Stránka 1 z 1

TYP - Obnova starého laku

Napsal: 26 čer 2007, 22:10
od Ondraus
Zdravim! Založil jsem tohle téma proto, že si myslim, že by někomu mohlo alespoň trochu pomoct. Jsem vlastníkem punta červené barvy z roku 1997. Proč jsem zmínil tu barvu a rok výroby. Jde o to, že barva je už nyní spíše růžová. Dlouho jsem zvažoval jak lak oživit a nakonec mi několika lidmi byl doporučen následující postup, který se mi osvědčil. Tak ho zde uvádím:

Nejprve je zapotřebí celý auto důkladně umejt (jar + voda) - žádný spreje vosky. Nic takovýho. Dalším bodem je připravit si vlažnou vodu s houbou a velmi jemný lakýrnický brusný papír (nejlépe 2000). Obsahuje mikroskopické brusné částečky. Papír nechte asi 10 minut namočený v kbelíku a pak se do toho pusťe. Navhčete problematické místo (v mém případě starého laku jsem dělal celý auto) a pak krouživě brusným papírem středním tlakem přejíždějte po laku. Papír musí stále hladce klouzat!!! To se zajistí právě tím že si budete auto navhčovat stále houbou. (V mém případě červeného laku z auta tekla naružověla voda). Ale žádný strach. Pak se musí auto důkladně umít. A připravit na další fázi. K ní budeme potřebovat brusnou pastu Regular Grade G3 od firmy Farecla. Je to tuba, která stojí přibližně 350 Kč. Tu použijeme podle následujícího návodu (http://www.autolaky.cz/G3.htm). A nakonec je nutné celý lak zakonzervovat voskem, který zvírazní barvu automobilu a zajistí vysoký lesk a ochranu. Opět se vyplatí připlatit. Výborná je například želva.

V mým případě se postup osvědčil a celý auto bylo hotový za den práce. Auto teď vypadá jako nové. Odstranil jsem veškerý svinstvo na karoserii (skvrny od asvaltu, zaschlý sajrajt ze stromů, škrábance, ...). Všechny přípravky, které jsem použil byly kvalitní a neobsahovaly ani trochu silikonu a podobných svinstev co auto jenom namastí. Celkově mě to stále okolo 700 Kč. Ještě je důležité říct, že se musí provést všechny fáze. Pokuď by se skončilo u brusného papíru nebo u brusné pasty, tak se lak vrátí opět do původního stavu a navíc může chytnout ještě světlejší (vyblitější) barvu.

Možností je určitě víc, ale já se na radu známýho autolakýrníka rozhodl pro tento způsob. I když ten brusný papír vypadá agresivně, není tomu tak. Vypadá opravdu jako obyčejný papír.

Jaký máte vy zkušenosti s oživováním zašlého laku? Setkali jste se již s tímto způsobem?

Napsal: 26 čer 2007, 22:30
od luckyna
Katy byla na oživení(rozbroušení) laku,výsledek vidíme všichni na srazech :wink:
je jak po celolaku,fakt supr :wink:

Napsal: 27 čer 2007, 09:14
od marty3d
Zajímavý

Napsal: 27 čer 2007, 09:16
od marty3d
Myslíš, že bych takhle zvládnul odstranit tohle?
http://www.ukazto.com/img/skoby-sep1.jpg

Napsal: 27 čer 2007, 10:20
od Ondraus
marty3d píše:Myslíš, že bych takhle zvládnul odstranit tohle?
http://www.ukazto.com/img/skoby-sep1.jpg
Předpokládám, že je to do laku... Pokud ano tak ti tam zůstane jen ta rýha co je do laku. Záleží jak je hluboko a jak je široká. Pokud to bude jen na povrchu tak to dáš dolu. Každopádně by se to mělo barevně vyrovnat (to opatlaný kolem).

A pokuď je to nad povrch tak to dáš dolu naprosto v pohodě.

Napsal: 27 čer 2007, 10:29
od ygzo
No, co ja viem... pises ze pokial by sa to finalne nenavsokovalo, tak to bude zase vyblite a prasive. Nemyslis ze po par umytiach bez voskovania tomu tak bude? Predsa len voskovat auto po kazdom umyti, to nerobi asi nikto lebo to je pracne. Podla mna ti to po kratkom case zase vybledne. Ale za pokus to stoji, ked uz aj tak mas ten lak zniceny.

Napsal: 27 čer 2007, 12:33
od Katy
super rada...ale nemas i foto : pred a po ?

jj, ja byla na rozlesteni, ovsem nevim jestli se cele auto brousilo nebo je to jen nejaka pasta pac jsem mela lak v dobrem stavu... ale je jako nove, i kdyz po roce uz jsou ty rozdily oproti nove nalak.castech a tem puvodnim rozlestenym ve stinu videt.
na slunku zatim super stale.

jinak ty punta kdyz vidim jak jsou ruzove...to je fakt fuj.

Napsal: 21 kvě 2008, 10:51
od AppleBred
Tak ja práve premýšľam nad niečím podobným. Dnes si idem pre auto do servisu. Je opravene po buracke, a bola vymena kapota aj kufrove dvere. Este som tom nevidel ale predpokladam, že bude rozdiel medzi novo nalakovanym a starím lakom.
Auto je v čiernej farbe a roč 98, takže čo to už má za sebou. Čítal som o rôznych brúsnych pastách, voskoch atd...
Ten návod s brúsením hore síce vyzerá velmi zaujímavo, ale trošku sa bojím takého agresívneho zásahu. Ako bolo písané... vosk nevydrží večne onedlho by auto mohlo vyzerat este horsie.
Neporadí niekto dalšie skúsenosti... kludne aj s konkrétnymi značkami výrobkov.
Momentálne premýšlam nad použitím napríklad brúsnej pasty Turtle Wax, potom prebehnutie škrabancov korekčnou fixou čo je dodávaná k Turtle Wax Color Magic Plus. No a potom zrejme vosk. Ale netuším ktorý, aby efek vydržal viac ako 2 - 3 dažde. Niekde som počul aj o "hadr" voskoch... ale netuším o nich nič viac.

Ako by ste to riešili vy?

Napsal: 21 kvě 2008, 15:56
od rockwell
Nemohlo by sa na to použiť Tempo?

Napsal: 21 kvě 2008, 20:45
od Z.L.Y.
AppleBred píše:Tak ja práve premýšľam nad niečím podobným. Dnes si idem pre auto do servisu. Je opravene po buracke, a bola vymena kapota aj kufrove dvere. Este som tom nevidel ale predpokladam, že bude rozdiel medzi novo nalakovanym a starím lakom.
Auto je v čiernej farbe a roč 98, takže čo to už má za sebou. Čítal som o rôznych brúsnych pastách, voskoch atd...
Ten návod s brúsením hore síce vyzerá velmi zaujímavo, ale trošku sa bojím takého agresívneho zásahu. Ako bolo písané... vosk nevydrží večne onedlho by auto mohlo vyzerat este horsie.
Neporadí niekto dalšie skúsenosti... kludne aj s konkrétnymi značkami výrobkov.
Momentálne premýšlam nad použitím napríklad brúsnej pasty Turtle Wax, potom prebehnutie škrabancov korekčnou fixou čo je dodávaná k Turtle Wax Color Magic Plus. No a potom zrejme vosk. Ale netuším ktorý, aby efek vydržal viac ako 2 - 3 dažde. Niekde som počul aj o "hadr" voskoch... ale netuším o nich nič viac.

Ako by ste to riešili vy?



Mám koupenou profi rozleštovačku laků (né ten ventilátor z OBI :D )
a používám pasty od firmy 3M .Máš tam různé hrubosti včetně dokončovací a pak už není potřeba používat klasické leštěnky -jen jak při běžné udržbě.
Ovšem celé tohle stojí pěkný ranec ,tak je otázka jestli není lepší si to nechat někde udělat.

Napsal: 22 kvě 2008, 06:14
od zokot
rockwell píše:Nemohlo by sa na to použiť Tempo?
Určitě ano.

Napsal: 22 kvě 2008, 15:21
od Z.L.Y.
tempo?
můžeš ,ale začne ti pískovatět lak a budeš to muset leštit čím dál častěji

Napsal: 23 kvě 2008, 06:04
od zokot
Asi bude záležet na laku. Chtělo by to zkusit někde na kousku barvy.

:(

Napsal: 03 črc 2008, 11:55
od voughne
chlapi help, ako dam dokopy toto? stalo sa mi to ked som bol pri parkovani zakliesneny medzi autami a musel som kerovat popri obrubniku. ta smuha ma ani velmi netrapi, ale nechcem aby to bolo vidiet

Obrázek

Re: :(

Napsal: 03 črc 2008, 13:18
od abusacek
Korekční tyčinku. V Tescu jsem ji sehnal za 99 Kč. Akorát na takovej kus nevím nevím. To je spíš na malý škrábance.