Stránka 1 z 4

DISKUZE - Optimálne radenie prevodovych stupňov

Napsal: 30 dub 2007, 20:41
od bluesman
Ahojte,

som cerstvy Puntak :) 1.2 8V classic 2006. Rád by som sa opytal, ako je najvhodnejsie radit prevodove stupne - myslim pri akych otackach, resp. rychlostiach.

A ako toto nove auto spravne zabehnut?

diky.

Napsal: 30 dub 2007, 21:04
od Arrow79
Hm, to ja neviem, tiez mam rovnaky motor a radim podla potreby.. niekedy tocim do cca 4500 - 5000ot... pri normalnej jazde okolo 3200 preradim.. ale vazne to zalezi podla situacie...

Napsal: 30 dub 2007, 21:10
od dellilah
Ca okolo tych 3000 (okrem prveho stupna) je fajn.

Napsal: 30 dub 2007, 21:16
od bluesman
aha, ja sa zatial pohybujem vacsinou okolo 2000. nie je to malo? neskodi to motoru?
zatial som cez 3000 nesiel - predsalen este ma len 1500 km najazdenych.

Napsal: 30 dub 2007, 21:18
od Arrow79
Najvacsi krutiaci moment to ma pri 2500 otackach :) Najviac mu pasuju otacky okolo 3000 - 3500 pre klasicku jazdu.

Napsal: 30 dub 2007, 21:20
od TV-Punto
Ja som svoje zabehol teraz v januari, preradoval som v meste pri cca 3000 ot. na dialnici 3000-4000 podla situacie a potreby. Obcas som to vytocil do 6000 ot. takto mi to bolo povedane v predajni. Maximalka pocas prvych 2000 km bola na 120 km/h Teraz mam za sebou 9000 km, chodim na nom 500 km trasy rychlostou 120-160, samozrejme spotreba nad 110 stupa, ale... :twisted: V meste (Bratislava) mam po zabehu 5-6l / 100 km mimo mesta ak sa mi podari dodrziavat rychlost :oops: jazdim za 4,8l / 100 km. Tolko moj postreh zo zabehnutia auta...

Napsal: 30 dub 2007, 21:21
od dellilah
Ak preradzujes pri 2000, motor sa trochu viac namaha, ale ci mu to vyslovene skodi, to neviem.

Ja osobne riadim tak, ze pokial mam pocas jazdy rucicku medzi 2000 a 3000, tak je to OK.

PS: Inak nie celkom mi je jasne, ci sa pytas kedy preradit alebo podradit?

Napsal: 30 dub 2007, 21:23
od TV-Punto
Ja pod 2000 ani nejdem, motor pod 2000 nema tah, trapi sa...

Napsal: 30 dub 2007, 21:24
od bluesman
hej to som cital, 2500 to ma max krutiaci moment.

zaroven sa ale snazim jazdit na spotrebu, tak sa snazim zistit co je optimalne, predsalen je to relativne nizkootackovy motor - pohybujem sa tak niekde 1500 az 2700, priemer 2000, ci mu to nejak neskodi.

pri tych 2700 radim na vyssi.
tych 1500 je fakt extrem, pomala jazda v meste, vtedy uz definitivne podradujem.

tych 2000 mam pri rovnomernej jazde, ked idem na 3000 tak sa mi zda relativne vysoka spotreba.

no, skusim, teda trosku zvysit tie otacky, aby sa netrapil, snad po zabehu spotreba klesne.

Napsal: 30 dub 2007, 21:25
od dellilah
Suhlas s TV Punto:

pri 2000 - podradit do nizsieho
nad 3200 - 3500 - preradit do vyssieho

Napsal: 30 dub 2007, 21:29
od TV-Punto
bluesman píše:a co ten zabeh, ako ho najlepsie zabehnut?
Prvych 2-3 tis. km je jazdit na spotrebu nezmysel, ja som mal v meste 8l a mimo mesta (dialnica) 6-6,5l casom sa to ustali, ako som uz pisal vyssie, mam teraz v meste 5-6 mimo mesta 4,8l

...ak ti mozem poradit trosku pridaj, takymto jazdenim sice jazdis mozno na spotrebu ale takto motor nezabehnes, radsej investuj teraz do benzinu nez aby ta potom na rozbeh a spotrebu zlozila stara skodovecka :) spotreba sa casom ustali...

Napsal: 30 dub 2007, 21:30
od bluesman
jo, a este som chcel, ako je to vlastne sprevodovane.
2, 3 sa mi zdaju relativne svizne,
4 uz zacina byt pomala na zrychlovanie
a 5ka je asi uz len na udrziavanie rychlosti, ci....?

Napsal: 30 dub 2007, 21:34
od TV-Punto
asi tak no... na stvorke predbieham obcas v meste ak nesonduju fizli (jazdim pomerne rychlo :( ) ale nejaky extra tah to nema, aj trojka do kopca neje ziadna slava ale ak motor vytocis nad 3tis. otacok tak to ide ako raketa :) takisto je to aj so stvorkou, chce to viac dupnut na plyn a je to...

Napsal: 30 dub 2007, 23:08
od Arrow79
Ako TV Punto napisal, na stvorke sa da prebiehat, len to chce plny kotol, podla potreby. Istejsie je ale podradit a vyrazit :) Dokopca je to ok, cestou domov mam celkom dost dlhy kopec, v polke preradujem na stvorku, kedze trojka uz reve :)

Napsal: 01 kvě 2007, 11:59
od Vencapunto
No 1,2 V8 musí bejt zajímavej motor :lol: :lol: :lol: