Stránka 1 z 1
rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 29 pro 2019, 13:52
od m.scale
Jaký je rozdíl (konstrukční, nebo co se týče spolehlivosti,...atd.) mezi atmosférickými motory od Fiat 1.4 ,od Kia 1.4 a od Hyundai 1.4 ?
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 29 pro 2019, 14:24
od m.scale
m.scale píše: ↑29 pro 2019, 13:52
Jaký je rozdíl (konstrukční, nebo co se týče spolehlivosti,...atd.) mezi atmosférickými motory od Fiat 1.4 ,od Kia 1.4 a od Hyundai 1.4 ?
Zajímají mě rozdíly motorů této generace- 2018 a výše
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 31 pro 2019, 10:42
od little_boy
Obavam se, ze krome obsahu ty motory nemaji vubec nic spolecneho, takze rozdilne budou uplne ve vsem...
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 31 pro 2019, 12:00
od m.scale
To by mě právě zajímalo v čem zásadním jsou ty motory odlišné. Všechny jsou atmosféry, nepřímovstřik, stejný obsah.
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 31 pro 2019, 13:56
od liborko
Tak to asi budeš muset na hyundai/Kia forum,nebo si udělat čas a prohledat internet, tady ti o těch korejcich asi nikdo nic neřekne. Fiat 1.4 pokud teda myslíš 8V tak vychází z motoru 1.0 FIRE OHC který už spatřil světlo světa někdy v druhé polovině 80.let. A postupem času byl jen modernizován,zvětšován jeho objem,16ventilový rozvod,turbo atd. Pokud si dobře vzpomínám tak tento motor FIRE skončil v žebříčku coby do spolehlivosti někde na 5.místě. Ostatně máme ho v turbu v Bravě II a max.spokojenost.Hyundai i KIA by měly mít totožné motory,ale jak jsou stavěné a spolehlivé...těžko říct,myslím že je dělají v licenci. Ale jak psal kolega tak konstrukčně nesrovnatelné.
Dle tvého příspěvku v předchozím tématu se chceš Tipa zbavit,nevim jestli zrovna Hyundai či KIA bude terno,kolega z bývalé práce byl rád že se toho zbavil (nevim už co tam měl za motor) a byl s tím v servisu každou chvíli. Jestli ti nevyhovuje Tipo ( pochybuju že to bude kvůli motoru) tak bych šel do Alfy či Lancie s tímhle 1.4T motorem. Tam už je to pohodlí někde jinde.
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 31 pro 2019, 14:19
od m.scale
liborko píše: ↑31 pro 2019, 13:56
Tak to asi budeš muset na hyundai/Kia forum,nebo si udělat čas a prohledat internet, tady ti o těch korejcich asi nikdo nic neřekne. Fiat 1.4 pokud teda myslíš 8V tak vychází z motoru 1.0 FIRE OHC který už spatřil světlo světa někdy v druhé polovině 80.let. A postupem času byl jen modernizován,zvětšován jeho objem,16ventilový rozvod,turbo atd. Pokud si dobře vzpomínám tak tento motor FIRE skončil v žebříčku coby do spolehlivosti někde na 5.místě. Ostatně máme ho v turbu v Bravě II a max.spokojenost.Hyundai i KIA by měly mít totožné motory,ale jak jsou stavěné a spolehlivé...těžko říct,myslím že je dělají v licenci. Ale jak psal kolega tak konstrukčně nesrovnatelné.
Dle tvého příspěvku v předchozím tématu se chceš Tipa zbavit,nevim jestli zrovna Hyundai či KIA bude terno,kolega z bývalé práce byl rád že se toho zbavil (nevim už co tam měl za motor) a byl s tím v servisu každou chvíli. Jestli ti nevyhovuje Tipo ( pochybuju že to bude kvůli motoru) tak bych šel do Alfy či Lancie s tímhle 1.4T motorem. Tam už je to pohodlí někde jinde.
Zatím nad výměnou pouze uvažuju,ano jak píšeš kvůli motoru to není (motoru 1.4,70kw nemám co vytknout) .Je to kvůli nemožnosti najít mě vyhovující polohu za volantem.Na můj vkus se spojkový pedál sešlapuje dost hluboko a tím myslím,že to je. Pokud bych měnil,tak jedině zase atmosféru.
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 31 pro 2019, 19:24
od Vilda
Korejské motory budou trochu výkonější …. modernější mašina a 16ti ventil. Rozdíl mezi motorem Kia nebo Hyundai není v podstatě žádný … jsou na stejné platformě.
Kia měla trochu lepší podvozek, ale byla dražší. U Hyundaie i30 a ix20 se dlouho potýkaly s mlácením podvozku. U ix20ky byla dokonce konstrukční chyba na uložení zadních tlumičů k nápravě. Zadek na nerovnostech hodně odskakoval a dost lidí se snažilo auta vrátit, protože jezdit s ním bylo nebezpečný. Samozřejmě firma dělala mrtvého brouka.
S 1.4kou od Hyundaie jsem nějaký čas jezdil a motor byl dobrej. Sice to nebyla žádná raketa, ale na normální poježdění to bohatě stačilo. I spotřebově byl slušnej. Osobně jsem si ale raději vybral 1.6ku CVVT ( variabilní časování ventilů ) …. lepší motor, jsem snad nikdy v autě neměl
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 31 pro 2019, 20:48
od m.scale
Vilda píše: ↑31 pro 2019, 19:24
Korejské motory budou trochu výkonější …. modernější mašina a 16ti ventil. Rozdíl mezi motorem Kia nebo Hyundai není v podstatě žádný … jsou na stejné platformě.
Kia měla trochu lepší podvozek, ale byla dražší. U Hyundaie i30 a ix20 se dlouho potýkaly s mlácením podvozku. U ix20ky byla dokonce konstrukční chyba na uložení zadních tlumičů k nápravě. Zadek na nerovnostech hodně odskakoval a dost lidí se snažilo auta vrátit, protože jezdit s ním bylo nebezpečný. Samozřejmě firma dělala mrtvého brouka.
S 1.4kou od Hyundaie jsem nějaký čas jezdil a motor byl dobrej. Sice to nebyla žádná raketa, ale na normální poježdění to bohatě stačilo. I spotřebově byl slušnej. Osobně jsem si ale raději vybral 1.6ku CVVT ( variabilní časování ventilů ) …. lepší motor, jsem snad nikdy v autě neměl
Takže motor od Kia 1.4 CVVT má variabilní časování ventilů ? Je to nějaká výhoda ? A Fiaťáckej motor 1.4,70kw (ten co mám v Tipu) variabilní časování ventilů má,nebo nemá ?
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 01 led 2020, 16:14
od Vilda
m.scale píše:
Takže motor od Kia 1.4 CVVT má variabilní časování ventilů ? Je to nějaká výhoda ? A Fiaťáckej motor 1.4,70kw (ten co mám v Tipu) variabilní časování ventilů má,nebo nemá ?
Tak samozřejmě, že variabilní časování ventilů je dobrý. Můj Hyundai s 1.6kou CVVT měl o dost vyšší výkon, než stejné 1.6ky v jiných vozech, které tenhle systém neměly. Mohl jsem s ním jet na trojku 30 km/h a pak jen sešlápnout plyn a auťák vyrazil jako střela
Motor měl výkon v jakémkoliv spektru otáček. Jak jsem tady psal .... lepší motor jsem nikdy neměl.
Systém CVVT časuje sací ventily, ale Korejci už dělají motory i DCVVT a ty časují oboje ventily ... jak sací, tak výfukové. Tipo má osmi ventilovou techniku a nikde jsem neslyšel, že by tyhle motory měly variabilní časování ventilů. U Fiata si ale cením jedné věci. Je v něm jednoduchý a léty prověřený motor.
No a tobě asi nezbude nic jiného, než zajít ke Korejcům a motory si vyzkoušet na vlastní kůži. A chtěl by tě varovat ..... obě Korejské značky mají taky spousty problémů, takže doporučuji si sednout a prostudovat Hyundai fórum. Jsem členem Hyundai klubu 11 let a vím, že se tam řešilo moc, někdy až bizarních závad
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 01 led 2020, 19:21
od m.scale
Myslím,že TIpo je 16ventil , ale jinak s tebou souhlasím. Na Hyundai i Kia forum jsem už toho pročetl mnoho a je pravda že ty auta nejsou zdaleka bezchybný. Musím si to pořádně promyslet,hlavně vyzkoušet oba korejce.
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 01 led 2020, 21:18
od liborko
Vyzkoušej a uvidíš,ale ještě se budeš rád vracet k 1.4 od Fiatu
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 02 led 2020, 14:54
od m.scale
Je fakt , že Tipo má podle mě tyto jasný výhody: spolehlivý motor, nemá Start-Stop, kontrola tlaku v pneu přes ABS .
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 03 led 2020, 09:31
od Vilda
Teď jsem se díval, že korejci 1.4ky CVVT docela slušně ořezaly na výkonu
původně měla 81 kW, což je 110 kobylek a teď jí deset koní ubraly
Takže další eko kurvítka .... ?? Pane Bože, kam to až zajde
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Napsal: 28 črc 2020, 15:16
od Designer
mam 1.4 atmo a na ten motor nemozem zatial nic zle povedat.
Treba sa s nim kus naucit jazdit - mne to trvalo pol roka.