Zdravíčko páni, trápim sa tu s mojim Brava 1.2 60kw r.2000
Volnobeh divoko pravidelne kolíše medz 1500-2500ot/min, keď je chladnejšie je to nižšie a nejako sa to viacmenej kludní, ak je teplo robí to blbosti volnobeh je až 3000ot/min.
Od kamaráta som si požičal diagnostiku, má to ešte starý 3pin OBD konektor
Po skontrolovaní auto neukazovalo žiadne chyby, teda žiadne aktuálne (v minulosti bol problém so snímačom polohy klukovky, ten je ale už vymenený)
Iná chyba tam nebola.
Po naštartovaní motora som sledoval čo a ako sa chová
Klapka je otvorená na prakticky rovnako pri volnobehu, senzor toku vzduchu nevyzerá že by ukazoval blbosti
Čo divoko kolíše je lambda senzor, teda divoko kolíše medzi rich a bottom limit (0.9 až 0.1) keď tomu vytočím na 4000ot/min tak hodnota z lambda sondy kmitá ale motor už drží otáčky, tak isto kolíše aj časovanie zapalovania (spark timing).
Už fakt neviem čo s tým, lambda je tam Bosch bola menená pred rokom (prakticky celá hodnota auta je tá lambda)
Klapku sme vybrali prečistili chodí jak má, aj keď zhasnem klúčom tak žaškrípe (nuluje) takže netuším..
Brava 1.2 60kW r.2000 Kolísanie/vysoký volnobeh nepravidelnosť chodu
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Brava 1.2 60kW r.2000 Kolísanie/vysoký volnobeh nepravidelnosť chodu
Falešnej vzduch?
Lambda kmitat má, nastuduj grafy hodnot a rychlosti co je OK a co ne... Nejlíp to je vidět na osciloskopu.
Lambda kmitat má, nastuduj grafy hodnot a rychlosti co je OK a co ne... Nejlíp to je vidět na osciloskopu.
Re: Brava 1.2 60kW r.2000 Kolísanie/vysoký volnobeh nepravidelnosť chodu
osobne by som to tiež videl na falosby vzduch, skus nastartovat a streknut cistoc brzd, alebo startovaci sprej alebo nieco take za skrtiacu klapku niekde okolo saciaho potrubia ci sa nezvysia otacky tym ze to nasaje cez nejaku netesnost.
Re: Brava 1.2 60kW r.2000 Kolísanie/vysoký volnobeh nepravidelnosť chodu
tak a teraz budem za dementa, dalo sa to ale čakať.
Je to elektro motor klapky čo nastavuje volnobeh. Bohužiaľ odporová dráha je vydratá komplet čo znamená výmenu. Pokúsili sme sa všetky metódy oživenia no nepomohlo to. Výmenou za iný, takisto vadný, volnobeh bol konštantne 3tis ot /min. Tak sme to spravili na fušera, naklopili sme podložkami ten mechanizmus, nejak to ide, nieje to ideálne ale hádam to už tak odjazdí ešte dačo. Ak nie tak tam vyfabrikujem kus uhlovej ocele a na M3 skrutke nastavím fixne volnobeh na sedláka a hotovo.
Nový ten motorček klapky stojí 160eur a nikde nieje skladom. Na vrakáči sa nič takéhoto nenachádza s týmto motorom, a na bazoši je len jeden na predaj a jeden na diely dosť ďaleko. Okrem toho 160eur je presne hodnota tohoto auta ak do neho kúpim ten motor...ak.
Je to elektro motor klapky čo nastavuje volnobeh. Bohužiaľ odporová dráha je vydratá komplet čo znamená výmenu. Pokúsili sme sa všetky metódy oživenia no nepomohlo to. Výmenou za iný, takisto vadný, volnobeh bol konštantne 3tis ot /min. Tak sme to spravili na fušera, naklopili sme podložkami ten mechanizmus, nejak to ide, nieje to ideálne ale hádam to už tak odjazdí ešte dačo. Ak nie tak tam vyfabrikujem kus uhlovej ocele a na M3 skrutke nastavím fixne volnobeh na sedláka a hotovo.
Nový ten motorček klapky stojí 160eur a nikde nieje skladom. Na vrakáči sa nič takéhoto nenachádza s týmto motorom, a na bazoši je len jeden na predaj a jeden na diely dosť ďaleko. Okrem toho 160eur je presne hodnota tohoto auta ak do neho kúpim ten motor...ak.
Re: Brava 1.2 60kW r.2000 Kolísanie/vysoký volnobeh nepravidelnosť chodu
Zkusil bych vyměnit tu lambdu, tu první. Měl jsem problém na emisích u 1,1 , že to lítá do červenýho.
Lambda mi na diagnostice lítala stejně 0,1 - 0,9 V dal jsem novou. Ta je stabilnější a lítá od 0,2 V výše. Byla tam zřejmě celých 21 let.
Na emisích bez problému. Volnoběh je stabilnější a po sundání nohy z plynu už není dlouho zvýšený, než klesne.
Letos jsem dělal experiment s 14 měsíců starým 100 okt. benzínem z kanystru, který má mít životnost 12 měsíců. Motor pocukává, běží nestabilně, menší výkon při přidání plynu, znatelně jiný, takový tupý zvuk. Dávám 2-násobek VIF. Ani to nepomohlo. Jede to, ale se špatným pocitem. Spotřeba se zdá stejná, jako na nový benzín.
Takže můj typ je první lambda vyměnit, vyjet nádrž a zkoušet až s novým 100 okt. benzínem a s VIF. Bez VIFu mám asi o 0,2-0,3 l / 100 km větší spotřebu a taky poznám a slyším, že to bez něj jede jinak i na nový benzín.
Lambda mi na diagnostice lítala stejně 0,1 - 0,9 V dal jsem novou. Ta je stabilnější a lítá od 0,2 V výše. Byla tam zřejmě celých 21 let.
Na emisích bez problému. Volnoběh je stabilnější a po sundání nohy z plynu už není dlouho zvýšený, než klesne.
Letos jsem dělal experiment s 14 měsíců starým 100 okt. benzínem z kanystru, který má mít životnost 12 měsíců. Motor pocukává, běží nestabilně, menší výkon při přidání plynu, znatelně jiný, takový tupý zvuk. Dávám 2-násobek VIF. Ani to nepomohlo. Jede to, ale se špatným pocitem. Spotřeba se zdá stejná, jako na nový benzín.
Takže můj typ je první lambda vyměnit, vyjet nádrž a zkoušet až s novým 100 okt. benzínem a s VIF. Bez VIFu mám asi o 0,2-0,3 l / 100 km větší spotřebu a taky poznám a slyším, že to bez něj jede jinak i na nový benzín.
Re: Brava 1.2 60kW r.2000 Kolísanie/vysoký volnobeh nepravidelnosť chodu
Ještě bych chtěl doplnit, že Bosch není žádná jistota kvality. Lambdy jsou obecně problematické a univerzální se používat nedají. Nevím proč, ale každý koho znám a i v diskusích jiných značek aut si prakticky pokaždé jinou lambda naběhl. Je to potřeba akceptovat jako skutečnost, zvlášť když se to děje a nikdo to nedokáže vysvětlit. Proč tam nedat MM, které tam bylo pravděpodobně od začátku ?
Jeden kolega u japonce zkoušel lambdy z druhovýroby a nedopadlo to na emisích a kolísá mu volnoběh. Pak dal auto pryč. V diskusích se hodně píše, že neoriginální lambda působí problémy. Ptal jsem se na to tady a nikdo mi neodpověděl, co je originál lambda pro Fiat. Protože je elektrika kdeco od MM, tak jsem jí prostě koupil a udělal dobře. Jen tak mimochodem na 1,1 stojí origo MM kolem 900 Kč, a druhovýrobky od 600 do 2000 Kč. Tak proč tam nedat to co tam patří ? Pochybuji, že na o 2 roky starší auto bude stát výrazně jinak, než na moje.
Jeden kolega u japonce zkoušel lambdy z druhovýroby a nedopadlo to na emisích a kolísá mu volnoběh. Pak dal auto pryč. V diskusích se hodně píše, že neoriginální lambda působí problémy. Ptal jsem se na to tady a nikdo mi neodpověděl, co je originál lambda pro Fiat. Protože je elektrika kdeco od MM, tak jsem jí prostě koupil a udělal dobře. Jen tak mimochodem na 1,1 stojí origo MM kolem 900 Kč, a druhovýrobky od 600 do 2000 Kč. Tak proč tam nedat to co tam patří ? Pochybuji, že na o 2 roky starší auto bude stát výrazně jinak, než na moje.
Re: Brava 1.2 60kW r.2000 Kolísanie/vysoký volnobeh nepravidelnosť chodu
problém nieje lambda.
Problém je v klapke sania respektive ECU nevie presne o polohe klapky pretože je odporovádráha potenciometra vydratá až na smrť.
Tak isto ešte teda viac je vydratá dráha čo nastavuje volnobeh Potom to nastavuje zbytočne vysoký volnobeh pretože nevidí správne napätie z potenciometra.
Je to diel čo stojí 160eur (3850czk) za podmienok že ho niekto na sklade má (nikto nemá) čo je v podstate hodnota celého auta. Problém je neopraviteľný z dôvodu nedostupnosti dielu. Nejako to dojazdíme tak ako to je a potom bude čo bude.
Problém je v klapke sania respektive ECU nevie presne o polohe klapky pretože je odporovádráha potenciometra vydratá až na smrť.
Tak isto ešte teda viac je vydratá dráha čo nastavuje volnobeh Potom to nastavuje zbytočne vysoký volnobeh pretože nevidí správne napätie z potenciometra.
Je to diel čo stojí 160eur (3850czk) za podmienok že ho niekto na sklade má (nikto nemá) čo je v podstate hodnota celého auta. Problém je neopraviteľný z dôvodu nedostupnosti dielu. Nejako to dojazdíme tak ako to je a potom bude čo bude.
Re: Brava 1.2 60kW r.2000 Kolísanie/vysoký volnobeh nepravidelnosť chodu
Není klapka ani na autodoc ?
Jestli nemáš, nebo nechceš dát 4000 Kč do opravy, tak to je asi to auto v šíleněm stavu celkově, nebo to nějak nechápu.
Vyšší volnoběh udělá sám o sobě vyšší spotřebu o 0,5 až 1,5 l / 100 km. Pokud máš 2,5 -3 tis. otáček, jsou to určitě 2 l / 100 km. Tak si spočítejte, kdy se Ti ta nová klapka zaplatí.
Ruku na srdce, ta klapka stojí skoro stejně do všech Fiatů. Neumím si dost dobře představit ani spočítat, proč by se klapka neměla vyplatit. 170 tkm není zrovna moc km. Mám na 1,1 najeto 140 tkm a ten motor je akorát zajetý a to s ním lítám krátký trasy, 3/4 roku ani nedosáhne provozní teplotu a už zastavuju. Ale má lepší péči, než v běžném provozu.
Když si koupíš novější a dražší auto, tak se Ti bude zdát lepší zaručit v opravě za 20-40 tisíc Kč?
Jestli nemáš, nebo nechceš dát 4000 Kč do opravy, tak to je asi to auto v šíleněm stavu celkově, nebo to nějak nechápu.
Vyšší volnoběh udělá sám o sobě vyšší spotřebu o 0,5 až 1,5 l / 100 km. Pokud máš 2,5 -3 tis. otáček, jsou to určitě 2 l / 100 km. Tak si spočítejte, kdy se Ti ta nová klapka zaplatí.
Ruku na srdce, ta klapka stojí skoro stejně do všech Fiatů. Neumím si dost dobře představit ani spočítat, proč by se klapka neměla vyplatit. 170 tkm není zrovna moc km. Mám na 1,1 najeto 140 tkm a ten motor je akorát zajetý a to s ním lítám krátký trasy, 3/4 roku ani nedosáhne provozní teplotu a už zastavuju. Ale má lepší péči, než v běžném provozu.
Když si koupíš novější a dražší auto, tak se Ti bude zdát lepší zaručit v opravě za 20-40 tisíc Kč?