Stránka 1 z 1
Servisni manual k robotu Magneti Marelli Selespeed CFC348?
Napsal: 17 zář 2023, 16:02
od Berger
Mam na Dukatu převodovku s řadícím robotem Magneti Marelli Selespeed CFC348 a je s tím problém, fiat to chce řešit výměnou robota za bratru 100k Kč , ostatní fiatáři vypráví takové bludy, že je jasné, že ani netuší jak takový robot funguje a tak se na to chci vrhnout sám. Na rozdíl od nich celkem tuším jak elektrohydraulický robot funguje. Hodil by se mi servisní manuál k robotu, obsahuje toleranční tabulky pro táhla, správné plnící tlaky atd. nicméně nedaří se mi ho najít.
Poradíte?
Druhá otázka, pro kalibraci je fakticky nutné mít diagnostiku buď Examiner nebo WiTech. Ze se chci zeptat zda čínští klonovači dělají levnější kopie schopné komunikovat s ECU daného robota?
Re: Servisni manual k robotu Magneti Marelli Selespeed CFC348?
Napsal: 19 zář 2023, 07:41
od Thovt
Neviem Ti síce odpovedať, ale môžem Ťa povzbudiť.
Môj brat má selespeed na Lancia Ypsilon 2006 a robila mu problémy že niekedy počas jazdy hodilo neutrál a dala si pauzu na pár minút. Tak to rozobral, vyčistil, pomenil tesnenia a pomohlo to.
Re: Servisni manual k robotu Magneti Marelli Selespeed CFC348?
Napsal: 21 zář 2023, 07:44
od Berger
Ano ve své podst je to o tom, robot pohání malé elektrické zubové čerpadlo, které vytváří tlak hydraulické kapaliny a protože nemůže běžet pořád je na robotu zásobník tlaku, v podstatě něco jako malá expanzka jen místo pumpičkou dofukovatelného měchu tam je dusíkem plněný měch s tlakem 25 baru. V robotu je pak válec , který mačká spojku a válce voleb rychlosti, ty z principu trochu tečou a konstrukce s tím počítá, co proteče se vrací do zásobníku hydr. oleje, ale když tečou moc zásoba tlaku dojde dřív než ji čerpadlo může doplnit (dřív než čerpadlo vychladne a dělá to to co popisujete, v mém případě není robot schopen řadit vyšší rychlostní stupně, protože čerpadlo sice natlačí skoro 50 baru , ale už na 3 je tlak pod 35 bary a to už je málo, ale čerpadlo se ještě nemůže zapnout. Ani chce to přetěsnit a možná i vyměnit nebo doplnit zásobník tlaku (jako u pneumatik, plyn časem projde gumovou membránou a tak se ztratí i když není děravá).
Na spojkovém válci to jsou celkem 4 těsnění a na válcích předvolby rychlosti jedno na každém.
Manuál sháním mim jiné protože v něm snad bude specifikace oněch těsnění a vyhnu se postupu vyndám těsnění odměřování a po republice hledání někoho kdo je má skladem. Respektive tam snad budou psát zda lze zásobník tlaku dofouknout dusík sice nemam, ale argon ano (plnící tlak 25 baru mám i vysokotlaký kompresor z tanku a šlo by to i vzduchem ) , nicméně netuším zda a jaký ventilek to má, koupil bych novy , ale nevím kde.
Další věc je diagnostika, správně se má pak provést cca 7 úkonu od odvzdušnění po různé samokalibrace až po měření indexu opotřebení spojky a to se dělá přes diagnostiku.
Re: Servisni manual k robotu Magneti Marelli Selespeed CFC348?
Napsal: 22 zář 2023, 07:51
od Thovt
Niektoré z tých nastavení ponúka aj MES (možno aj všetky).
- mes prevodovka cfc348m.jpg (70.08 KiB) Zobrazeno 940 x
Re: Servisni manual k robotu Magneti Marelli Selespeed CFC348?
Napsal: 22 zář 2023, 10:47
od tomass
Berger píše: ↑21 zář 2023, 07:44
Manuál sháním mim jiné protože v něm snad bude specifikace oněch těsnění a vyhnu se postupu vyndám těsnění odměřování a po republice hledání někoho kdo je má skladem. Respektive tam snad budou psát zda lze zásobník tlaku dofouknout dusík sice nemam, ale argon ano (plnící tlak 25 baru mám i vysokotlaký kompresor z tanku a šlo by to i vzduchem ) , nicméně netuším zda a jaký ventilek to má, koupil bych novy , ale nevím kde.
Další věc je diagnostika, správně se má pak provést cca 7 úkonu od odvzdušnění po různé samokalibrace až po měření indexu opotřebení spojky a to se dělá přes diagnostiku.
Dusík mají větší servisy pro plnění pneumatik, třeba informace pomůže. Z velkých servisů jsem viděl, že huštění dusíkem nabízí síť servisů Pneu Šafránek. Tak určitě mají lahev a redukční ventil.
Těsnění, O kroužky a gufera má spousta specializovaných prodejců. Např. Techseal v Praze ve Štěrboholích. Ještě se mi nestalo, abych tam někdy nekoupil gufero na auto. Nedokážou ovšem spárovat s typem auta, ale jde se normálně podle rozměru gufera a vybrat správnou kvalitu materiálu pro medium, které těsní. Několikrát jsem koupil obyčejný originál nebo druhovýrobu gufera kdekoliv za 20 Kč a vybral u nich vyšší kvalitu z Vitonu, nebo silikonu za 40 Kč a mohl si někdy vybrat, jestli chci směrové gufero, nebo nesměrové (třeba na poloosy, nebo u kardanu).
A teď zkuste zapomenout na veškeré politické dění. Lada vyrábí (vyráběla) teď nevím jestli u Vesty, nebo Priory verzi s robotizovanou převodovkou. Jsou to zhruba roky 2010-2020. Nedávno jsem na to narazil na nějakém zahraničním foru. Určitě tam v Ladě nemají vlastní vývoj, ale použili jíný výrobek, nebo upravili. Bude původem od Bosch (spolupracovali s GM), nebo Reanult, který ukončil spolupráci teprve nedávno. Skoro nepochybuji, že by se nedal na ruskojazyčných stránkách najít aspoň vyzkoušený postup a přeložit pomocí překladače. Lada měla svého času ve stejné době shodnou elektroniku zapalování s AUDI, VW a Opelem. Ty moduly jsou v Ladě datované snad i o nějaký rok dřív, než na západních autech, protože se zdá, že je na Ladách odzkoušeli, než se montovali do západních značek. I v dnešní době bude pro mnohé z vás překvapením, že moduly zapalování na Lady z 90. let seženete právě teď i od několika německých a dokonce i dvou japonských výrobců. Nápady od samoopravců v ruskojazyčných státech mívají někdy dost vysokou úroveň zpracování a překvapivých nápadů, že byste tomu často nevěřili odkud nápad pochází. Sám jsem se o tom přesvědčil. Každopádně za pokus najít postup to podle mě stojí.
Re: Servisni manual k robotu Magneti Marelli Selespeed CFC348?
Napsal: 22 zář 2023, 10:57
od tomass
http://www.firmy.cz/sluzby/nabidka/rota ... .seznam.cz
A právě teď jsem zjistil, že vyrábí i gufera na zakázku již od 1 kusu a do týdne !