Stránka 1 z 1
Kontrolka vstřiků, ztráta výkonu, vibrace, klepání
Napsal: 12 úno 2023, 13:44
od thores
Ahoj,
Bravo 2, t-jet, 88kw, 2010
Během jízdy hlášení vstřikování, ztráta výkonu, vibrace od motoru, klepe to na levé straně auta v motoru, z výfuku to divně blafe, svíčky cca 2 roky staré iridium + rozvody.
Jako by to jelo na tři válce, ale nevyznám se v tom.
Pořadí někdo na co se zaměřit, určitě pojedu do servisu, ale chci na to mrknout. Díky
Re: Kontrolka vstřiků, ztráta výkonu, vibrace, klepání
Napsal: 13 úno 2023, 18:02
od liborko
Zapalovací cívka bude v háji,taky jsem s tím měl problém,dlouho trvalo než se na to přišlo,sporadicky během provozu vyhazovalo zapalování na jednom válci a vynechávalo to, a nejlépe i zkontrolovat konektory na všech cívkách. A svíčky nejlépe origo Fiat či NGK nic jiného.
Jestli chceš,mám tu asi 4 cívky,jedna byla myslim KO ostatní by měly být v pořádku, a klidně ti je PODARUJU,auto už nemám a leží mi ve skříni. Můžeš si to vyzkoušet
Na diagnostice si to měl??
Re: Kontrolka vstřiků, ztráta výkonu, vibrace, klepání
Napsal: 14 úno 2023, 11:04
od thores
Mechoš má čas až příští týden, takže ještě ne.
Nevím zda to tam můžu odtahnout na laně na volnoběh, nebo to dojet. Je to 12km. Pokud cívky tak bych si je vzal.díky
Re: Kontrolka vstřiků, ztráta výkonu, vibrace, klepání
Napsal: 14 úno 2023, 11:14
od Vladka1
Pokud jde nespálený benzín do výfuku tak můžeš odpálit katalyzátor = odtah bez nastartovanýho motoru (nejlíp na tyči)
Sežeň cívku, podívej se na svíce která blbě pálí (barva elektrod), tam cívku vyměň. Může to dělat i svíce (nebo i kabel pokud je).
Pak třeba i podpálený ventil a jiný radosti (změřit kompresi)
Re: Kontrolka vstřiků, ztráta výkonu, vibrace, klepání
Napsal: 14 úno 2023, 16:21
od thores
Nenameřil jsem olej, kontroloval a doleval jsem tak 2 měsíce zpět. Teď nic. Má tjet ko kontrolku hladiny oleje? Nikde jsem to nenašel.
Re: Kontrolka vstřiků, ztráta výkonu, vibrace, klepání
Napsal: 14 úno 2023, 17:31
od Vladka1
Měrka. Jestli má i snímání hladiny netušim. Čidlo tlaku začne řvát až když si sací koš/ čerpadlo lokne vzduchu...
Takže klidně i přidřeno, ruplý nebo připečený kruh a baští olej/ nemá kompresi... Než to generálkovat, tak může být výhodnější jiný motor z vrakáče, ale to nechci strašit, oleje v tomhle motoru extra hodně neni a že motor něco zbaští je normál (max. ca deci na 1kkm je OK, víc už ne, záleží i na stylu jízdy, dálnice furt v točkách papá víc)
Re: Kontrolka vstřiků, ztráta výkonu, vibrace, klepání
Napsal: 14 úno 2023, 18:04
od liborko
Tady jsem to řešil já
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... 1&start=15
jinak v příručce je jen tohle
- Bez názvu.jpg (124.86 KiB) Zobrazeno 3161 x
Re: Kontrolka vstřiků, ztráta výkonu, vibrace, klepání
Napsal: 21 úno 2023, 16:53
od thores
Dneska si to vzal mechanik, svíčky vypadaly špatně.Tlak na valcich 14 a na jednom 12. Svíčky vyměníme i s cívkou na jednom válci.
Každopádně jsem tam doleval olej, a na špičku měrky jsem se dostal až po 1.5 litru. Otázka kam zmizel olej, kryt motoru suchý.
Vyměníme olej zpět na 5w40, bývalý mechoš mě premluvil na 5w50.
Re: Kontrolka vstřiků, ztráta výkonu, vibrace, klepání
Napsal: 21 úno 2023, 17:02
od liborko
Motor papká olej,ale to je bych řekl u tohodle motoru normální, třeba hladinu oleje hlídat,také jsem tam často dolíval
Re: Kontrolka vstřiků, ztráta výkonu, vibrace, klepání
Napsal: 21 úno 2023, 20:04
od Vladka1
5W50 je OK, tim to nebylo. Holt už žere olej a je třeba hlídat hladinu, měnit olej je dobrý po 10kkm/ 1 rok. To tam zbýval tak litr oleje = modli se aby už nebylo přidřeno, i když tenhle motor je hodně blbovzdornej
Motoru obecně prospívá VIF do benzínu, čistí od karbonů a biosr., stačí panák na nádrž takže piksla za dvě stovky vydrží dlouho.
Svíce vypadaj špatně - foto by nebylo? Stav elektrod a izolátoru okolo + změřit jaký měly odtrh..