Zdravím!
Můžete mi prosím někdo detailně popsat výměnu předních ložisek na Unu? Nikdy jsem to nedělal, tohle auto vůbec neznám, ale je třeba to udělat...
Jestli jsou tam nějaký záludnosti a tak... Díky!
Přední ložiska
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Zdravím mechanika kutila.
Sice Uno už nevlastním, ale pokusím se ti popsat postup. Nejprve je třeba povolit náboj kola. Dále musíš demontovat ven z auta celou tzv. těhlici, ve které je ložisko náboje. Tzn. povolit a vyrazit kulový čep na rameni, dále kulový čep na spojovací tyči řízení a odšrouvobat dva šrouby tlumiče pérování. Jakmile budeš mít těhlici venku z auta, je potřeba si udělat nějaký přípravek na povolení a následné dotažení jistící matice ložiska. Je to buď hliníková nebo plechová velká matice, která má vnitřní profil na obrovskej imbus. Stará se dá i opatrně vytrhnout šroubovákem. Jen pozor aby jsi nepoškodil závit. Poté je třeba vyťuknout starý ložisko na tu stranu, kde jsi oddělal jistící matici. No a potom naťukneš nový, našroubuješ jistící matici a těhlice může jít zpět do auta. Potom je třeba náboj kola dotáhnout natvrdo. Nenechávat žádnou vůli nebo budeš ložisko po pár kilometrech měnit znovu. Tu jistící matici bych koupil novou i s ložiskem. Nestojí to žádnej balík. Snad kolem 70,-Kč. Většinou je ta stará zarezlá, tak že se při demontáži zničí.
Ještě k tomu přípravku. Nejlepší je si udělat z jeklu, nebo něčeho podobnýho kříž s T nástavcem.
Doufám, že to bude pro tebe srozumitelný popis. Líp to neumím.
Sice Uno už nevlastním, ale pokusím se ti popsat postup. Nejprve je třeba povolit náboj kola. Dále musíš demontovat ven z auta celou tzv. těhlici, ve které je ložisko náboje. Tzn. povolit a vyrazit kulový čep na rameni, dále kulový čep na spojovací tyči řízení a odšrouvobat dva šrouby tlumiče pérování. Jakmile budeš mít těhlici venku z auta, je potřeba si udělat nějaký přípravek na povolení a následné dotažení jistící matice ložiska. Je to buď hliníková nebo plechová velká matice, která má vnitřní profil na obrovskej imbus. Stará se dá i opatrně vytrhnout šroubovákem. Jen pozor aby jsi nepoškodil závit. Poté je třeba vyťuknout starý ložisko na tu stranu, kde jsi oddělal jistící matici. No a potom naťukneš nový, našroubuješ jistící matici a těhlice může jít zpět do auta. Potom je třeba náboj kola dotáhnout natvrdo. Nenechávat žádnou vůli nebo budeš ložisko po pár kilometrech měnit znovu. Tu jistící matici bych koupil novou i s ložiskem. Nestojí to žádnej balík. Snad kolem 70,-Kč. Většinou je ta stará zarezlá, tak že se při demontáži zničí.
Ještě k tomu přípravku. Nejlepší je si udělat z jeklu, nebo něčeho podobnýho kříž s T nástavcem.
Doufám, že to bude pro tebe srozumitelný popis. Líp to neumím.