Stránka 1 z 1

2.8 JTD 94kW - nastartuje a chcípne

Napsal: 22 říj 2021, 18:01
od honza_5XL
Zdravim všechny,

koupil jsem Ducato 2.8JTD (244 J5), 14 dní jezdil v pohodě - sice svítila červeně ikonka motoru, ale normálně jsem jezdil. Pak jednoho dne se stalo, že jsem nastartoval a auto za cca 5 vteřin chcípne. Pak musim počkat tak minutu, nastartuju a zase, 5 vteřin a chcípne. Přijel mehanik s diagnostikou, ta napsala chybu snímače tlaku paliva, chybu regulátoru paliva, chybu snímače tlaku vzduchu. Vše vyměnil, s autem jsem ujel pár set metrů a situace se opakuje znova. Teď už diagnostika píše jen chyba tlaku paliva - čerpadlo v nádrži taky vyměněné za nové bosch a dává, to je slyšel když otočím klíčkem tak natlačí.

Někde jsem se dočetl, že ta chyba tlaku paliva by mohla být v řídící jednotce, takže zítra jedu ke známému, pujčim si jeho řídící jedntku, jednotku imobilizeru a klíč, a chtěl bych to takto vyzkoušet, zda-li to může být tím. Případně si nechám poradit, po čem se ještě podívat, kabely od snímačů k ŘJ jsem teda ještě nepískal, to je poslední možnost udělat bypas.

Díky za případné nápady.

Re: 2.8 JTD 94kW - nastartuje a chcípne

Napsal: 23 říj 2021, 05:40
od Gembler
Vstreky ? alebo vyskúšať start sprej

Re: 2.8 JTD 94kW - nastartuje a chcípne

Napsal: 23 říj 2021, 07:38
od tatko Tom
"sice svítila červeně ikonka motoru, ale normálně jsem jezdil" - hmmm... Ona nesvietila len tak z prdele...
Štartovací sprej načo? Auto štartne, no chcípne.
Nevýhodou novších áut je "milión" rôznych snímačov aj možnosť, že aj nový môže byť vadný (stalo sa mi to).
Honza - skús odpojiť váhu vzduchu aj keď nepredpokladám priamy súvis - vadná skôr spôsobí podstatný pokles výkonu - tiež mám skúsenosť, že problémový DRV ventil dokáže robiť divy. Mne tak náhodne chcípalo Punto JTD, až nešlo celkom naštartovať (len práve tým štartovacím sprejom...).

Re: 2.8 JTD 94kW - nastartuje a chcípne

Napsal: 23 říj 2021, 18:47
od honza_5XL
Start sprej asi nebude mít vliv na to, že to po 5s chcípne - nastartovat to jde.

Vyměněná ŘJ, imobilizer, snímací kroužek i klíč - a stále se to chová stejně, nastartuju, cca 5s jde a chcípne.

Snímač vzduchu na to taky nemá vliv.

Na červenou kontrolku jsem s tim dojel z Brna do ČB a ještě týden jezdil....

Zítra zkusim propískat dráty od snímačů do řj a pak už jedině kanystr s benzínem.