Stilo 1.4 16V - zlomene konektory u zapalovacich civek
Napsal: 23 čer 2020, 14:11
Zdravim, poslal jsem do automobilového nebo stařičkou Bravu 1.2 16V. A protože potřebuju do vinohradu a sadu něco, kam se vleze sekačka, postřikovač, bečky s kvasem, bedny s hroznama atd, za pár šestek jsem si pořídil Stilo MW 1.4 16V. Hlavně proto, že je tam spousta místa, motor je převrtaná 1.2 16V a zbytek auta je podobně jednoduchý jako Brava. Navíc mám doma diagnostiku na Alfu 159 a FIATECUSCAN v notebooku.
Včera jsem dojel domů se svítící helikoptérou a hláškou check engine. Motor jel zjevně na tři válce.
Už při koupi jsem si všiml, že konektory na zapalovací cívky jsou omotané nějakou bílou páskou, ale motor šlapal normálně, tak jsem se v tom moc nevrtal, protože je to pod plastovou krabicí vzduchového filtru.
Tak jsem to rozebral a kroutil hlavou nad "genialitou" italských konstruktérů. Airbox je přišroubovaný na bocích, jenže teplem a stářím se ty packy urvaly a bedna spadla dolů na cívky. Takhle to asi jezdilo tak dlouho, až to konektory nevydržely a zlomili se. Nějaký "mechanik" to pořešil tím, že to stáhl k sobě izolační páskou, a zas na to hodil nezajištěný airbox. Dokud byla zima, drželo to, včera už ne, páska povolila, konektor vypadl..
Takže jsem včera nahradil plastové packy na airboxu pomocí ohlého plechu, ten se nevyhřeje, konektory jsem provizorně zajistil stahovacími pásky a objednávám nové cívky, dají se koupit za šest stovek, nechápu proč to někdo takhle zfušoval.
Nakonec výmaz chyby v diagnostice a zkušební projížďka, vše OK.
Včera jsem dojel domů se svítící helikoptérou a hláškou check engine. Motor jel zjevně na tři válce.
Už při koupi jsem si všiml, že konektory na zapalovací cívky jsou omotané nějakou bílou páskou, ale motor šlapal normálně, tak jsem se v tom moc nevrtal, protože je to pod plastovou krabicí vzduchového filtru.
Tak jsem to rozebral a kroutil hlavou nad "genialitou" italských konstruktérů. Airbox je přišroubovaný na bocích, jenže teplem a stářím se ty packy urvaly a bedna spadla dolů na cívky. Takhle to asi jezdilo tak dlouho, až to konektory nevydržely a zlomili se. Nějaký "mechanik" to pořešil tím, že to stáhl k sobě izolační páskou, a zas na to hodil nezajištěný airbox. Dokud byla zima, drželo to, včera už ne, páska povolila, konektor vypadl..
Takže jsem včera nahradil plastové packy na airboxu pomocí ohlého plechu, ten se nevyhřeje, konektory jsem provizorně zajistil stahovacími pásky a objednávám nové cívky, dají se koupit za šest stovek, nechápu proč to někdo takhle zfušoval.
Nakonec výmaz chyby v diagnostice a zkušební projížďka, vše OK.