Check engine vs vstřikovací lišta
Napsal: 08 led 2021, 11:47
Zdar fiaťáci
Vyskytl se mi problém s tím, že se mi zničehonic rozsvítila kontrolka check engine a nechtěla zhasnout. Zkoušel jsem opakovaně nastartovat, což při jiných kontrolkách většinou pomáhá, ale kontrolka svítila dál. Ráno jsem na studeném autě zkontroloval stavy všech kapalin, stav zapalovacích kabelů a stavy různých kablíku k labdám a čidlům a taky jejich pevné zapojení-vše bylo v pořádku a po nastartování kontrolka svítila zase. Podotýkám, že chod motoru je zcela normální, nic nevynechává a nehapruje, nečmoudí, smrad z výfuku je standartní jako vždy. Našel jsem na vstřikovací liště pod čepičkou jakýsi odvzdušňovací ventilek-asi na měření tlaku paliva v liště, tak jsem jej krátce promáčknul za chodu motoru.....vystříklo trochu paliva, motor zaškobrtnul a jel dál, ale co je důležité, tak kontrokla check engine zhasla. Zkoušel jsem ještě několikkrát nastartovat i protůrovat motor, jestli se zase nerozsvítí, ale nerozvítila. S autem jsem ještě nejel, pojedu až do práce. Mám se nachystat na nějaký problém? Čím to mohlo/může být?
Taky jsem si všiml, že se mi te´d v zimě dost málo zahřívá motor, na provozku jej dle teploměru ani nedostanu a při jízdě s ubraným plynem ručička klesá skoro na začátek. Auto ovšem topí standartně a nicmoc jako vždy i když bývala teplota na provozce. Jako topí,ale není to,že by nešla udržet ruka na fukaru,jak to bývá u normálních aut. Už jsem to kdysi před cca rokem na tomto konkrétním voze řešil a měnil jsem termostat za nový kvalitní Wahler a měnil i čidlo a bylo to trochu lepší, ale bylo to v létě a nějak jsem tomu celkově nevěnoval pozornost-vím, že ručka bývala po výměně tak nějak vždy uprostřed na provozce. Ale že by to odešlo tak brzo zase? To se mi nějak nechce věřit. Vody mám dost. Může to nějak souviset s tou kontrolkou check?
Diagnostiku jsem kdysi měl MultiEcuScan, ale tak dlouho se mi nic nepodělalo, že jsem už úplně zapomněl,jak se s tím dělá a kde to vůbec mám. Tak se to zase nechci učit znova:-/
Dík za rady a tipy
Vyskytl se mi problém s tím, že se mi zničehonic rozsvítila kontrolka check engine a nechtěla zhasnout. Zkoušel jsem opakovaně nastartovat, což při jiných kontrolkách většinou pomáhá, ale kontrolka svítila dál. Ráno jsem na studeném autě zkontroloval stavy všech kapalin, stav zapalovacích kabelů a stavy různých kablíku k labdám a čidlům a taky jejich pevné zapojení-vše bylo v pořádku a po nastartování kontrolka svítila zase. Podotýkám, že chod motoru je zcela normální, nic nevynechává a nehapruje, nečmoudí, smrad z výfuku je standartní jako vždy. Našel jsem na vstřikovací liště pod čepičkou jakýsi odvzdušňovací ventilek-asi na měření tlaku paliva v liště, tak jsem jej krátce promáčknul za chodu motoru.....vystříklo trochu paliva, motor zaškobrtnul a jel dál, ale co je důležité, tak kontrokla check engine zhasla. Zkoušel jsem ještě několikkrát nastartovat i protůrovat motor, jestli se zase nerozsvítí, ale nerozvítila. S autem jsem ještě nejel, pojedu až do práce. Mám se nachystat na nějaký problém? Čím to mohlo/může být?
Taky jsem si všiml, že se mi te´d v zimě dost málo zahřívá motor, na provozku jej dle teploměru ani nedostanu a při jízdě s ubraným plynem ručička klesá skoro na začátek. Auto ovšem topí standartně a nicmoc jako vždy i když bývala teplota na provozce. Jako topí,ale není to,že by nešla udržet ruka na fukaru,jak to bývá u normálních aut. Už jsem to kdysi před cca rokem na tomto konkrétním voze řešil a měnil jsem termostat za nový kvalitní Wahler a měnil i čidlo a bylo to trochu lepší, ale bylo to v létě a nějak jsem tomu celkově nevěnoval pozornost-vím, že ručka bývala po výměně tak nějak vždy uprostřed na provozce. Ale že by to odešlo tak brzo zase? To se mi nějak nechce věřit. Vody mám dost. Může to nějak souviset s tou kontrolkou check?
Diagnostiku jsem kdysi měl MultiEcuScan, ale tak dlouho se mi nic nepodělalo, že jsem už úplně zapomněl,jak se s tím dělá a kde to vůbec mám. Tak se to zase nechci učit znova:-/
Dík za rady a tipy