Stránka 1 z 1

Napájení autorádia

Napsal: 17 dub 2007, 07:13
od Alda
Zřejmě všichni máme napájení autorádia spínané zaroveň se zapalovaním, předělal to už někdo tak, aby rádio šlo i bez klíčku? Nebude to asi problém, ale který drát a kde přehodit? Nemyslím přes zálohu na paměti rádia, to by nebylo dobré.¨
Dík.

Napsal: 17 dub 2007, 07:24
od bigben.m
Proč myslíš ,že to není dobré?Já to používám několik let.Syn to také používá a jeho nároky na odběr proudu do rádia jsou mnohem vyšší než moje a ještě nevyhořel.

Napsal: 17 dub 2007, 07:27
od Alda
Myslím kvůli průřezu drátů. Chce to někde dohledat a nebude to problém.

Napsal: 17 dub 2007, 11:55
od barčus
Já to tak napájím už u třetího auta a nikdy nebyl problém. Rádio mám 4x45W. Je fakt, že jsem nikdy neměřil kolik tam teče Ampérů. Jak budu mít čas, tak to změřím klešťákem.

Napsal: 17 dub 2007, 23:40
od marcel.pce
Trochu uvedu informaci na pravou míru: napájení je vedeno dvěma vodiči, v jednom je tzv. "stálý plus"(udržuje paměť stanic, času popř.TCM) a v tom druhém "ovládací plus" od spínací skřínky.
Rádia Blaupunkt (všechna), která jsou také do Multinek instalována prvomontážně mají výbornou vlastnost: tzv. "paměť zapnutí" - bylo-li radio vypnuto klíčkem (a k tomu dojde vždy po vypnutí zapalování) se po opětovném zapnutí zapalování také zapne, bylo-li vypnuto vypínačem na rádiu, na klíček nereaguje.
S průměrem drátů obecně u standardních autorádií problémy nejsou (i když elektrika ve Fiatech patří k nejhorším), uvědomte si, že i když se uvádí 4x45 resp. 4x50W je to výkon špičkový a dosažitelný jen za extrémní situace, obvykle se jedná o 21 až 26W na kanál, a to už stejně nejde poslouchat (hrozná kvalita-přebuzený konc. zes.) takže reál je okolo 10-15W na kanál.

Napsal: 17 dub 2007, 23:43
od marcel.pce
A na to důležité jsem samozřejmě zapoměl: Stačí stisknout ovládací (hlavní) tlačítko při vypnutém zapalování a rádio bude hrát (nejméně hodinu, pak jej vypne obvod ochrany autobaterie).

Napsal: 17 dub 2007, 23:44
od Globusman
marcel.pce píše:Trochu uvedu informaci na pravou míru: napájení je vedeno dvěma vodiči, v jednom je tzv. "stálý plus"(udržuje paměť stanic, času popř.TCM) a v tom druhém "ovládací plus" od spínací skřínky.
Rádia Blaupunkt (všechna), která jsou také do Multinek instalována prvomontážně mají výbornou vlastnost: tzv. "paměť zapnutí" - bylo-li radio vypnuto klíčkem (a k tomu dojde vždy po vypnutí zapalování) se po opětovném zapnutí zapalování také zapne, bylo-li vypnuto vypínačem na rádiu, na klíček nereaguje.
Mám neoriginál Sony a funguje mi to úplně stejně...

Ale Aldovi šlo o to, aby autorádio hrálo i při vypnutém či vytaženém klíčku, takže mu nezbyde, než napojit stálý plus i na druhý drát...

Napsal: 17 dub 2007, 23:52
od marcel.pce
A o tom to je, pokud nemá Blaupunkta, nic jiného mu nezbývá.

I když jsem již vlastně jednou někomu dělal úpravu: malý kolébkový spínač ukrytý do prostoru popelníku resp. nad něj - pod hlavní panel radia (to se tak blbě vysvětluje) - prostě když "to zavřeš, tak ho nevidíš" :lol: , paralelně k "oběma plusům" a pak si můžeš vybrat, jestli půjde s klíčkem či nikoliv....

Napsal: 18 dub 2007, 06:42
od Alda
Jasně, Globusman má pravdu. Jde mi o to aby to hrálo i bez klíčku. Měl jsem tam Blaupunkt (neoriginál Multi), teď tam je JVC a můžu tam dát i Sony. Ale vyjde to asi na stejno.
Asi to teda risknu a připojím to na zálohu.

Napsal: 18 dub 2007, 08:40
od barčus
Riskni! Je to nejjednoduší. Jezdím s tím v Multiple už 1,5 roku a v pohodě.

Napsal: 18 dub 2007, 14:59
od dedo.miki
Tu je návod na zapojenie rádiahttp://dedo.miki.szm.com//autoradio.htm