Stránka 1 z 1
Na benzín nejede
Napsal: 20 kvě 2007, 00:31
od horstfuchs
Zdravím všechny
moje Palio 75 (benzín + LPG) mi skoro vůbec nejede na benzín, málo kdy nastartuju na poprvé tzn. že musím přidat plyn dokud mi nesepne LPG a pak jede v pohodě. Po přepnutí na benzín jede jako by bylo přidušené a nemá výkon i na zpátečku vyloženě kucká. Na diagnostice se ukázala závada lambda sondy, ale po vymazání chyb se už neukázala, tak nevím.Mechanik povídal, že neví jestli je to jistě tou lambdou.Budu vděčný za jakýkoli postřeh předem děkuji.
Napsal: 18 srp 2007, 12:44
od horstfuchs
Byl jsem na další diagnostice, kde se ukázala závada MAP senzoru a potenciometru škrtící klapky. Po výměně obou čidel vůbec žádná změna, ale při odpojení MAP senzoru jede auto jak má, bez problémů (i startování). Tak už vážně nevím jakým způsobem závadu opravit. V servisu je už taky nic nenapadá. Nevíte někdo náhodou co s tím?
na benzin nejede
Napsal: 23 srp 2007, 21:12
od vaclavka
Měl jsem podobný problém. Na plyn OK. Na benzin cukání, chcípání při ubrání plynu, motor neměl výkon. Po několika marných pokusech s výměnou čidla podtlaku sání (při odpojeném to bylo lepší), vyčištění a promazání krokového motorku volnoběhu a výměně lambda sondy po načtení hodnot na diagnostice nedošlo ke zlepšení. V jednom servisu závadu vyřešili tím, že přidali volnoběžné otáčky pootevřením klapky sání - výsledek motor nechcípal, méně škubal, netáhl a po přepnutí na plyn byly volnoběžné otáčky 2000 až 2500 min. Přeprogramováním řídící jednotky byla závada odstraněna.
Napsal: 24 srp 2007, 14:53
od horstfuchs
Děkuji za postřeh.To přeprogramování určitě zkusím.Mohl bych se Vás zeptat, kde Vám tu jednotku přeprogramovali (autorizovaný servis Fiat, nebo kdekoliv kde Vám napíchnou auto na diagnostiku) a kolik to stálo, jelikož musím do 14ti dnů na technickou, tak abych věděl a co a jak.Předem děkuji.
na benzín nejede
Napsal: 26 srp 2007, 21:34
od vaclavka
Autorizovaný servis
Mě to taky začíná
Napsal: 30 srp 2007, 11:15
od hrosak
a nestačilo by jenom resetovat řídící jednotku?? Měla by se nastavit do defaultního režimu a snad by to mělo stačit ne?
Další komplikace vážnějšího rázu
Napsal: 18 črc 2008, 10:45
od horstfuchs
No tak a je to v pr.... zatím mi nikde nepomohli, navíc jsem zůstal stát na dálnici v Německu. Při rychlosti cca.150 mi vypnul motor a nešel nastartovat. Takže odtah a autorizovaný servis v Norimberku (250 euro). Již předtím se mi to po cestě stalo několikrát, vypl motor a nešel nastartovat, vždy po mírném zchládnutí jde nastartovat, ale po ujetí cca. 100km. se začne auto dusit a z motorového prostoru se ozývat klepavé zvuky, jako by byl velký tlak a celé auto se začalo škubat (jak na benzín, tak na plyn).Občas zhasne i na křižovatce( nedrží volnoběh). Jinak před měsícem vyměněna lambda sonda, zapal. kabely, svíčky. Na diagnostice opět nic nenalezeno, jenom prý snad neukostřena Řj. Pouze vymazány staré chybové hlášení, tj. kontrola směsi, lambda a čidlo otáček. Jsem zoufalý už nevím co s tím. Když je motor studený, tak na benzín nedrží volnoběh a vypne , ale jak se trochu zahřeje jede poměrně dobře a drží i volnoběh, na plyn to není tak citlivé a drží volnoběh kdykoliv. Zatím nikam nejezdím, protože se bojím, že někde zůstanu zase viset. Zkuste prosím poradit.
Re: Další komplikace vážnějšího rázu
Napsal: 19 črc 2008, 10:04
od Hrusk
horstfuchs píše:No tak a je to v pr.... zatím mi nikde nepomohli, navíc jsem zůstal stát na dálnici v Německu. Při rychlosti cca.150 mi vypnul motor a nešel nastartovat. Takže odtah a autorizovaný servis v Norimberku (250 euro). Již předtím se mi to po cestě stalo několikrát, vypl motor a nešel nastartovat, vždy po mírném zchládnutí jde nastartovat, ale po ujetí cca. 100km. se začne auto dusit a z motorového prostoru se ozývat klepavé zvuky, jako by byl velký tlak a celé auto se začalo škubat (jak na benzín, tak na plyn).Občas zhasne i na křižovatce( nedrží volnoběh). Jinak před měsícem vyměněna lambda sonda, zapal. kabely, svíčky. Na diagnostice opět nic nenalezeno, jenom prý snad neukostřena Řj. Pouze vymazány staré chybové hlášení, tj. kontrola směsi, lambda a čidlo otáček. Jsem zoufalý už nevím co s tím. Když je motor studený, tak na benzín nedrží volnoběh a vypne , ale jak se trochu zahřeje jede poměrně dobře a drží i volnoběh, na plyn to není tak citlivé a drží volnoběh kdykoliv. Zatím nikam nejezdím, protože se bojím, že někde zůstanu zase viset. Zkuste prosím poradit.
Nevím, jestli ti to pomůže, ale když jsem svoje Pálio koupil před 4 lety ( je to 1,6 16V ), zezačátku se mi rozsvítila vlevo dole červená tryska, auto mi přestalo jet ( jako by jelo na tři válce ), nedrželo volnoběh a potom mi chcíplo. Nemohl jsem ho nastartovat a proto jsem zkusil vyčistit vzduchovou klapku bílým hadrem ( musím zdůraznit, že byla dobře černá ), odpojil jsem kontakty na baterce a asi 15 až 20 minut jsem počkal. Poté jsem baterku zapojil a auto jsem normálně nastartoval. Od té doby je vše OK a jednou co 3 měsíce pouze čistím vzduchovou klapku.
Napsal: 19 črc 2008, 13:49
od horstfuchs
Dík za postřeh, mohl by si mě prosím navést, kde tu vzduchovou klapku najdu? Rád bych to zkusil.
Napsal: 19 črc 2008, 19:19
od Hrusk
horstfuchs píše:Dík za postřeh, mohl by si mě prosím navést, kde tu vzduchovou klapku najdu? Rád bych to zkusil.
Když otevřeš motor, máš před sebou za motorem přívod vzduchu ke klapce, povolíš svorku, sundáš přívod a klapku jednoduše suchým ( nejlépe bílým ) hadrem očistíš. Snaž se klapku očistit hlavně co nejvíce po jejím kulatém okraji. Znovu nasadíš přívod a svorku zatáhneš. Je to jednoduché a opravdu mi to pomohlo.
Napsal: 05 srp 2008, 11:45
od horstfuchs
Všechno níže zmíněné jsem vyzkoušel, ale bez efektu. Auto mám v servisu, kde zjistili, že nefunguje za studena první válec. Zkusili viměnit cívky a snímač otáček, ale bez efektu. Nenapadá někoho ještě něco?
Napsal: 01 zář 2008, 14:59
od horstfuchs
Ještě jeden postřeh, auto pokud teplota klesne přibližně na 15 st. a níže začne poměrně dost kouřit (bílý kouř). I když je motor zahřátý. Je to normální?
Napsal: 24 zář 2008, 20:25
od horstfuchs
Tak nikdo nic? Zrovna jsem se byl podívat do auta za tmy, jestli náhodou neprobíjí zapal. kábly (asi 3 měsíce nové). Kábly jiskří u cívek, je to normální?
Re: Na benzín nejede
Napsal: 02 úno 2009, 19:05
od horstfuchs
Tak po výměně Lambda sondy,čidla otáček, krokového motorku, vzduch. filtru, svíček, kabelů, snímače teploty chladící kapaliny, prostříkání všech kontaktů, pročištění škrtící klapky a dále po zkoušce s náhradní cívkou, a snímačem podtlaku v sání je stav takový, že auto pokud je zahřáté jede docela o.k. Na diagnostice o.k. Pokud je auto studené, nebo je venku kolem nuly a níže, tak se stává, že vždy nenastartuji napoprvé, někdy až napotřetí - zaklepe jako by jen na tři válce, zdechne a k tomu ještě většinou hlavně při volnoběhu, nebo i občas pri vyšších stupních (čtvrtém, pátém)vydává zvláštní klepání (vibrace), jako by někde pod přístrojovou deskou, tyto vibrace se začaly projevovat až po výměně čidla otáček a krokového motorku, předtím jelo mnohem hůř, ale bez těchto vibrací. Občas při studeném motoru také cuká a ztrácí výkon.Jinak emise o.k. Smrad z výfuku skoro jako u 120tky
a spotřeba stále tak 10l/100km. Je jedno jestli kombinovaně, nebo na dlouhé trasy. Při rozjíždění a při každém přeřazení má auto tendenci klesání otáček , (normálně je volnoběh za studena 1500 za tepla 950)to se projevuje ještě většími vibracemi, ale po přeřazení se vždy ustálí(čim teplejší motor, tím lepší) Na plyn vždy jelo dobře, ale i u něj se teď začaly vyskytovat stejné vibrace a kolísání otáček stejně jako u jízdy na benzín. Jak to tak vidím, tak jsem tady na tom z Vás asi nejhůř, auto věčně v servisu a jenom cáluju. Nenapadne Vás zkušené ještě něco dalšího co by pomohlo?
Re: Na benzín nejede
Napsal: 02 úno 2009, 19:24
od pukavec
Jak to tak čtu tak si už do toho narval celkem slušnej balík. To je teda masakr. Bohužel nejsem odborník takže pro tebe žádnou radu nemám. Já bych se toho spíš zbavil. Takovýhle opravy jsou nejhorší, když nevíš přesně co máš hledat. Jen ti přeju ať tě to moc nestojí.