Motor 1.6 16V - pracovná teplota motora
Napsal: 16 lis 2019, 20:43
Nazdar chlapi
Ako sa ochladilo, tak som si všimol, že Stilo ani pri dlhšej jazde sa nezohreje na prevádzkovú teplotu. Iba pri zvýšenej záťaži (napríklad jazda do kopca) ručička teplomeru dosiahne stred. Keďže podozrenie padlo na termostat, tak sme namontovali nový. Zdá sa, že to nepomohlo. Teplomer ukazuje jeden a pol dielika pred stredom, čo podľa diagnostiky zodpovedá teplote motora cca 72°C. Ak pri zvýšenej záťaži ručička teplomeru vylezie na stred, to zodpovedá podľa diagnostiky teplote motora rovných 80°C. Je to OK?
Motor je zospodu komplet zadeklovaný originál plastovými krytmi, kapota motora má tiež zospodu upevnenú originál tlmiacu hmotu, takže motor je ochladzovaný len prúdením vzduchu cez prednú mriežku a pri vonkajšej teplote +12°C sa nevie zohriať? Skúšali sme aj vypnúť kúrenie do interiéru, či sa motor zohreje na prevádzkovú teplotu a veľmi to nepomohlo. Ako sa to bude potom správať v ozajstnej zime?
Prekvapuje ma, že podľa merania teploty motora diagnostikou je pracovná teplota motora iba cca 80°C, vtedy je ručička teplomera na strede a tam sa aj zastaví. Keďže aj pri zvýšenej záťaži sa ručička teplomera zastaví na strede, pokladám termostat za dobrý, iba že by ešte pred dosiahnutím otváracej teploty príliš prepúšťal do veľkého okruhu. Ale takto sa správal aj pôvodný termostat. Aké sú vaše skúsenosti s týmto motorom? Nie je pracovná teplota motora 80°C nejaká nízka? Očakával som takých 85°C až 90°C. Je kolísanie teploty motora od 70°C do 80°C OK? Nepolezie to do zvýšenej spotreby? Díky za reakcie
Ako sa ochladilo, tak som si všimol, že Stilo ani pri dlhšej jazde sa nezohreje na prevádzkovú teplotu. Iba pri zvýšenej záťaži (napríklad jazda do kopca) ručička teplomeru dosiahne stred. Keďže podozrenie padlo na termostat, tak sme namontovali nový. Zdá sa, že to nepomohlo. Teplomer ukazuje jeden a pol dielika pred stredom, čo podľa diagnostiky zodpovedá teplote motora cca 72°C. Ak pri zvýšenej záťaži ručička teplomeru vylezie na stred, to zodpovedá podľa diagnostiky teplote motora rovných 80°C. Je to OK?
Motor je zospodu komplet zadeklovaný originál plastovými krytmi, kapota motora má tiež zospodu upevnenú originál tlmiacu hmotu, takže motor je ochladzovaný len prúdením vzduchu cez prednú mriežku a pri vonkajšej teplote +12°C sa nevie zohriať? Skúšali sme aj vypnúť kúrenie do interiéru, či sa motor zohreje na prevádzkovú teplotu a veľmi to nepomohlo. Ako sa to bude potom správať v ozajstnej zime?
Prekvapuje ma, že podľa merania teploty motora diagnostikou je pracovná teplota motora iba cca 80°C, vtedy je ručička teplomera na strede a tam sa aj zastaví. Keďže aj pri zvýšenej záťaži sa ručička teplomera zastaví na strede, pokladám termostat za dobrý, iba že by ešte pred dosiahnutím otváracej teploty príliš prepúšťal do veľkého okruhu. Ale takto sa správal aj pôvodný termostat. Aké sú vaše skúsenosti s týmto motorom? Nie je pracovná teplota motora 80°C nejaká nízka? Očakával som takých 85°C až 90°C. Je kolísanie teploty motora od 70°C do 80°C OK? Nepolezie to do zvýšenej spotreby? Díky za reakcie