1.4 Tjet 110Kw - tesneni pod hlavou a nebo vadny termostat?
Napsal: 24 dub 2023, 11:24
Zdravím všechny na foru, jsem tu nový a potřeboval bych ujistit či poradit zda jsou moje dedukce správné, at nepokazím motor nebo nesundávám hlavu zbytečně.
Delší dobu po výměně termostatu dolívám chladící kapalinu. Nyní jsme dělali na autě výměnu spojky komplet(teda mimo dvouhmoty), tak při teto akci jsme hledali unik kapaliny, a našli jsme unik okolo přiruby termostatu na motoru. Tudiž proběhla demontaž, dalo se nové těsnění a pro jistotu přetahlo silikonem a nastal problém. Nyní mi začala tlakovat nadoba na chl.kapalinu po otevření okruhu termostatu, a to tak že dochazi k prusaku přes víčko, vicko jsme dali nové, problém nepřestal.Tak jsem pátral dale, připojil auto na diag multiecuscan a koukal na teploty vody kde jsem podle mě zjistil možnou příčinu. Nový termostat má otevírat při 80 stupních a zavírat na 88.Dle diagnostiky jsem zjistil ze mi termostat otevira pri 97.5 stupnich a zavre pri 88, a takhle porad dokola.Předtím jsem neřešil tlak v okruhu, protože se to ztracelo kolem přiruby termostatu a voda se hned vypařila, jakmile jsme to utěsnili, problém se přesunul směrem k nadobce, kde již viditelný prusak. Cirkulace v okruhu je, voda se vraci, a i na chladici jde poznat ze studena voda se vymeni za teplou, tudiz bych vyloucil vodni pumpu. Pořád řeším jestli nemůže být proražené těsnění pod hlavou. Na víčku od oleje neni zadny slem, ani cervene krystalky. Z vyfuku nejde citit vodní pára. Samotný motor podle me vodu nežere, ale spaliny by mohly tlacit CO do chladiciho okruhu, nicměně s nadobky nejdou cítit spaliny, pouze pára a to proto, že voda je příliš horká.Tudiž jsem objednal tester, co se připojí na chladici okruh na nadobku a mel by detekovat vyskyt spalin = potvrzení že je těsnění pod hlavou KO. Pokud by test vyšel negativně nechám vyměnit termostat a uvidí se.
Má někdo zkušenost s proraženým těsněním na hlave u tohoto motoru? Popřípadě podobnou zkušenost s termostatem? kdy podle me otevíra příliš pozdě?
Myslím si, že tím že termostat spatne otevira, a dochazi k varu, tak u termostatu jak je hadice s chladiče se začne uvolnovat para, ktera potom natlakuje systém. V momente kdy otevre termostat, tak hadice od chladice do termostatu zmeknou, do otevreni nejsou nijak zvlaste natlakované.
Co myslíte? jsou me uvahy správné?jak moc je přesný detektor spalin přes nadobku chladicí kapaliny?
Díky moc všem za každou radu.
Delší dobu po výměně termostatu dolívám chladící kapalinu. Nyní jsme dělali na autě výměnu spojky komplet(teda mimo dvouhmoty), tak při teto akci jsme hledali unik kapaliny, a našli jsme unik okolo přiruby termostatu na motoru. Tudiž proběhla demontaž, dalo se nové těsnění a pro jistotu přetahlo silikonem a nastal problém. Nyní mi začala tlakovat nadoba na chl.kapalinu po otevření okruhu termostatu, a to tak že dochazi k prusaku přes víčko, vicko jsme dali nové, problém nepřestal.Tak jsem pátral dale, připojil auto na diag multiecuscan a koukal na teploty vody kde jsem podle mě zjistil možnou příčinu. Nový termostat má otevírat při 80 stupních a zavírat na 88.Dle diagnostiky jsem zjistil ze mi termostat otevira pri 97.5 stupnich a zavre pri 88, a takhle porad dokola.Předtím jsem neřešil tlak v okruhu, protože se to ztracelo kolem přiruby termostatu a voda se hned vypařila, jakmile jsme to utěsnili, problém se přesunul směrem k nadobce, kde již viditelný prusak. Cirkulace v okruhu je, voda se vraci, a i na chladici jde poznat ze studena voda se vymeni za teplou, tudiz bych vyloucil vodni pumpu. Pořád řeším jestli nemůže být proražené těsnění pod hlavou. Na víčku od oleje neni zadny slem, ani cervene krystalky. Z vyfuku nejde citit vodní pára. Samotný motor podle me vodu nežere, ale spaliny by mohly tlacit CO do chladiciho okruhu, nicměně s nadobky nejdou cítit spaliny, pouze pára a to proto, že voda je příliš horká.Tudiž jsem objednal tester, co se připojí na chladici okruh na nadobku a mel by detekovat vyskyt spalin = potvrzení že je těsnění pod hlavou KO. Pokud by test vyšel negativně nechám vyměnit termostat a uvidí se.
Má někdo zkušenost s proraženým těsněním na hlave u tohoto motoru? Popřípadě podobnou zkušenost s termostatem? kdy podle me otevíra příliš pozdě?
Myslím si, že tím že termostat spatne otevira, a dochazi k varu, tak u termostatu jak je hadice s chladiče se začne uvolnovat para, ktera potom natlakuje systém. V momente kdy otevre termostat, tak hadice od chladice do termostatu zmeknou, do otevreni nejsou nijak zvlaste natlakované.
Co myslíte? jsou me uvahy správné?jak moc je přesný detektor spalin přes nadobku chladicí kapaliny?
Díky moc všem za každou radu.