Stránka 1 z 6

DIZKUSE - Ako na nizku spotrebu

Napsal: 14 kvě 2007, 12:42
od AppleBred
Zdravim

Tak som si kupil Punto MK1, 1.7 TD (46kW)

Rad by som jazdil pokial mozno co najekonomickejsie, a tak by som ocenil niejake rady... teda okrem toho mat lahku nohu.

Inac povedane:
V akych otackach optimalne drzat motor
Pod ake otacky uz urcite nechodit a radsej preradit
ked stojim v kolone, ktora sa pomalicky hybe... nevadi motoru ked tam necham jednotku... a auto sa hybe bez plynu ?? Aka je pri tom spotreba ??

Akekolvek ine pripomienky uvítam.

Vdaka

Napsal: 14 kvě 2007, 12:53
od Semo
No ja hlavne ak vidím v diaľke červenú, tak nebrzdím s vyhodeným neutrálom ale podraďujem si postupne...

Napsal: 14 kvě 2007, 12:57
od Vencapunto
Tak to já přesně na opak :D .Ale je fakt že v autoškole taky učej brzdit kvaltama

Napsal: 14 kvě 2007, 12:59
od Semo
Vencapunto píše:Tak to já přesně na opak :D .Ale je fakt že v autoškole taky učej brzdit kvaltama
Ak podraďuješ tak, že ti neklesnú otáčky pod určitú hodnotu (neviem koľko ale tuším je to niekde v rozmedzí 1000-1500 rpm) a nemáš ani trochu stlačený plyn, tak sa odstaví dodávka paliva, až kým ti otáčky pod túto hodnotu neklesnú. Tým pádom je spotreba 0 ;)

Napsal: 14 kvě 2007, 13:07
od AppleBred
Semo píše:
Vencapunto píše:Tak to já přesně na opak :D .Ale je fakt že v autoškole taky učej brzdit kvaltama
Ak podraďuješ tak, že ti neklesnú otáčky pod určitú hodnotu (neviem koľko ale tuším je to niekde v rozmedzí 1000-1500 rpm) a nemáš ani trochu stlačený plyn, tak sa odstaví dodávka paliva, až kým ti otáčky pod túto hodnotu neklesnú. Tým pádom je spotreba 0 ;)
Hej to s tou odstavkou paliva poznam ..aj ked neviem presnu hranicu.
Motorom sa snazim brzdit vzdy ked sa to da...

Ako je to so spotrebou pri neutrale ??? je skutocne minimalna, respektive najnizsia mozna okrem toho pripadu ked brzdim motorom ???

A ako je to s tym preradovanim a optimalnymi otackami ??

Napr ked prechadzam mestom... a necham tam 5ku... tak aby som siel 60 km/h musia byt otacky na cca 1600 - 1700 ... nevadi mu to ?? ...niekto mi spominal ze si vtedy motor najme pri rozbiahani cucne viac...

Napsal: 14 kvě 2007, 13:43
od Arrow79
Podla mna na TDI je cca 1600-1700 otacok akurat. Osobne poradit moc neviem, mam benzin..

Napsal: 14 kvě 2007, 13:54
od AppleBred
Arrow79 píše:Podla mna na TDI je cca 1600-1700 otacok akurat. Osobne poradit moc neviem, mam benzin..
Je to model MK1, takze to je iba TD nie TDI

Napsal: 14 kvě 2007, 14:46
od Arrow79
Tak o to lepsie si myslim... tych 1600 by mu podla mna nemalo uskodit.. aj ked je to asi najnizsia hranica na usprone jazdenie... ved to by si mal citit co to s tym autom robi...

Napsal: 14 kvě 2007, 14:50
od Tarabys
Zdarec fandové "bodu"...nechci zakládat nové téma a tak si trochu přihřeju polívčičku tady. Jedná se mi o ten samý "problém" akorát že mám Mk1 v benzínu, 1,2 - 44kW. Jaké by jste měli rady (nejen) pro mě? Jezdím s 90% po městě (Ostrava) a dlouhodoběji mám spotřebu cca 7,8l/100km a rád by jsem to co nejvíce snížil. Zdá se mi to dost na takové mrně...ale co se dá dělat když už jsem se pro něj rozhodl...8( Myslím že téma je to při současném vývoji cen více než zajímavé...tak díky za podnětné rady...

Napsal: 14 kvě 2007, 14:51
od AppleBred
Ved hej ... zhruba do 1500 - 1600 sa to este da... ako tak... iba ten rozbeh je potom trosku tazsi... a prave tam sa bojim ci si to vtedy nejako vela necucne.

Podotykam, ze nemam presnu predstavu ako riadiaca jednotka davkuje palivo a tie veci okolo ...
Mam iba tu zjednodusenu predstavu ze cim vyssie otacky ... tym vyssia spotreba...

Ale ak je to ale naozaj iba take jednoduche... tam potom je to ok...

Napsal: 14 kvě 2007, 15:34
od Semo
AppleBred píše:Ved hej ... zhruba do 1500 - 1600 sa to este da... ako tak... iba ten rozbeh je potom trosku tazsi... a prave tam sa bojim ci si to vtedy nejako vela necucne.

Podotykam, ze nemam presnu predstavu ako riadiaca jednotka davkuje palivo a tie veci okolo ...
Mam iba tu zjednodusenu predstavu ze cim vyssie otacky ... tym vyssia spotreba...

Ale ak je to ale naozaj iba take jednoduche... tam potom je to ok...
Pri konštantnom zaťažení plynového pedálu je to tak, že čím nižšie otáčky, tým nižšia spotreba. Len spotreba sa viac odvíja od toho ako tlačíš na plyn. Ak ideš napríklad 60 v 5-ke a chceš zrýchliť, tak je lepšie podradiť a menej zatlačiť na plyn ako dať plný v 5-ke. Chápeš čo myslím nie?

Tarabys: Ja som ani nechcel a keď som roznášal pizzu, tak som na 1,1-ke spravil 9litrov :roll: Potom som to znížil na 8l

Malé objemy nemajú krútiaci moment, preto spotreba veľmi závisí od tempa jazdy a od toho koľkí ste v aute naložení...

Napsal: 14 kvě 2007, 18:02
od bigben.m
Mám Palio 1,7TD a spotřebu mám teď pod 6 a myslím. že se to dá i po městě.Jen je potřeba si uvědomit , že kola se točí i sami-dojíždět bez kvaltu,to brzdění motorem by mělo fungovat ale nevím do kolika -já to pod 2000 nedělám a raději vyřadím.U TD je spotřeba závislá na tlaku turba a to je zase závislé na otáčkách motoru.Ale zase podtáčet si myslím není vhodné,optimum považuji mezi 2-3000. Akcelerace spotřebuje asi nejvíc,když mě nikdo netlačí zezadu tak moc nepřidávám-auto se rozjede i tak,jen to dýl trvá.A není od věci si představit sebe jak tlačíme naloženej kotouč a chceme se z bodu A dostat do bodu B abychom se co nejmíň unavili.O víkendu jsem jel do Bratislavy po dálnici-tam sem udržoval 110 a zpátky 120-dost naloženej a spotřeba 5,8.Pomohl vítr,ale teda ježdění po Bratislavě-to je hrůza.A v pátek to bylo obzvlášť chutný-průtrž jak sviňa.

Napsal: 14 kvě 2007, 18:54
od feldino
S tou odstavkou paliva je to zname, len nefunguje to nahodou len na benzinoch so vstrekovanim?

Napsal: 14 kvě 2007, 20:30
od bigben.m
U felcky 1,3MPI jsem měl zapojený měřicí přístroj na jeden vstřikovač a v podstatě mi ukazoval spotřebu.Při brzdění motorem se podtlakem vyplo vstřikování,ale ve 2000 to začlo zase stříkat.Syn to má na citroenu BX a jemu to začne až v 1200-je to holt individuální.Pokud jde o diesel,tam je to děláno mechanicky odstředivýma závažíma na regulátoru ale tohle měřit neumím,takže nevím jak je to s otáčkama a zavřením vstřiku.

Napsal: 14 kvě 2007, 20:58
od FANDAK
Radim taky brzdit kvaltama když se brzdí motorem tak tam nejde skoro žádné palivo a ještě se ušetří brzdy :wink:
No a přeřazovat tak akorát to je cejtit na motoru že už netáhne a nechce se z lehka rozjed a zase ho moc nevitáčet když jedeš na spotřebu. :idea:
No a jízda na volnoběh u diesela tam je velká síla takže to nevadí a nafty tam jde jako na volnoběh hodně málo snad cca 1litr za hodinu :idea: