Stránka 1 z 2

alternátor

Napsal: 06 črc 2007, 16:37
od kivi
Zdravím, tak mi přestal alternátor dobíjet . Nemáte někdo zkušenost, jestli to jde vymontovat doma-třeba to jsou jen uhlíky. Začalo to nenápadně-nejdřív mi párkrát problikla kontrolka dobíjení a chvílerma svítila,ale potom to zhaslo a vše bylo ok. asi po 2 měsících se rozsvítila kontrolka dobíjení a na baterku už nic nejde..... dík
JTD 105 99 rok

Napsal: 06 črc 2007, 21:45
od darko
může to být i polovodič na altíku.Každopádně bych to nechal na autoelektrikáři.Nezapomen že multˇák není Š 120....

pro kivi

Napsal: 07 črc 2007, 10:29
od vladimir kunert
Mrkni na téma "alternátor a zadní náprava".Ty tvoje příznaky mi nějak moc připomínají co potkalo mne.Každopádně dostat altík ven jen na heveru si moc nedovedu představit...Hodně štěstí

Napsal: 07 črc 2007, 10:46
od kivi
Tak jsem včera vlezl pod auto a měl jsem ucvaknutý ten tenký drátek k altíku,zaradoval jsem se,drátek jsem připojil, ale NIC! stále nedobíjí...
Dnes jsem sundal zadní kryt altíku a vypadla na mě bílá kostička-zřejmě odpor, který byl uklepaný z drátků. teď ještě skusím vyndat uhlíky,protože nejde poznat,k čemu ten odpor byl naletovaný a pak už jen sundání alternátoru :roll:

Napsal: 07 črc 2007, 12:57
od kivi
Tak jsem ten altík odmontoval,ale nemůžu ho dostat ven,nevíte jak na to???
Prostě mi nejde vyndat z motorového prostoru

Napsal: 07 črc 2007, 17:49
od kivi
Tak sláva!! Altík je venku, ale trvalo mi to půl dne. Zkoušel jsem ho dostat ven vrchem,ale to nešlo ani omylem-mám diesel,tak si myslím,že to je tím.
Nakonec se to povedlo,musel jsem odmontovat měrku na olej- 2 šroubky,výfuk z příruby( urval jsem jeden šteft), a vyšrouboval jsem středový silenblok ,co drží motou zespod auta uprostřed. Pak už stačilo malinko zapáčit a bylo to. Vše šlo hladce,až na ten výfuk. Altík je hodně nemocný-kromě utrženého kondíku byl urvaný i jeden uhlík. V pondělí navštívím autoelektrikáře, ať to prohlédne,opraví a případně vychytá další neduhy- ložiska atd... Zatím zdar.

Napsal: 09 črc 2007, 14:56
od MEZ
Zdar,
tak jsem měl podobný problém s altíkem.Před 3 měsici jsem byl v Atodrát.Tam mi altík opravili.Vyměnili vsechno, co se měnit da.Ovsem minulý týden mi začala svítit kontrolka znovu,respektive problikávat.
Jel jsem tedy znovu do Autodrát (velmi dobrý servis Bosch).Tam zjistili,že se mi dostala do altiku voda,protoze mi tam chyběl spodní kryt motoru.No a opět se měnil regulator,ovšem kontrolka sviti porad,takze zatim cekam,co z toho bude,protoze oni zatim taky nevedi.Dam pak vedet,co a jak. :?
Ani jsem nevedel,ze tam nejaky kryt motoru patří.

Napsal: 09 črc 2007, 14:59
od kivi
tak já jsem ho dnes odvezl k elektrikáři a každou chvíli čekám,co zavolá. Jestli budu muset vyměnit celý regulátor s uhlíkama,tak to bude kolem 1800,- a ložiska jsou stovková záležitost...tak uvidím,ale chci to mýt už z krku, ať to nemusím za pár měsíců znova dělat

Napsal: 09 črc 2007, 17:12
od kivi
tak altík je totálně mrtvý-přerušené vinutí na kotvě,ložiska KO stejně tak uložení hřídele v pouzdru a regulátor také KO....
Nabídli mi výměnou repasovaný za 8600,-!!! No a v POP-ARTu mají nový originál od M.Marelli za 7390,- s DPH
Ještě můžu mít z vrakáče za 3500,- ,ale tam není moc záruka ,jak dlouho to vydrží..... :cry:

Napsal: 09 črc 2007, 19:26
od Globusman
kivi píše:tak altík je totálně mrtvý-přerušené vinutí na kotvě,ložiska KO stejně tak uložení hřídele v pouzdru a regulátor také KO....
Nabídli mi výměnou repasovaný za 8600,-!!! No a v POP-ARTu mají nový originál od M.Marelli za 7390,- s DPH
Ještě můžu mít z vrakáče za 3500,- ,ale tam není moc záruka ,jak dlouho to vydrží..... :cry:
Zkoušel jsi se zeptat pana Plesla???

Napsal: 09 črc 2007, 19:40
od kivi
no toho jsem už nestihl.Měl jen do 17,00 a já jsem mu volal v 17,01....
Ale já půjdu ...asi ...do toho nového za 7500,přeci jenom nový originál je lepší než jetý za polovinu peněz.... tam nemáš záruku jak dlouho to bude fungovat. Nejsem nadšený,ani nadmíru bohatý, ale přijde mi to za nejrozumější...

Napsal: 10 črc 2007, 16:50
od MEZ
Tak uz i muj pracuje jak ma.Kolik mas na nem najeto?Je mi to divny,ze by ti odesel uplne,protoze ja mam teda najeto dost a vymena vnitřku mě se vším všudy přisla na 4500 Kč.
A to i s vyndaváním a zandaváním.
Zdarek Mezic :wink:

Alternátor

Napsal: 14 srp 2007, 11:26
od joyo
Ahojte všetci. V téme alternátor a zadná náprava píše SAKI že ide vybrať po demontovaní šponovacej kladky. Možno to platí na benzínový motor. U JTD dali dole všetko čo mohlo zavadzať teda aj okolité remenice. Nakoniec povolili dolný silentblok, silentblok ktorý drží motor v prednej časti a po odklonení motora už konečne vyšiel von. Ale menusí sa celý motor aj s nápravou vyvesiť.

Napsal: 14 srp 2007, 22:30
od kivi
Omlouvám se za zpoždění.....,ale už i já mám auto plně funkční-altík-. Nakonec jsem sehnal nový magneti marelli 120A za 6800 (díky kamarádovi...). Namontovat ho bylo lehčí než vyndat ten starý,ale to asi proto,že už jsem věděl jak na to. Nejrychleji do jde s odšroubováním olejové měrky a středového silenbloku motoru(pod autem). pak stačí jen trochu zapáčit a tím motor vyklonit a vše jde jak po másle(no teď jsem veselý,ale když jsem to dělal,tak mi do smíchu moc nebylo) Každopádně to jde udělat doma-s jámou- a díky kamarádovi a internetu jsem ušetřil za servis.Je to už více než měsíc a vše šlape jak hodinky. :)

Napsal: 03 říj 2007, 13:31
od Kubanec
Na pop-artu jsem našel altík za 9140,-s dph a KIWI píše 7390,-přece nezdražili o tolik nebo??