Stránka 1 z 1

Prahy po 3 letech.

Napsal: 30 zář 2020, 18:18
od Martin.nz
Ahoj. Dávám sem foto z opravy antikorozní ochrany prahů. Ve předu byly prahy už oloupané až na plech. Na fotkách je vidět jak se v té kapse za tím plastovým nadkolím hromadí blátíčko, sundal jsem i ty dva podélné plastové kryty pod podlahou, taky tam bylo strašně bordelu. U zadních kol to tak hrozné nebylo, ale počínající koroze tam byla. Napište prosím jak jste na tom vy, protože v servisu se zase strašně divili, že se s tím ještě nesetkali. Když sem viděl jak se kroutí, tak jsem jim řekl, že si to udělám sám, jestli je to takový problém, ale už sem rozhodnut na servisky jezdit jinam. Tady je odkaz, na více foto v původní velikosti: https://uloz.to/file/7sIMBCzkmcqN/fiat- ... 1596544726

Re: Prahy po 3 letech.

Napsal: 01 říj 2020, 12:14
od Vilda
No nekouká se na to moc dobře :( o víkendu se na to taky podívám. Koupil jsem univerzální přední zástěrky a tak je tam po vyčištění kapes plných bláta honem namontuju. I když to nejspíš moc dobře vypadat nebude ....

Re: Prahy po 3 letech.

Napsal: 01 říj 2020, 19:27
od Jirka Mirror
To jsou ty chybějící přední zástěrky.
Já jsem si zástěrky udělal z gumy vystužené vlákny a kryjí prahy daleko lépe než nějaké náhrady.
Zítra jsem když tak dám foto.

Re: Prahy po 3 letech.

Napsal: 02 říj 2020, 07:12
od Vilda
Mám dojem, že se mi podařilo najít originální zástěrky na naše Tipa .... koukněte sem.

https://www.ebay.de/itm/293098188492

Re: Prahy po 3 letech.

Napsal: 02 říj 2020, 08:14
od michaljav
Vilda píše: 02 říj 2020, 07:12 Mám dojem, že se mi podařilo najít originální zástěrky na naše Tipa .... koukněte sem.

https://www.ebay.de/itm/293098188492
To budou IMHO předražené univerzály z polska, dle foto nemají vůbec tvar na vyčuhující spoj prahu a blatníku u předních zástěrek.

Re: Prahy po 3 letech.

Napsal: 02 říj 2020, 20:12
od Bravomv
Taky si myslím, že jsou to jen předražené neoriginální, tzv. univerzální zástěrky. Kdysi jsem to řešil na zánovním Bravo2 (již při malém nájezdu byl chycený lak na prazích), kde se originály dopředu nevyráběly, pouze dozadu. Dopředu jsem dal neoriginální levné zástěrky, které tam šly celkem dobře dopasovat a udělal jsem dobře. Prahy jsou dodnes netknuté a stále stejné. Nyní jsem kupoval nového Renaulta a jako první jsem dopředu namontoval jejich tzv. originál-univerzální zástěrky. Samozřejmě, že to navíc chce alespoň jednou ročně vyčistit bordel v předních podbězích.

Re: Prahy po 3 letech.

Napsal: 07 říj 2020, 12:40
od rogi
Páni, neviem ako vy, ale keď som vždy po zime umýval plechovicu čo bolo prve kontrola prahov :!: Po roku bola farba za predným kolesom zošupana od kamienkov :!:
Oprava náteru bola v odstraneni odlupujuceho, natriet zakladovkou, potom syntetika a biely akrylovy karosarsky tmel.
Žiadne predne zasterky som neriešil :!:
Sice nemam TIPO ale BRAVO
IMG_20201007_114621a.jpg
IMG_20201007_114621a.jpg (56.28 KiB) Zobrazeno 5152 x
teraz som tam kuk, a pohoda aj po tolkych rokoch
teraz som tam kuk, a pohoda aj po tolkych rokoch
IMG_20201007_113049a.jpg (47.79 KiB) Zobrazeno 5152 x
tak to to vyzeralo po jednej zime.
tak to to vyzeralo po jednej zime.
Snímka003abdc.jpg (95.17 KiB) Zobrazeno 5152 x

Re: Prahy po 3 letech.

Napsal: 07 říj 2020, 15:10
od Martin.nz
Celé je to o tom, že jsem si koupil nové auto, abych měl pár let klid. A po 2,5 roku už to bylo otřískané až na plech.

Re: Prahy po 3 letech.

Napsal: 07 říj 2020, 15:34
od liborko
Máme to na Bravu stejně,za podběhama nasbíraný maglajz a prahy zespod obité od kamínků.Taky je to o tom,že by to italové mohli lépe stříkat plastizolem,a né tam nechávat holý plech,přední zástěrky mají dávat už od výroby,holt se musí šetřit asi. A teď si vem,že posledních několit let byly mírné zimy,ani se tak moc nesolilo, kdyby bylo pořádně sněhu a solilo se od listopadu do března tak by to vypadalo hůř. Holt si to musí člověk doma poladit sám.

Re: Prahy po 3 letech.

Napsal: 07 říj 2020, 15:46
od Martin.nz
Tak máš pravdu s tím stříkáním, je to vidět i na těch podrobnějších fotkách. Z kraje je dost slabá vrstva a až po cca 10cm, je silnější. Tomu nerozumím, pokud to není úmysl.

Re: Prahy po 3 letech.

Napsal: 07 říj 2020, 18:47
od Reason
No a řešil toto někdo v servise? Je přece 8 let záruka na lak.

Re: Prahy po 3 letech.

Napsal: 11 říj 2020, 09:38
od Martin.nz
Záruka na lak je 3 roky, 8 let je na prorezavění a na to čekat nebudu.

Re: Prahy po 3 letech.

Napsal: 12 lis 2020, 14:03
od bobNotFiat
Martin.nz píše: 07 říj 2020, 15:10 Celé je to o tom, že jsem si koupil nové auto, abych měl pár let klid. A po 2,5 roku už to bylo otřískané až na plech.
Ahoj tohle jsem neměl ani na Focusu II 2009 po osmi letech, ani na mém 14let starém Peugeotu 206, ani nyní na mém 11 let starém Megane III.
U všech ojetin si tohle právě kontroluji, než je koupím :-)

Re: Prahy po 3 letech.

Napsal: 12 lis 2020, 18:38
od tatko Tom
Síce nemám auto, len 16-ročnú Multiplu, no dodnes nie je "otrieskaná na plech". Dokonca si dovoľuje tú drzosť (s výnimkou motorového priestoru v okolí akumulátoru) nemať koróziu nikde. A to prvé ošetrenie podvozku dostala teraz v lete, teda v 16-tich rokoch.
Iná vec je, že dvojkové Punto prehrdzavelo pred časom náhle počas dvoch zím "z ničoho na totálku"
Mám aj 25-ročné jednotkové Punto - síce sa musela pred piatimi rokmi vyvariť podlaha po obvode, no to auto zažilo poškodenie počas prvých dvoch rokoch svojho života.
Proste treba sa zmieriť s tým, že nové autá sa už nejaký čas vyrábajú so životnosťou 5-7 rokov a 100-200 tisíc kilometrov, a je "lautr fuk", akej značky. :(