Stránka 1 z 2
1.4 T-jet problém se zapalováním
Napsal: 13 čer 2022, 19:05
od liborko
Bravo2 1.4tjet 88kw. Obcas se za jízdy stává,že začne vynechávat zapalování a motor jede na tři válce. Jeto k posrání.Připojil jsem to na MES a vždy stejná závada v paměti P0300 a P0302. Daly se všechny nové cívky Bosch a nové svíčky. A furt stejný problém. Smažu chyby,dva dny to jezdí normálně a pak znovu.Dokonce jsem měnil i konektor na druhé cívce,protože byl od předchozího majitele ulomený ten zobáček a konektor moc nedržel,nevím že se k tomu prostě neuměli chovat a rvali to tak dlouho až to polámali. Naštěstí mám doma konektory ze Stila 1.6 tak jsem ho na druhé cívce vyměnil, ale problém furt stejný. Na youtube jsem našel itala který tam něco podobného řešil tím,že sundal z cívky tu gumovou část kudy vede pružina na kontakt svíčky,vyndal ji a trochu více natáhnul pro případ lepšího kontaktu,ale taktéž bez úspěchu. Neřešil to už někdo? Nevim už kde kouknout
Re: 1.4 T-jet problém se zapalováním
Napsal: 13 čer 2022, 20:03
od Vladka1
P0300 by měl být náhodný missfire a P0302 druhý válec.. Pro vyloučení cívky/ svíce stačí cívku/ svíci přehodit jestli se s ní přesune na jiný válec i chyba.. Pokud ano tak to je cívka/ svíce, pokud ne tak to je jinde, kabeláž k cívce, konektory, ECU.. Nebo i vstřik nestříkne příp. bohatost směsi bude mimo a pak to taky nezapálí.. Vstřik jde vyzkoušet taky přehozením na jiný válec a sledovat jestli se přesune i chyba. Pak na tom válci může být i nízká komprese, možná i snímač polohy kliky a ECU neví kdy pálit..
Pokud to po smazání chyb vždy dva dny jede a pak začne blbnout, tak bych šel po ECU.
Měnít naslepo svíce a cívky je kravina, takhle můžeš vyměnit celý auto než se trefíš..
Re: 1.4 T-jet problém se zapalováním
Napsal: 13 čer 2022, 21:34
od liborko
Pred asi 3mesici to bylo v servisu kdyz se to zaclo projevovat poprve,kde vymenili civku na prvnim valci a doted byl klid. Tak jsem si ted rekl kdyz mi to vypsalo P0302 aha bude ted v haji druha civka,tak koupim rovnou vsechny zbyle nove kdyz uz to ma na tachometru 220tis. coz si myslim je rozumne. A samozrejme k tomu rovnou nove svice. Blbe je ze v multiecuscanu nejde otestovat funkce jednotlivych civek. Pouze vstriky,ale to jsem nezkousel.Zajimave je ze mi to jednou jedinkrat vypsalo soucasne s P0302 i chybu P0304 tedy ctvrty valec,ale po smazani se to uz vickrat neobjevilo. Konektory jsem prostrikal kontoxem. Dnes jsem udelal pokus a zamenil jsem civky mezi prvnim a druhym valcem tak se uvidi co se bude zitra dít. Na netu jsem patral,ale ze by byvaly problemy s temi řj Bosch ohledne zapalovani jsem nic nenasel.
Re: 1.4 T-jet problém se zapalováním
Napsal: 14 čer 2022, 18:51
od liborko
Tak dnes opet P0300 a P0302 ikdyz jsem vcera prehodil ty civky mezi 1 a 2 valcem,takže chyba musí být dle mě v kabeláži mezi řj na druhou civku nebo problem v samotné motorove řj
Re: 1.4 T-jet problém se zapalováním
Napsal: 14 čer 2022, 20:45
od liborko
Tak mi to nedalo,stahnul jsem si z netu el.schema ŘJ Bosch Motronic abych zjistil kde na kterem pinu konektoru jsou vystupy pro coil 1 až4. Každá cívka má na konektoru tři vývody: PIN 1 Kostru což po proměření multimetrem bylo všude OK,pak PIN 2 napájení 12V což po zapnutí klíčku bylo na každé cívce v pořádku a poslední PIN 3 který vede do řj jako signální což mi multimetr propípnul také takže přerušené vedení v kabeláži mezi civkami a řj nikde není.
Takže jsem vlastně zjistil,že je vše OK
Zbývá už asi jedině že je závada přímo v ŘJ kdy ona občas za provozu prostě nepošle signál na druhou cívku proto ty výpadky v zapalování
Jinak kdyby to někoho pro příště zajímalo: Na tom menším konektoru ŘJ: PIN 31 1zapalovací cívka, PIN 48 2zapalovací cívka, PIN 46 3zapalovací cívka, PIN47 4zapalovací cívka.
Re: 1.4 T-jet problém se zapalováním
Napsal: 15 čer 2022, 19:16
od liborko
Dnes jsem delal pokus,protoze me jeste napadla posledni mozna vec,a to ze muze byt problem v napajeni zap.civky. Napadlo me zjistit zda v moment kdy dojde za jizdy k vypadku zazehu na tom druhem valci zda nahodou nedojde zaroveň k vypadku napajeciho napeti coz by mohla byt pricina. Napichnul jsem tedy na napajeci vodic civky multimetr-voltmetr vzal jsem si do auta notebook s multiecuscanem,byl jsem to projet a cekal kdy to "vypadne" na druhem valci,no stalo se,ale napeti setrvavalo furt stejne cca nejakych 13.8V . Takze v tom to take neni. Volal jsem i do servisu kde delaji italy uz dlouho zda nemuze byt problem v řj motoru,a na 99% procent pry ne,ze se s tim jeste nikdy nesetkali u tehle Bosch jednotky. Ze prej muze byt problem ve svicce,ze je tento motor haklivej na svicky. Dal jsem nove Magneti Marelli iridia a nechce se mi to nejak verit
Nemuze to zpusobovat zaneseny vstrik?? Tzn.ze to malo rozprasuje tim padem nedochazi k zapaleni smesi ve valci?
Re: 1.4 T-jet problém se zapalováním
Napsal: 16 čer 2022, 10:06
od Vladka1
Vstřik to být může, to jsem už psal jako jednu z možností.. Taky nejlíp přehodit jestli se to přesune s nim.. Nevim jak to tam je, - vyndat lištu a stříknout proti kartonu jestli stříkaj všechny stejně (množství i rozstřik)..
Cívky jsi už měnil takže víš že tou to nebylo, i když i nová může být vadná.. Podobně svíce. Zase klasika neměnit jen přehodit na jiný válec a sledovat jestli se přesune i chyba, měnit preventivně všechny je jen tahání peněz (pokud už nebyl termín na výměnu).. Na svících zkonroluj odtrh jestli neni moc velký, asi kontrola ihzolátoru svíce jestli nemá stopy po svodech (málo pravděpodobné)
Může to být i nižší komprese na tom válci.. Nebo kombinace několika drobností např. nízký tlak paliva + přicpanej vstřeik + nižší kompres (všechno jen o malinko ale dohromady to pak občas nezapálí..).. Možná i signál z polohy vačka a neví kdy pálit??? Tohle a i to napětí bys musel zkoumat osciloskopem, multimetr to nechytí..
Re: 1.4 T-jet problém se zapalováním
Napsal: 16 čer 2022, 17:36
od liborko
Tak dnes jsem dal na druhý válec úplně nový vstřik a problém furt stejný
zítra pokud stihnu tak ještě zkusím změřit tlaky na jednotlivých válcích pro klid duše.Ale to je asi to poslední co ještě můžu udělat. Nechápu to. Už jsem vyčerpal všechny možnosti,vše jsem vyzkoušel a změřil,vše je v pořádku,vše by mělo fungovat. Ono je to imrvere furt na druhém válci
Ještě takový poznatek,rano za studena to nedělá,jede to normálně,vždy se to vyskytne odpoledne jak je horko.Každopádně zítra zavolám do servisu kde dělají italy a budu jim to tam muset asi odvezt zda nebudou chytřejší
Re: 1.4 T-jet problém se zapalováním
Napsal: 18 čer 2022, 07:52
od Thovt
Prekontrolovanie na prerušenie vedenia bol dobrý nápad, no keďže je to v poriadku ešte skús premerať či to nejde do skratu.
Re: 1.4 T-jet problém se zapalováním
Napsal: 19 čer 2022, 12:42
od mr.brain
Kde má ta 1.4T řídící jednotku? Nepíšeš jakej to je rok, ale někdy do faceliftu byla ECU u všech zážehových motoru na takový "podložce" přímo na motoru někde u škrtící klapky. U 1.4 16V se stávalo, že vlivem otřesů a horka přímo nad motorem docházelo ke vzniku studených spojů...
Já bych úplně nevylučoval, že to jednotka být nemůže. Hlavně, když se to ohřeje.
Re: 1.4 T-jet problém se zapalováním
Napsal: 19 čer 2022, 16:50
od liborko
Jednotka je umistena na motorove pricce vlastne jakoby pod celnim sklem,takze je vlastne mimo motor. Auto jsem odvezl v patek do servisu,predbezne mi rekl,ze pokud jsem vsechno vymenil a vse bylo OK tak ze muze byt prdle tesneni pod hlavou nebo ze muzou byt horsi tlaky ve valci,budou to merit,v pondeli budu vedet vice
Re: 1.4 T-jet problém se zapalováním
Napsal: 20 čer 2022, 19:38
od liborko
Tak dnes servis volal a mereni tlaku ve valcich probehlo uspesne,tesneni pod hlavou je taky udajne v poradku. Zacinam si myslet ze to opravdu bude v ridici jednotce
Nevite nekdo kde by mi otestovali funkcnost ridici jednotky?
Re: 1.4 T-jet problém se zapalováním
Napsal: 21 čer 2022, 09:02
od Vladka1
Asi nejjednodušší je vrakáč/ bazar a zkusit jinou... Loterie když ti zbyde tak zkusit prodat dál.. Kontrola příp. oprava - pokud to nemá být za raketu, tak je pár nadšenců kteří umí.. Nebo svépomocí, kouknout na spoje na desce jestli nejsou utřepaný, přeletovat. U čipu to je horší ten je na "kuličkách" přeletovat to jde taky ale je třeba mít vybavení a umět to (reballing).. Kromě HW tam může být problém i v programu = přehrát soft
Teoreticky ještě snímání polohy kliky a ecu neví kdy pálit..
Finančně může být nejvýhodnější sehnat auto za odvoz, vzít si díly a za 2k to poslat do výkupu na vrakáč, ale to je o náhodě aby se toho někdo zrovna zbavoval a nebylo to moc daleko.. Lidí co maj shnilý auto na zahradě překáží jim a nedokopali se k likvidaci je docela dost, jen to najít..
Re: 1.4 T-jet problém se zapalováním
Napsal: 21 čer 2022, 16:49
od metamor
Merali tlaky za tepla pri prevadzkovej teplote? Tiez mam tjet a mal svoje obdobie kedy siel na 3 valce rano a dementne startoval... Tam to vyriesila vymena cerpacky z slovnaftu na omv a reset autoadaptacnych hodnot. Mam ale aj starjet je to to isté len bez turba a robil take veci co aj tebe...Menil som sviecky a cievky medzi sebou a furt rovnaky vysledok... Pomhla vymena map senzoru za ten ktory tam ma ist podla eperu. Stal sice okolo 50eur ale je s tym pokoj.
Re: 1.4 T-jet problém se zapalováním
Napsal: 21 čer 2022, 17:08
od liborko
Ja doufam ze tlaky zmerili spravne,pry jsou v poradku. No a pro zasmani: Auto mi vcera vratili ze pry "probijela" ta civka na druhem valci (ikdyz byla fungl nova) tak dali svou novou, a svicky vymenili,prej ty iridia magneti marelli co jsem tam dal jsou na hovno. Vzali si 3500kc a prej uz to bude v poradku. No a vecer jak se s tim jelo tak samozrejme znovu stejny problem,z niceho nic vypadl druhy valec. Dnes jsem jim to tam zavezl rano,udajne byla spatne nasazena civka na druhe svicce
cele to zkontrovali a prej je to OK tak cekam cekam kdy to zas vypadne. Uz tak i naznacili ze by mohl byt problem i v ridici jednotce. Budu muset splasit nekoho kdo mi bude schopny otestovat zda je v 100% stavu