Štartovanie stilo 1.9 jtd
Napsal: 22 črc 2019, 06:50
Ahojte,
mám problémy s mojim Stilom 1.9 JTD 85 kW. Mám ho 8 mesiacov, kúpil som ho s nájazdom 240 tis km a donedávna dobre slúžilo. Pred pár mesiacmi sa mi stalo, že pri pridaní plynu auto nereagovalo ale po pár sekundách išlo normálne a až do tohto mesiaca sa to už nestalo. Tento mesiac sa to stalo cestou do Prahy a naspäť 2x, už aj s čudným krátkym zvukom pripomínajúcim ako keď lopatka ventilátora zaprie o prekážku. Myslím si, že turbo to nebude, pri tak vysokých otáčkach by to malo asi iný zvuk. Pred pár dňami bol problém po štartovaní, kedy pri pohnutí otáčky motoru klesli pod voľnobežné s pridaným plynom a motor zhasol, naštartovať už nešiel, aj keď bolo počuť snahu. Diagnostika ukázala chybu váhy vzduchu. Išla tam nová značky Kamoka. Diagnostika nebola po výmene k dispozícii, po výmene išlo auto ako predtým. O dva dni opäť problém po štartovaní, rovnaký priebeh. Hneď potom som išiel na diagnostiku, problém teplota nasávaného vzduchu – toto meranie by malo byť súčasťou váhy. Chyba vymazaná, po testovacej jazde sa neobjavila. Dnes ráno ten istý problém. Zistil som, že ak pridám plyn, reakcia naň je veľmi pomalá a vytočenie motora k 2000 otáčkam trvá aj 15 s, pričom dym je šedý a rozplytuje sa veľmi pomaly. Podarilo sa mi však pohnúť a počas jazdy problém nie je. Povedal by som, že nie je ani rozdiel vo výkone, resp. v zrýchlení. Chlapík v servise mi povedal, že podľa neho je to naftou. Je pravdou, že som tankoval v Tescu, ale nebolo to prvý raz, určite ani naposledy a nikdy s ňou problém nebol a to nielen na mojom aute.
Nejaké rady? Žeby tá váha vzduchu bola chybná?
mám problémy s mojim Stilom 1.9 JTD 85 kW. Mám ho 8 mesiacov, kúpil som ho s nájazdom 240 tis km a donedávna dobre slúžilo. Pred pár mesiacmi sa mi stalo, že pri pridaní plynu auto nereagovalo ale po pár sekundách išlo normálne a až do tohto mesiaca sa to už nestalo. Tento mesiac sa to stalo cestou do Prahy a naspäť 2x, už aj s čudným krátkym zvukom pripomínajúcim ako keď lopatka ventilátora zaprie o prekážku. Myslím si, že turbo to nebude, pri tak vysokých otáčkach by to malo asi iný zvuk. Pred pár dňami bol problém po štartovaní, kedy pri pohnutí otáčky motoru klesli pod voľnobežné s pridaným plynom a motor zhasol, naštartovať už nešiel, aj keď bolo počuť snahu. Diagnostika ukázala chybu váhy vzduchu. Išla tam nová značky Kamoka. Diagnostika nebola po výmene k dispozícii, po výmene išlo auto ako predtým. O dva dni opäť problém po štartovaní, rovnaký priebeh. Hneď potom som išiel na diagnostiku, problém teplota nasávaného vzduchu – toto meranie by malo byť súčasťou váhy. Chyba vymazaná, po testovacej jazde sa neobjavila. Dnes ráno ten istý problém. Zistil som, že ak pridám plyn, reakcia naň je veľmi pomalá a vytočenie motora k 2000 otáčkam trvá aj 15 s, pričom dym je šedý a rozplytuje sa veľmi pomaly. Podarilo sa mi však pohnúť a počas jazdy problém nie je. Povedal by som, že nie je ani rozdiel vo výkone, resp. v zrýchlení. Chlapík v servise mi povedal, že podľa neho je to naftou. Je pravdou, že som tankoval v Tescu, ale nebolo to prvý raz, určite ani naposledy a nikdy s ňou problém nebol a to nielen na mojom aute.
Nejaké rady? Žeby tá váha vzduchu bola chybná?