Prístup je tam dobrý, stačí odobrať spodný kryt motora, len tú strednú časť
Odpojiť akumulátor, na štartéri odpojiť hlavný prívod kladného silového vodiča a odpojiť prívod na elektromagnetickú cievku štartéra.
Štartér je uchytený k prevodovke dvomi skrutkami M8, k spodnej je prístup dobrý, k tej vrchnej je to horšie, pomôže odobratie krytu filtra vzduchu.
Ohľadom uchytenia štartéra k prevodovke ani konštruktér od Fiatu nedomyslel prenos záporného potenciálu na teleso štartéra. Keďže do štartéra tečú pri štarte stovky ampérov, prevodovka je ukostrená priamo z akumulátora hrubým silovým vodičom. Ale prenos prúdu z telesa prevodovky na teleso štartéra sa deje len cez závit spodnej skrutky M8 uchytenia štartéra. Vrchná skrutka uchytenia štartéra je neúmyselne od prevodovky elektricky odizolovaná, pretože táto skrutka zároveň prechádza cez držiak káblov, ktorý je lakovaný na čierno.
Samotný štartér je od prevodovky taktiež neúmyselne elektricky odizolovaný, pretože medzi štartérom a prevodovkou je vložený nejaký tieniaci oceľový plech, ktorý je taktiež lakovaný na čierno. Takže celé zle
Niekedy sa mi zdá, že dobrí elektrikári vymierajú
Vylepšil som to tak, že som pridal maticu M8 na spodnú skrutku uchytenia štartéra k prevodovke a takto dodatočne paralelne preniesol tok prúdu z danej skrutky cez styčnú plochu matice na teleso štartéra. Takto som plochu, cez ktorú tečie prúd do štartéra, približne zdvojnásobil. Treba si uvedomiť, že sa nejedná o nejaké medené plochy, ale o kombináciu styku duralu a ocele, čo samo o sebe v daných podmienkach po elektrickej stránke nie je práve šťastné riešenie. Na štartér sa pri daždi cez chladič dostáva voda, mnohokrát kontaminovaná soľou a potom to vyzerá napríklad aj takto:
- Oxidácia 2.png (193.13 KiB) Zobrazeno 4790 x
Ideálne by bolo preniesť kostru z prevodovky silovým káblom priamo na zadný ložiskový štít štartéra.