Stránka 1 z 1
Koleno přívodu vzduchu do váhy vzduchu
Napsal: 19 bře 2020, 19:51
od kubinec
Prosím vás, nemohu nikde sehnat koleno trubky co vede k váze vzduchu.
Můžete prosím poradit kde by se tohle dalo sehnat?
Pri studených ranních stártech volnobezne otáčky kolisaji, pak po chvíli přestanou, tak nejspíše to bude tím. V příloze foto, vadného dílu. V tom koleni je ještě vsazena trubka.
- Screenshot_20200319_193547_com.android.gallery3d_copy_768x1621.jpg (25.05 KiB) Zobrazeno 11306 x
Re: Koleno přívodu vzduchu do váhy vzduchu
Napsal: 20 bře 2020, 14:31
od liborko
Re: Koleno přívodu vzduchu do váhy vzduchu
Napsal: 20 bře 2020, 15:51
od kubinec
Díky moc, tak a jdu hledat.
Re: Koleno přívodu vzduchu do váhy vzduchu
Napsal: 20 bře 2020, 16:06
od liborko
pokud neseženeš použitou z nějakého vraku,tak si myslím že ti nezbyde nic jiného než přímo ve Fiatu objednat novou origo hadici,nemusela by to být až tak drahá položka
Re: Koleno přívodu vzduchu do váhy vzduchu
Napsal: 20 bře 2020, 17:52
od kubinec
Tak zatím jen je k sehnání nové na Ebay za cca od 700kc anebo v Polsku do 1000 Kč.
U nás v autokelly dle čísla je nějaká položka za 780kc, obr. u toho není. -
https://www.autokelly.cz/Product/FIA-73 ... 1000857066 -
Re: Koleno přívodu vzduchu do váhy vzduchu
Napsal: 21 bře 2020, 09:27
od kubinec
tak v Autokelly je to ono dle čísla, nejlevnější nový díl co jsem procházel po netu jak na různých shopech u nás tak v zahraničí
nezbyde mi nic jiného než opravdu koupit radějí funglovku
Re: Koleno přívodu vzduchu do váhy vzduchu
Napsal: 21 bře 2020, 10:02
od liborko
Kup novou,cena ujde. Seženeš někde starší a pak zjistíš že je v nějakém místě zas prasklá,ony jsou z tvrdé gumy a po x letech pruchniví a praskají. Mám tu doma ve skříni taky takovehle hadice ještě z Una Turba a 1.5 ,ale jsou trošku jinak tvarované tak by ti tam asi nepásla.
Re: Koleno přívodu vzduchu do váhy vzduchu
Napsal: 21 bře 2020, 10:12
od kubinec
jj, koupím, jen doufám, že to kolísání bylo způsobené tím poškozeným,ač "opraveným" kolenem trubky
pokud ano a už by to nedělalo, tak chyba na palubovce co svítí(ENGINE), se bude muset vymazat jedině přes dignostiku,že?
a v případě, že by kolísání za studena trvalo nadále, tak hledat závadu jinde
a jeste dotaz, když budu pak měnit, to koleno, mám demontovat taky váhu a pročistit ji preventivně, nebo raději nechat tak?
Re: Koleno přívodu vzduchu do váhy vzduchu
Napsal: 21 bře 2020, 11:00
od liborko
No nevim, možná by ta prasklina vliv mohla mít pokud to přes prasklinu přisává víc vzduchu než by mělo jít od filtru,ale zas ta váha vzduchu změří množství nasávaného vzduchu na vstupu a jednotka by se tomu měla přizpůsobit dle hodnot.Když bys dal vzduchový filtr uplně pryč tak by to taky mělo jet normálně,ikdyž to bude sát více vzduchu. Kdyby to bylo prasklé na hadici až za váhou tak by to bylo o něčem jiném,páč by bylo jiné množství vzduchu na vstupu váhy a poté na výstupu( tím že by to přisávalo falešný luft)to by pak jednotka reagovala zmateně.
Možná bych tu váhu opatrně vyčistil od bordelu nějakým odmašťovačem ,ale ony ty váhy jsou dnes uplně jiné jako byly před xlety,nemám s tímhle čistěním zkušenost.Zkontroluj i veškeré spoje hadic. Jinak kontrolka motoru bude asi svítit furt dokud se nesmázne přes diagnostiku
Re: Koleno přívodu vzduchu do váhy vzduchu
Napsal: 21 bře 2020, 21:54
od kubinec
Ono je zvláštní, že to kolísání dělá jen když je motor studený, jakmile se malinko zahřeje (cca 1minutu) pak to kolisani volnobeznych otacek přestane.
Nevím zda to bude dělat i v létě, ale teď v zimních dnech to prostě při volnoběhu kolísá ale jak říkám do 1minuty max do 2minut pak plynule.
Průměrná spotřeba je na 4,6 - 4,7l/100km, takže nějak to nyní nutné řešit nemusím, ale je to nepříjemné když ráno po nastartování ten motor tak blbě zní.
Co vlastně ve vozech určuje pravidelný chod motoru? Nějaké čidlo teplotní, nebo nějaký regulátor, krokovy motorek, nebo co já vím.
Kruci, že jsem si tenkrát nepoznamenal co mi tenkrát vyjelo za ty dočasné chyby na diagnostice
Pamatuji si jen něco o tom množství vzduchu nebo tak nějak a pak tam byla ještě 1 nebo 2,ale to už nevím vůbec