zjistit místo a utěsnit.
Jestliže olej neubývá netěsnostmi , ale zjistíme spotřebu , je nutno hledat příčinu na vložce a kroužcích. Netěsnost vložka- pístní kroužek = zvýšená spotřeba oleje.

Pokud musím doplnit větší množství motorového oleje , je nutno zjistit zásadně příčinu nadměrné spotřeby oleje.

Re: re

Napsal: 21 srp 2007, 10:17
od stifmajstrABARTH
ToNx píše: Mohlo to odnést nějaké kluzné ložisko na klice nebo také pístní čep, to poznáš, protože v tomto případě klepání nezmizí, ba naopak bude stále silnější......
Na klice jsou kluzny ložiska :shock: :?: :roll: