Stránka 1 z 1

Ducato 2005, 2.3JTD nechce nastartovat, startér se ani neozve.

Napsal: 04 pro 2024, 21:34
od Karlíto Camper
Zdravím všechny,

mám trochu problém s camperem.
2.3 JTD mám ho první zimu. Auto jsem zaparkoval a o týden později, jsem už nenastartoval. Upřesním: po otočení klíčku, najedou kontrolky, ozve se čerpadlo, ale v další poloze nic, startér potichu (bez cvakaná), začne blikat kontrolka žhavení. Dnes vyměněny žhaviče, žádná změna. Může mít startér spojení se žhavením? Ikdyž neotočím klíček do druhé polohy tak začne kontrolka blikat cca 30x blikne a pak zmizne.

Do teď auto ujelo 40 000km/rok, bez jediného problému. Naftu beru furt stejnou. Před zaparkováním žádný problém, dokonce během toho dne nastartovalo x krát na první dobrou.

Nějaká rada, čím začít? Nevím zda je možné, aby startér takhle umřel. A zrovna když nemám jiné auto.

Díky a pěkný večer.

Re: Ducato 2005, 2.3JTD nechce nastartovat, startér se ani neozve.

Napsal: 05 pro 2024, 05:30
od tatko Tom
Môže byť vadný kontakt v spínacej skrinke - mal som tak na jednotkovom Punte.
Elektrická časť spínacej skrinky. No netvrdím, že aj u Teba je tak.

Re: Ducato 2005, 2.3JTD nechce nastartovat, startér se ani neozve.

Napsal: 05 pro 2024, 11:27
od Vladka1
Měřit! Baterka má víc jak 12V? A hlavně pokles napětí při startu - nesmí padat pod 10V. Pak kam jde proud - spínačka, pojistky, relé, cívka startéru atd.
Kdyby to bylo žhavičema tak by motor točil ale nechytal by válec který nežhaví, i na dva válce by to nejspíš chytlo chvíli škubalo a jelo normálně. A při teplotách kolem nuly to chytne i baz žhavení..

Re: Ducato 2005, 2.3JTD nechce nastartovat, startér se ani neozve.

Napsal: 06 pro 2024, 17:43
od zvirek
Hele , to samé se teď stalo u obytky mě. Fiat ducato r.v. 2022, po necelých 2 leteh první mrazík a auto nestartuje. Zkouším dobít AGM origo baterii,ale už to ani nejde a baterie za 6 litrů je mrtvá. Auto stálo 3 týdny. Naivně jsem si myslel, že když jsem předtím ujel 1000 km ze Slovinska, musí být dobitá. Ale chyba lávky. Za všechno může tzv. INTELIGENTNÍ dobíjení, které nabíjí víceméně jen při rekuperaci /( tzn. když brzdíš ).

Takže koupena nová baterka a teď řeším, jestli to risknout a vypnout nějak to intelignetní dobíjení.

1. Má to jít reatlivně složitě přes diagnostiku - zatím nechci, auto je v záruce

2. Odpojením černého malého kabelu z minus polu baterie ( tím auto ztratí přehled o napětí baterie a bude dobíjet konstatntě a vypne se tím start stop ) - ovšem to vím jen z doslechu, ale rád bych to slyšel od někoho ,kdo to už takto provozuje, jestli to po delší době autu nějak neuškodí ( nepřetíží alternátor, nezapíše chyby do diagnostiky atd. )