Stránka 1 z 4
Nový člen - Fiat Tipo Combi, 1.6 mjet 88kw
Napsal: 16 srp 2020, 09:14
od ondrik363
Zdravím páni..Pred pár dňami som sa stal majitelom Fiat Tipo Combi, 1.6 mjet 88kw, tak budem častejšie navštevovať toto fórum. Čo som zbežne pozeral založené témy, v niečom by som vedel poradiť, ale už sú to aj staršie témy, možno aj neaktuálne...
Dúfam, že v budúcnosti budú moje rady užitočné, hlavne čo sa týka elektroniky a diagnostiky, dorábaní elektro systémov do áut a pod. Mám dosť skúseností aj s LPG + potrebnú diagnostiku. Obmedzený som iba časom - mám rodinu a chodím do práce, takže všetko ostatné až vo voľnom čase..
Ďalej Vám možem ponúknuť info ohľadom nových Fiatov, pretože ako asi viete, všetky technicke info a katalóg náhradných dielov sú dostupné iba on-line. Podarilo sa mi získať prístup do FCA, takže mám prehľad o schémach zapojenia, postupov opráv, čísla ND, zvolávacie akcie atď..Ďalej viem zistit presnú výbavu vozila podľa VIN, hlavne užitočné pri kúpe, lebo veľa ľudí ani nevie čo predáva a akú majú výbavu..
Samozrejme, prístup online je platený, 4e za hodinu. Ak by mal niekto záujem o nejaké info, kľudne pozriem, ale za spomínaný poplatok. Ak by som bol akurát ja online v katalógu a niekto sa ozve v tom čase, cena by bola 2e.
Re: Nový člen
Napsal: 16 srp 2020, 17:51
od Jirka Mirror
Tak přemýšlej jak vyřadit S/S a inteligentní nabíjení.Stačilo by zvednout spodní hranicí dobíjení někde k 13v a byl by pokoj i se S/S.
Ale ani origo diag. to neumí nebo s tím nechce fiat nic mít.
Jinak jsem zkoušel i několik firem co se zabívají chiptuningem a taky to zatím u Fiatů neumí.
Re: Nový člen
Napsal: 16 srp 2020, 18:41
od TipoLPG
Stačí odpojit konektor co je u autobaterie. Pak nebude mít S&S a inteligentní dobíjení informace o baterce, a deaktivuje to. Je to vyzkoušené, funguje to
Re: Nový člen
Napsal: 16 srp 2020, 19:13
od Jirka Mirror
To sice funguje ,ale svítí kontrolka závady a volnoběch se zvedne na tisíc otáček.
Re: Nový člen
Napsal: 16 srp 2020, 19:52
od TipoLPG
Žádný volnoběhu se nezvedne a svítí pouze kontrolka, že je S&S nefunkční
Re: Nový člen
Napsal: 16 srp 2020, 21:57
od Jirka Mirror
Tak si toho pořádně všimni, opravdu se zvedne volnoběh na tisíc otáček.
Re: Nový člen
Napsal: 16 srp 2020, 22:42
od TipoLPG
Už nějaký pátek auto máme a nic se nezveda
Re: Nový člen - Fiat Tipo Combi, 1.6 mjet 88kw
Napsal: 18 srp 2020, 12:52
od ondrik363
Ak to chapem spravne, chcete vyradit z funkcnosti komplet SS system, nie len tlacidlom, ale aby anin kontrolka pristrojovky nesvietila?..Viem, ze soft AlfaOBD ma v konfiguracii vozidla moznost system SS enabled - disabled..Vyskusam na mojom a dam vediet.. System SS som tiez vypol hned po kupe, kontrolka samozrejme svieti, ze SS je deaktivovany. Ale ak by nesvietila vobec, bolo by to lepsie..
..
Re: Nový člen - Fiat Tipo Combi, 1.6 mjet 88kw
Napsal: 18 srp 2020, 13:49
od ondrik363
Co sa tyka inteligentneho dobijania, skusim pomerat ako to dobija mne, momentalny stav - SS vypnuty tlacidlom, kontrolka svieti. Mam Tipo, kde ked to vypnem tlacidlom, zostane to vypnute stale. Skusim potom zakazat niektore funkcie cez AlfaOBD a pomeriam znova, popripade odpojim este konektor z aku a uvidim, ako sa to bude spravat a co tym dosiahnem. Dam potom vediet..
Re: Nový člen - Fiat Tipo Combi, 1.6 mjet 88kw
Napsal: 18 srp 2020, 18:44
od Jirka Mirror
Já už jsem to přeměřoval, mám rok 08/2019.
SS musím vypnout při každém zapnutí klíčku.
To dobíjení to neovlivní. Nechá to klesnout napětí v síti až skoro na 12V a nabíjí to jen když se dá noha z plynu a klidně přes 15v.
Když odpojím ten snímač napětí na aku. tak to dobíjí hned něco přes 14v, ale potom volnoběh neklesne pod 1000ot./min.
U koncernu to jde odpojit tím, že se zvedne spodní hranice nabíjení někde ke 12,8V a horní hranice se dá 14,4V potom zároveň nechodí SS protože si myslí, že je baterie nedobitá.
Tam to jde přes normální diag. ani nemusí být origo.
U Fiatu to bohužel nejde, v autorizáku tvrdí, že to nejde ani origo. diag.
Re: Nový člen - Fiat Tipo Combi, 1.6 mjet 88kw
Napsal: 18 srp 2020, 19:28
od ondrik363
Tak mam tiez nejake poznatky - cez AlfOBD som deaktivoval SS, ziadna kontrolka nesvieti na pristrojovke a tlacidlo SS ako keby tam nebolo - je nefunkcne..Takze s tymto spokojnost.
Co sa tyka dobijania - tak ako pises, dobijanie to neovplivnilo, stale to dobija "inteligentne", nepomohlo ani odpojenie modulu kontroly dobijania/vybijania na baterke..Dokonca po odpojeni modulu palubak ukazoval napatie na baterke podla dobijania, cize info sa berie aj po zbernici Line/can bus..Ten modul nie je asi taky dolezity, lebo pristrojovka ani nepipla, ze je nieco odpojene....
Podla schemy co mam, ma alternator v sebe modul, ktory priamo po zbernici ovlada ECU motora.. Myslim, ze obist to nebude jednoduche..
Odkazy na schemu a zoznam komponentov, nakolko sa mi nepodarilo vlozit obrazok...
https://photos.app.goo.gl/zCwPhiFXHgJZXbTv9
https://photos.app.goo.gl/tH28GejgCfS6yBrs9
Re: Nový člen - Fiat Tipo Combi, 1.6 mjet 88kw
Napsal: 18 srp 2020, 21:16
od Jirka Mirror
Asi to tak jednoduché opravdu nebude ani chiptuningáři to ještě neuměj, na koncernu to neni problém,ale koncern FCA ješte neuměj.
Re: Nový člen - Fiat Tipo Combi, 1.6 mjet 88kw
Napsal: 21 srp 2020, 17:28
od ondrik363
Nie nebude...Alternativa by bola vymenit modul (regler) za obycajny, ale to by musel dobijanie riadit BC, nie ECU motora, ako je to v pripade SS systemu..Prerabka je myslim nerentabilna. Skusal som cez AlfaOBD "disabled" IAM (intelligent alternator module), nepomohlo..NIe je az take lahke obist konfiguraciu vozidla..
Na polskych forach to tiez riesia, zatial bez pozitivneho vysledku..
Dalsiu vec, co som zisil - cakal som iny akumulator osadeny v mojom Tipe, EFG alebo AGM, mam tam obycajny Pb, 12V 72Ah, 600A (fiat 52082262).., tak som zvedavy, kolko vydrzi pri "inteligentnom nabijani"..Nabijanim vlastnou nabijackou aspon raz za mesiac do plna sa mi zda dost nepohodlne..
Re: Nový člen - Fiat Tipo Combi, 1.6 mjet 88kw
Napsal: 21 srp 2020, 20:19
od Jirka Mirror
Tak to se schválně zítra dojdu podívat co tam mám za aku., ale mám za to že tam je AGM 63ah.
Mám 1,4Tjet 08/2019.
Co pak ono když s tím autem jedeš každý den tak budiš,ale když to stojí přes týden v garáži a zrovna přijedeš když je aku. nenabitá tak jde rychle do háje.
Re: Nový člen - Fiat Tipo Combi, 1.6 mjet 88kw
Napsal: 25 srp 2020, 18:37
od ondrik363
Tak ako, bol si pozriet tu baterku?..Ja som dnes poskusal par veci a prisiel som aj s pomocou technickej dokumentacie na jednu zasadnu vec: odpojil som natvrdo z alternatora vodic "D+", ktory tam zastupuje obojstrannu komunikaciu medzi IAM a ECM. Technicka dokumentacia pise, ze pri poruche vedenia LIN (D+), sa zacne alternator spravat ako tradicny - a dnes som si to potvrdil.
Zaver: po odpojeni LIN z alternatora, zacal dobijat ako tradicny - napatie bolo medzi 13,8 - 14V, bez ohladu na odber pustenych spotrebicov a na otackach motora.. Jedine "ale" tam samozrejme je - rozsvietila sa ikona "akumulatora" a zostala svietit. Neznamena to ale, ze nedobija, ale ze je porucha vo vedeni LIN. Pre mna je to najmensi problem a v ramci kvalitneho dobijania akumulatora a jeho vydrze som nechal LIN odpojeny a na kontrolku si zvyknem. Mozno casom niekto pride s inym, komfortnejsim riesenim pomocou kodovania. Ja zatial vyuzijem moj poznatok.