Start Stop, dobíjení a jiné - Tipo 2020
Napsal: 17 črc 2020, 20:54
Zdravím vespolek,
po dlouhé době, kdy jsem svou přízeň věnoval jiné značce, jsem se z mnoha praktických důvodů rozhodl objednat nové Tipo Combi 1.4i 70kW Fire a rád bych se zeptal na pár věcí, na které mi v salonu z principu věci nemohou uspokojivě odpovědět. Forum jsem pročetl a zbylo mi pár dotazů, kde stále nevím na čem jsem:
1) Neřešil jste někdo vyrušení euronesmyslu Start Stop? Mačkat po každém startu tlačítko je otravné a beztak si na to člověk nevzpomene vždy. Bude se jednat o nový vůz, tak bych alespoň ze začátku nechtěl dělat nic, co se nedá příliš jednoduše vrátit, pro případ nutnosti reklamace. U spousty aut stačí jen např. odpojit spínač kapoty motoru, systém se neaktivuje a zároveň to nehlásí žádnou chybu. Lze toto i u Tipa?
2) Druhý můj dotaz směřuje na dobíjení akumulátoru - předpokládám, že opět díky EU bude i Tipo vybaveno "inteligentním" dobíjením akumulátoru, který je v honbě za pikogramy emisí udržován neustále v polovybitém stavu. Pokud je má domněnka správná, lze pomocí diagnostiky nastavit vyšší požadované napětí akumulátoru, obdobně jako u koncernu VW? Pokud ano, dělá to tu někdo?
3) Motor 1,4i Fire - co jsem o tom kde vyčetl a zjistil, je to vcelku velmi spolehlivý a nenáročný agregát s letitou praxí. Existuje přeci jen něco, na co se u něj zaměřit? Např. na Wikipedii se uvádí, že motory Fire trpí od roku 1993 na korozi olejové vany. Jinak nový olej nejdéle po deseti tisících je u mě samozřejmost.
4) Koroze karoserie - jsem si vědom teprve čtyřletým životem tohoto modelu, nicméně jak si v tomhle ohledu stojí? Myslím, že resistinem se po uplynutí záruky nedá nic zkazit. Případně nějaké jiné "pasti" u tohohle auta?
Díky za odpovědi, Jiří
po dlouhé době, kdy jsem svou přízeň věnoval jiné značce, jsem se z mnoha praktických důvodů rozhodl objednat nové Tipo Combi 1.4i 70kW Fire a rád bych se zeptal na pár věcí, na které mi v salonu z principu věci nemohou uspokojivě odpovědět. Forum jsem pročetl a zbylo mi pár dotazů, kde stále nevím na čem jsem:
1) Neřešil jste někdo vyrušení euronesmyslu Start Stop? Mačkat po každém startu tlačítko je otravné a beztak si na to člověk nevzpomene vždy. Bude se jednat o nový vůz, tak bych alespoň ze začátku nechtěl dělat nic, co se nedá příliš jednoduše vrátit, pro případ nutnosti reklamace. U spousty aut stačí jen např. odpojit spínač kapoty motoru, systém se neaktivuje a zároveň to nehlásí žádnou chybu. Lze toto i u Tipa?
2) Druhý můj dotaz směřuje na dobíjení akumulátoru - předpokládám, že opět díky EU bude i Tipo vybaveno "inteligentním" dobíjením akumulátoru, který je v honbě za pikogramy emisí udržován neustále v polovybitém stavu. Pokud je má domněnka správná, lze pomocí diagnostiky nastavit vyšší požadované napětí akumulátoru, obdobně jako u koncernu VW? Pokud ano, dělá to tu někdo?
3) Motor 1,4i Fire - co jsem o tom kde vyčetl a zjistil, je to vcelku velmi spolehlivý a nenáročný agregát s letitou praxí. Existuje přeci jen něco, na co se u něj zaměřit? Např. na Wikipedii se uvádí, že motory Fire trpí od roku 1993 na korozi olejové vany. Jinak nový olej nejdéle po deseti tisících je u mě samozřejmost.
4) Koroze karoserie - jsem si vědom teprve čtyřletým životem tohoto modelu, nicméně jak si v tomhle ohledu stojí? Myslím, že resistinem se po uplynutí záruky nedá nic zkazit. Případně nějaké jiné "pasti" u tohohle auta?
Díky za odpovědi, Jiří