Oprava expandéru ruční brzdy
Napsal: 26 led 2023, 01:19
V polovině listopadu jsem koupil nové expandery ruční brzdy. Vyměnil jen ten zatuhlý pravý. Levý šel dobře. Čep jsem zakápl před montáží olejem, nic lepšího jsem neměl po ruce. Důkladně zvenku otřel. Za 1,5 měsíce se začal opět zasekávat. Po dalším týdnu již zůstává kolo zabržděné. Předchozí jsem měl na autě asi tak 8 let. Originál Fiat Ricambi. Na pohled vypadají všechny značky stejně. Z větší části se dá odbrzdit za autem jen na čtyřech a zatáhnutím za ztuhlou páčku dozadu.
K dispozici je hrůza MAXGEAR a příšera FAST. V domnění, že dražší bude lepší, jsem koupil FAST. A on může být nepatrně lepší, než nejlevnější výrobek. Další se mi již kupovat nechce. Rozhodl jsem se, že ty původní Ricambi repasuji.
Nerez čep průměr 8mm, podložky průměr 8mm tenké 0,2 a 0,5 mm a trocha zručnosti. U čepu je potřeba zbrousit hlavu na výšku hlavy cca 1,8mm, jako je u původního nýtu. Čep zkrátit na délku včetně hlavy ! na cca 12-12,5 mm. Odvrtat původní nýt. Jeden otvor je 9mm a druhý 7mm. Ten menší převrtat na 8mm. Pod hlavu jsem dal podložku 0,5mm. Mezi páčky 2 podložky 0,2mm, protože jen s jednou podložkou to nešlo tak lehce. je potřeba si dát pozor na sestavení a páčky před nýtováním sestavit ve správné poloze. Teď je veškerá korodující část oddělená od nekorodující. Několika údery kladiva roznýtovat čep. Jde to snadno a je lepší víc přiměřených úderů, aby nebyl čep roznýtován křivě.
Kdo se do toho bude pouštět, nemělo by ho překvapit, že 3 podložky a čep z nerezu vyjdou asi na 100 Kč. Je lepší si vzít něco navíc, kdyby se nepovedlo a taky proto, že poštovné něco stojí. Nerez mají málokde.
Fotky jak to vypadá.
Namontuju to hned jak se mi do toho bude chtít. Má někdo zkušennost s plastovými (Škoda), nebo měděnými (nákladní Tatra) podložkami pod čelisti, aby nepřirezly ke štítu brzd ?
K dispozici je hrůza MAXGEAR a příšera FAST. V domnění, že dražší bude lepší, jsem koupil FAST. A on může být nepatrně lepší, než nejlevnější výrobek. Další se mi již kupovat nechce. Rozhodl jsem se, že ty původní Ricambi repasuji.
Nerez čep průměr 8mm, podložky průměr 8mm tenké 0,2 a 0,5 mm a trocha zručnosti. U čepu je potřeba zbrousit hlavu na výšku hlavy cca 1,8mm, jako je u původního nýtu. Čep zkrátit na délku včetně hlavy ! na cca 12-12,5 mm. Odvrtat původní nýt. Jeden otvor je 9mm a druhý 7mm. Ten menší převrtat na 8mm. Pod hlavu jsem dal podložku 0,5mm. Mezi páčky 2 podložky 0,2mm, protože jen s jednou podložkou to nešlo tak lehce. je potřeba si dát pozor na sestavení a páčky před nýtováním sestavit ve správné poloze. Teď je veškerá korodující část oddělená od nekorodující. Několika údery kladiva roznýtovat čep. Jde to snadno a je lepší víc přiměřených úderů, aby nebyl čep roznýtován křivě.
Kdo se do toho bude pouštět, nemělo by ho překvapit, že 3 podložky a čep z nerezu vyjdou asi na 100 Kč. Je lepší si vzít něco navíc, kdyby se nepovedlo a taky proto, že poštovné něco stojí. Nerez mají málokde.
Fotky jak to vypadá.
Namontuju to hned jak se mi do toho bude chtít. Má někdo zkušennost s plastovými (Škoda), nebo měděnými (nákladní Tatra) podložkami pod čelisti, aby nepřirezly ke štítu brzd ?